Skip to main content

Παρέμβαση Σκέρτσου στη Voria: Τι είπαμε και τι κάναμε για τη Θεσσαλονίκη

Ο υπουργός Επικρατείας, με άρθρο του στη Voria.gr, παραθέτει ποιες κυβερνητικές εξαγγελίες για τα έργα στη Θεσσαλονίκη υλοποιήθηκαν και δρομολογήθηκαν

του Άκη Σκέρτσου*

H Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης στις εννιά δεκαετίες της ύπαρξης της δεν ήταν μόνο μια εμπορική foire, ένας καθρέφτης του δυναμισμού και της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας. Στο πέρασμα του χρόνου έγινε ταυτόχρονα βήμα εντυπωσιακών εξαγγελιών και μεγαλόστομων διακηρύξεων που ακούγονταν ευχάριστα στα αυτιά πολλών και διαφορετικών κοινωνικών ακροατηρίων, γεννώντας τους μεγάλες προσδοκίες οι οποίες, όμως, στη συνέχεια διαψεύδονταν.

Απο τον Σεπτέμβριο του 2019 η κυβέρνησή μας, ανατρέποντας τα ειωθότα, κατέστησε το βήμα της ΔΕΘ όχι απλώς πεδίο παρουσίασης ρεαλιστικών και εφαρμόσιμων πολιτικών αλλα και μέτρο ελέγχου λόγων και πράξεων. Βαρόμετρο τήρησης των υπεσχημένων, βάθρο δημοκρατικής λογοδοσίας.

Ας κάνουμε λοιπόν «ταμείο», ποιες και πόσες απο τις περσινές πρωθυπουργικές εξαγγελίες για έργα αιχμής στη Θεσσαλονίκη -για να μείνουμε σε αυτές- υλοποιήθηκαν και δρομολογήθηκαν.

Υπερβαίνοντας πολλά εμπόδια στο πολύπαθο έργο του ΜΕΤΡΟ, μετά την απόφαση του ΣΤΕ, ξεκίνησαν οι εργασίες απόσπασης των αρχαιολογικών ευρημάτων στη στάση «Βενιζέλου», μεταφοράς και απόθεσης τους στον χώρο αποθήκευσης στο Καλοχώρι για να επανατοποθετηθούν μετά την κατασκευή του σταθμού. Ταυτόχρονα, το ΜΕΤΡΟ επεκτείνεται προς Καλαμαριά. Στο Αμαξοστάσιο του έργου βρίσκονται ήδη 15 από τους 18 συρμούς και ορίζοντας λειτουργίας του παραμένει το 2023.

Ανακηρύχθηκε ανάδοχος για το έργο σύνδεσης του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την Εγνατία και την ΠΑΘΕ, έχει δρομολογηθεί η σιδηροδρομική σύνδεση του και προχωρούν τα έργα στον έκτο προβλήτα. Πριν από τη λήξη της φετινής χρονιάς προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Δράμα-Αμφίπολη-Εγνατία μήκους 43 χλμ, και θα εγκριθεί από τη Διυπουργική ΣΔΙΤ η αναβάθμιση του οδικού άξονα 80 χλμ. Θεσσαλονίκη-Έδεσσα.

Εντός του 2021 θα υπάρξει ανάδοχος για την περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (FLYOVER) και το πρώτο τρίμηνο του 2022 ξεκινάει η κατασκευή του νέου, υπερσύγχρονου εναέριου αυτοκινητόδρομου, που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, θα κάνει τις μετακινήσεις πολύ πιο γρήγορες, οικονομικές και πιο ασφαλείς και ευκολότερη την πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Και μιας και ο λόγος για μετακινήσεις, τους τελευταίους 12 μήνες εντάχθηκαν στον στόλο του ΟΑΣΘ επιπλέον 309 λεωφορεία και πάνω από 100 βαση της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ. Σήμερα, κυκλοφορούν στην περιοχή της  Θεσσαλονικης περισσότερα από 500 λεωφορεία.

Ολοκληρώθηκε ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανάπλαση του Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης, δόθηκαν οι απαραίτητες εγκρίσεις και εντός του 2022 ωριμάζουν όλες οι μελέτες.

Υλοποιήθηκαν οι νομοθετικές πράξεις για την παραχώρηση των 760 στρεμμάτων και ετοιμάστηκαν οι μελέτες για το νέο πάρκο καινοτομίας THESS-INTEC, με έντονο ήδη το επενδυτικό ενδιαφέρον.

Προχωρούν οι μελέτες για τη μετατροπή της ΑΒΖ Καλοχωρίου και του Στρατοπέδου Γκόνου σε Επιχειρηματικό Πάρκο, ενώ περι το τέλος Σεπτεμβρίου θα υπογραφεί η σύμβαση για την έναρξη των έργων της πρώτης φάσης της δημιουργίας του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά οπου θα ανεγερθουν τρία Μουσεία - Εθνικής Αντίστασης, Προσφυγικού Ελληνισμού και Αρχαιολογικών Ευρημάτων Μετρό Θεσσαλονίκης.

Μέχρι το τέλος του 2021 εκδίδεται το ΠΔ για το ΕΧΣ που αφορά το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ και την ανάπλαση της περιοχής της Τούμπας. Τον Οκτώβριο ξεκινά η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την κατασκευή με ΣΔΙΤ 17 υπερσύγχρονων, βιοκλιματικών σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, εκ των οποίων οι 16 στη Θεσσαλονικη. Ακόμη, ένα ζητημα που καιει τον παραγωγικό κόσμο, δημιουργήσαμε το σήμα «M» MACEDONIA THE GREAT, το πιστοποιήσαμε μέσω της αρμόδιας ευρωπαϊκής επιτροπής και σύντομα ξεκινάμε το branding των μακεδονικών μας προϊόντων.

Εν ολίγοις, παρότι η πανδημία απορρόφησε μεγάλο μέρος της προσοχής και της ενέργειας της κυβέρνησης στο πρώτο μισό της θητείας της, δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν στη ΔΕΘ το Σεπτέμβριο του 2019 και το 2020, έχουν μπει σε τροχιά υλοποίησης, όχι σαν σκόρπιες παρεμβάσεις αλλα ως μέρος μιας συνεκτικής στρατηγικής ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα, με τη Θεσσαλονίκη να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Το είπαμε και το κάναμε. Αυτό είναι το πολιτικό mantra αυτής της κυβέρνησης, αυτό είναι το στοίχημα με το οποίο αναμετριέται καθημερινά. Έτσι θα συνεχίσουμε και την επόμενη διετία, με εντατική δουλειά αλλά και με αισιοδοξία που γεννά η ζωηρή ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και της απασχόλησης κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021, στην οποία θα προσδώσουν μεγαλύτερη δυναμική  το Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0» για το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και το επόμενο ΕΣΠΑ μέσω των οποίων -τα προσεχή 7 χρόνια- θα κινητοποιηθούν  περισσότερα από 100 δις δημοσίων και ιδιωτικών επενδύσεων. Ένα γενναίο μερίδιο αναλογεί στη Βόρεια Ελλάδα.

Στη φετινή ΔΕΘ θα υπάρξει νέα σειρά σημαντικών εξαγγελιών στους τομείς της υγείας, των αστικών αναπλάσεων και της επιχειρηματικότητας που θα αλλάξουν ριζικά προς το καλύτερο τη ζωή των πολιτών της Θεσσαλονίκης αλλά και τις οικονομικές προοπτικές της πόλης.

*Ο Άκης Σκέρτσος είναι υπουργός Επικρατείας