Skip to main content

Πατάει γκάζι η αγορά αυτοκινήτου στη Θεσσαλονίκη - Τα στοιχεία για το 2021

Ολοένα και πιο πολλά νέα οχήματα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, επιστρέφουν τα χαμόγελα στις αντιπροσωπείες - Οι ταξινομήσεις για το 2021

Πατάει γκάζι η αγορά αυτοκινήτου τους τελευταίους μήνες στη χώρα μας, όπως φαίνεται και δια... γυμνού οφθαλμού με την κυκλοφορία ολοένα και περισσοτέρων νέων οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους.

Ήδη καταγράφεται επίσημα αύξηση που ξεπερνά ακόμη και το 21% στη Θεσσαλονίκη, ενώ συνολικά στη Μακεδονία η αύξηση αγγίζει το 40% -περίπου το ίδιο ποσοστό καταγράφεται και πανελλαδικά- κατά το πρώτο φετινό τετράμηνο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο, στην ταξινόμηση κυρίως επιβατικών αυτοκινήτων. Πολλοί ειδικοί στον κλάδο του αυτοκινήτου κάνουν λόγο για μια… άνοιξη στην αγορά της αυτοκίνησης, βλέποντας τα ταμεία της να κινούνται σταδιακά σε ρεύμα «ταχείας κυκλοφορίας» αναφορικά με τα έσοδα.

Φυσικά, η περσινή χρονιά λόγω πανδημίας σήκωσε χειρόφρενο, όπως έγινε βέβαια και σε πληθώρα άλλων δραστηριοτήτων. Τώρα, όμως, επιστρέφουν τα χαμόγελα στις αντιπροσωπείες, αφού η κινητικότητα που διαπιστώνεται είναι ενθαρρυντική για όσα αναμένεται να ακολουθήσουν στον κλάδο.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Μεταφορών Κεντρικής Μακεδονίας, Στάθης Αβραμίδης, μιλώντας στη Voria.gr επιβεβαιώνει τους αυξητικούς ρυθμούς που καταγράφονται στην αγορά αυτοκινήτου. Όπως δηλώνει ο κ. Αβραμίδης, «τα στοιχεία που έχουμε μέχρι τώρα μας κάνουν να μιλάμε για μια... άνοιξη στην αγορά αυτοκίνητου, χωρίς ωστόσο να μπορούμε να προδικάσουμε πώς θα κλείσει ακριβώς η φετινή χρονιά».

Η καραντίνα που κράτησε τον κόσμο στα σπίτια, κάποια έξοδα που αποφεύχθηκαν, αλλά και κάποιες οικονομίες που μπήκαν στην άκρη φαίνεται πως οδήγησαν αρκετούς στο να αποκτήσουν νέο αυτοκίνητο, εκτιμούν ειδικοί της αγοράς. Αξιοσημείωτο είναι, όπως λένε οι ίδιοι, ότι «πολλοί μέσα ακόμη κι από τις επιστρεπτέες προκαταβολές, κατάφεραν να εξοικονομήσουν χρήματα που τα έριξαν στην αγορά ΙΧ».

Οι αυξητικές τάσεις στην αγορά αυτοκινήτου δεν σημειώνονται βέβαια μόνο στην Κεντρική Μακεδονία, ανάλογοι ρυθμοί καταγράφονται και πανελλαδικά. Ήδη, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ):

Οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών, χωρίς ταξί, σε Ελλάδα, Θεσσαλονίκη και Μακεδονία τα έτη 2019 και 2020 και τους πρώτους 4 μήνες του 2021 έχουν ως εξής:

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Απρίλιο και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

 

 

 


Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ και με πρώιμους υπολογισμούς, η πρόοδος στα τμήματα (Segment) επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Απρίλιο, έχει ως εξής:

 

 

 

 

Ειδικοί του κλάδου της αγοράς αυτοκινήτου εκτιμούν πως οι πωλήσεις leasing είναι περίπου 1 στα 4 ως 1 στα 3 αυτοκίνητα στην επικράτεια και αυτές οι πωλήσεις πραγματοποιούνται κεντρικά από τις αντιπροσωπείες. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως, σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι εισαγωγές μεταχειρισμένων σε σχέση με καινούργια επιβατικά στην επικράτεια είναι περίπου 55 προς 100 από τις αρχές του έτους.

Αναλυτικά τα στοιχεία για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχουν ως εξής:

 

 

ΣΥΝΟΛΟ ΑΝΑΡΙΘΜΩΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ Π.Κ.Μ 64.635

ΣΥΝΟΛΟ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕΩΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ Π.Κ.Μ. 161.878

Γκάζι όμως πατούν την ίδια ώρα και οι υπηρεσίες στις διευθύνσεις συγκοινωνιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, αφού καλούνται να διεκπεραιώσουν τον μεγάλο όγκο υποθέσεων που έχει συσσωρευτεί, λόγω και των ειδικών συνθηκών στη διάρκεια της πανδημίας από τα lockdowns και την τηλεργασία που εφαρμόστηκε. Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι πως, λόγω της πανδημίας, είχε διακοπεί η εξεταστική διαδικασία για έκδοση νέων διπλωμάτων οδήγησης, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια… δεξαμενή υποψηφίων που ξεπερνά ακόμη και τις 3.000 περιπτώσεις! Τώρα τρέχουν και δεν προλαβαίνουν...