Skip to main content

Παιδότοποι Θεσσαλονίκης: Δώδεκα μέτρα για τη στήριξη του κλάδου

Η Επιτροπή Παιδότοπων Θεσσαλονίκης τονίζει πως ο κλάδος έχει πληγεί από την πρόδρομη απομάκρυνση παιδιών από τον Ιανουάριομε συνέπεια την πτώση τζίρου

Σειρά μέτρων του κλάδου των παιδότοπων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κρίσης του κορωνοϊού ζητεί με ανακοίνωσή της η Συντονιστική Επιτροπή Παιδότοπων Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Όπως τονίζεται, η πρόδρομη απομάκρυνση των παιδιών από τους παιδότοπους, ήδη από τον Ιανουάριο, είχε ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη πτώση του τζίρου των επιχειρήσεων παιδότοπων, ενώ ταυτόχρονα παρέμεινε στο ακέραιο η υποχρέωση καταβολής των ανελαστικών δαπανών και εξόδων (μισθώματα, μισθοδοσία, λογαριασμοί ρεύματος κ.λ.π.).

«Η κρίση αυτή εκτιμάμε, ότι θα συνεχισθεί και μετά την τυπική άρση των ειδικών περιοριστικών μέτρων, τουλάχιστον μέχρι και τον Σεπτέμβριο 2020, διότι η παραγωγική περίοδος αυτής της επαγγελματικής χρονιάς (Σεπτέμβριος 2019 – Ιούνιος 2020) έχει ήδη κατά το ήμισυ απωλεσθεί» επισημαίνει η Επιτροπή.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Παιδότοπων Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης και τα μέτρα που ζητούν:

Ο κλάδος των παιδότοπων, ασχολείται με το πιο ευαίσθητο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, τα παιδιά. Και μάλιστα με ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής αυτών, την ψυχαγωγία τους. Αυτό σημαίνει ότι οι παιδότοποι, ανήκοντας στο κομμάτι του παιχνιδιού και όχι της εκπαίδευσης των παιδιών, αποτελούν εκ των πραγμάτων για τους γονείς δυνητικό και επικουρικό –όχι εκ του νόμου υποχρεωτικό – τρόπο απασχόλησης για τα παιδιά.

Επιπλέον, λόγω ακριβώς αυτής της φύσης τους, οι παιδότοποι επηρεάζονται πρώτοι και άμεσα από εξωγενείς παράγοντες, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση τον παράγοντα των ιών και των ιώσεων. Ιδίως, δε, αυτήν την περίοδο, οι παιδότοποι επηρεάστηκαν από τα έντονα φαινόμενα και αποτελέσματα του κορωναϊού, τα οποία συνδυαζόμενα πολλές φορές με υπερβολικά εμφαντικό τρόπο παρουσίασης τους, οδήγησαν τους γονείς στην εδραίωση της εσφαλμένης αντίληψης, ότι οι παιδότοποι είναι πηγές μικροβίων και για τον λόγο αυτό και πηγές μετάδοσης του κορωναϊού.

Αποτέλεσμα ήταν η πρόδρομη - από τον Ιανουάριο ακόμη – απομάκρυνση των γονέων από τους παιδότοπους, την περίοδο μάλιστα που όλοι οι υπόλοιποι γενικότερα χώροι συγχρωτισμού (υγειονομικού ή μη ενδιαφέροντος) συνέχισαν να υποδέχονται και να εξυπηρετούν απρόσκοπτα πελάτες γονείς και παιδιά.

Συνέπεια της πραγματικότητας αυτής ήταν η κατακόρυφη από τον μήνα Ιανουάριο πτώση του τζίρου των επιχειρήσεων παιδότοπων, ενώ ταυτόχρονα παρέμεινε στο ακέραιο η υποχρέωση καταβολής των ανελαστικών δαπανών και εξόδων (μισθώματα, μισθοδοσία, λογαριασμοί ρεύματος κ.λ.π.).

Η κρίση αυτή εκτιμάμε, ότι θα συνεχισθεί και μετά την τυπική άρση των ειδικών περιοριστικών μέτρων, τουλάχιστον μέχρι και τον Σεπτέμβριο 2020, διότι η παραγωγική περίοδος αυτής της επαγγελματικής χρονιάς (Σεπτέμβριος 2019 – Ιούνιος 2020) έχει ήδη κατά το ήμισυ απωλεσθεί.

Σεβόμενοι πλήρως τις προσπάθειες της Κυβέρνησης αλλά και τους γονείς και τα παιδιά, ζητούμε την στήριξη του κλάδου μας, ο οποίος έχει την ιδιαιτερότητα της ενασχόλησης του με τα πιο «ευαίσθητα» μέλη της κοινωνίας μας – τα παιδιά – που είναι και το μέλλον αυτής, και για τους παραπάνω λόγους ζητούμε:
 
Α. Ισχύ των μέτρων στήριξης που λαμβάνονται, για χρονική περίοδο ανάλογη της διάρκειας των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού στον κλάδο των παιδότοπων.

Β. Επιδότηση ενοικίων, ώστε να επέλθει περαιτέρω μείωση του ποσοστού καταβολής των μισθωμάτων από το 60% που είναι τώρα και σε βάθος χρόνου, η δε επαναφορά στην πλήρη καταβολή να είναι σταδιακή και ανάλογη των δεικτών της πορείας της οικονομίας και σίγουρα για το διάστημα που παραμένουμε κλειστοί, καθώς και για τους δύο πρώτους μήνες της νέας περιόδου, δηλαδή για τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο.

Γ. Προστασία σε σχέση με τον όρο αύξησης του μισθώματος στις επαγγελματικές μισθώσεις.

Δ. Επανεξέταση του ζητήματος της καταβολή των πάσης φύσεως δημοτικών τελών από μηδενική βάση.

Ε. Πρόβλεψη ευνοϊκής ρύθμισης για τον τρόπο καταβολής των ανελαστικών δαπανών (π.χ. ασφαλιστικές εισφορές, λογαριασμοί ΔΕΚΟ κ.λ.π.) κατά την περίοδο μερικής ή ολικής αναστολής λειτουργίας των επιχειρήσεων.

ΣΤ. Ενιαίος καθορισμός του συντελεστή ΦΠΑ σε 10% με σκοπό την με ενιαίο τρόπο αντιμετώπιση της φορολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών του κλάδου μας.

Ζ. Οικονομική στήριξη με σκοπό την ανεμπόδιστη διατήρηση των θέσεων εργασίας τόσο μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ όσο και μέσω στοχευμένων κυβερνητικών προγραμμάτων.

Η. Θέσπιση κινήτρων για ενίσχυση της απασχόλησης για άτομα κάτω των 25 ετών και επαναφορά του κόστους απασχόλησης νέων και ανειδίκευτων εργαζομένων.

Θ. Κατάργηση των προϋποθέσεων (αριθμός εργαζομένων) για την καταβολή του βοηθήματος των 800 ευρώ και την συμπερίληψη στους δικαιούχους όλων των επιχειρήσεων ανεξάρτητα της νομικής μορφής τους.

Ι. Δυνατότητα χρηματοδότησης με άτοκο κεφάλαιο κίνησης με σκοπό την άμεση διευκόλυνση της εύρυθμης λειτουργίας των επιχειρήσεων.

ΙΑ. Αναστολή των δημοπρασιών των ακινήτων μας

ΙΒ. Πάγωμα δόσεων των δανείων της επιχείρησης για περίοδο δώδεκα μηνών και επαναδιαπραγμάτευση επιτοκίων με τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς.