Skip to main content

Πέγκας για Μακεδονική Κουζίνα: Τόσα λεφτά για την κουζίνα των Σκοπίων

Ανάρτηση του αντιδημάρχου, που υποστηρίζει πως δεν πρέπει να χρησιμοποιεί η Ελλάδα διεθνώς τον όρο «μακεδονική». Οργισμένη αντίδραση του Φ. Παπά

Φωτιές άναψε η ανάρτηση του αντιδημάρχου Τουρισμού της Θεσσαλονίκης, Σπύρου Πέγκα με αφορμή το πρόγραμμα προβολής της Μακεδονικής Κουζίνας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την επόμενη τριετία (που δημοσίευσε από το τελευταίο περιφερειακό συμβούλιο η Voria.gr).

Ο κ. Πέγκας ασκεί κριτική στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας τόσο για το κόστος προβολής του προγράμματος αλλά και για τη χρήση του όρου «Μακεδονική», επειδή στο εξωτερικό θα νομίζουν ότι εννοούμε τη Σκοπιανή και έτσι αντί να προβληθεί η τοπική μας γαστρονομία θα προβληθεί του γειτονικού κράτους.

«Ω, ρε μάνα! Αυτά είναι λεφτά!! Δώσε μου και μένα, μπάρμπα!... Θα μας δώσετε; Εμείς στο δήμο Θεσσαλονίκης ζήτημα αν ξοδέψαμε σύνολο μέσα στο 2017 περίπου 25.000 ευρώ για ΟΛΕΣ μας τις δράσεις για την ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας. Τόσα χρήματα για την προώθηση της κουζίνας των Σκοπίων; (για ρωτήστε και τους Έλληνες επαγγελματίες εξαγωγείς αγροδιατροφικών προϊόντων και κανέναν άνθρωπο που ταξιδεύει στο εξωτερικό να σας πει τι θα καταλαβαίνει ο ξένος όταν θα λέτε Macedonian Cuisine και για όσο διάστημα δεν λύνεται το ονοματολογικό με τους γείτονες μας!!)», αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανάρτησή του ο κ. Πέγκας.

Οργισμένη ήταν η απάντηση του αρμόδιου αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας, Φάνη Παπά, που άλλωστε παρουσίασε και τη Μακεδονική Κουζίνα, όπως και το τριετές πρόγραμμα προβολής της.

Σε ερώτηση της Voria.gr, αναφορικά με το ποσό προώθησης και προβολής της Μακεδονικής Κουζίνας ο κ. Παπάς επισήμανε ότι «η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει στην ευθύνη της την προβολή και προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων 38 δήμων, σε μια περιοχή προικισμένη, με το 26,6% του αγροτικού ΑΕΠ της χώρας. Πλην του δήμου Θεσσαλονίκης, όλοι οι άλλοι δήμοι παράγουν, οπότε η προβολή και προώθηση των προϊόντων τους απαιτεί πολλαπλάσια ποσά. Αν ο δήμος Θεσσαλονίκης, που δεν παράγει τίποτα, ξοδεύει 25.000 ευρώ, φανταστείτε πόσα πρέπει να ξοδέψουν οι άλλοι δήμοι και η μεγαλύτερη αγροτική Περιφέρεια της χώρας. Το μόνο που έχει να παρουσιάσει ως παραγωγή ο δήμος Θεσσαλονίκης είναι κάτι λαχανόκηποι και ο δημοτικός αμπελώνας, την παραγωγή του οποίου την... έκλεψαν, όπως λένε κάποιοι άγνωστοι. Ποιον γαστρονομικό πλούτο παρουσιάζει, προβάλλει και προωθεί ο δήμος Θεσσαλονίκης; Των Σκοπίων μήπως; Εμφανίζουν ένα καλάθι αγροτικών προϊόντων που δεν έχει καν σχέση με τη Θεσσαλονίκη. Μπράβο τους και καλά κάνουν ό,τι κάνουν, αλλά όχι και να γίνεται κριτική γιατί θέλουμε να προωθήσουμε τον γαστρονομικό πλούτο που είναι πολύ μεγάλος...».

Ο κ. Παπάς μάλιστα με δηκτικό τρόπο απάντησε και στα περί... προβολής των Σκοπίων μέσω του brand της Μακεδονικής Κουζίνας: «Αν στο δήμο Θεσσαλονίκης θεωρούν ότι τα προϊόντα και τα φαγητά που παρέθεσαν στο δείπνο με τον πρωθυπουργό των Σκοπίων, δεν είναι τοπικά προϊόντα, δεν είναι προϊόντα που παράγονται στη μακεδονική γη ή δεν είναι φαγητά που μαγειρεύονται στην περιοχή μας, τότε είναι δικό τους θέμα. Όπως και αν θεωρούν ότι δεν υπάρχει τίποτα ελληνικό στον όρο Μακεδονία και Μακεδονική. Τι είπαν στον κ. Ζάεφ για τα εδέσματα του δείπνου; Ότι είναι μακεδονικά ή σκοπιανά; Μπορεί αντί να επέλεξαν να προβάλουν στον κ. Ζάεφ την τοπική μας κουζίνα, να του παρουσίασαν ένα γαλλικό δείπνο... Με λυπεί πολύ το γεγονός ότι άνθρωποι που κατέχουν καίριες θέσεις και εκπροσωπούν τη Θεσσαλονίκη στο εξωτερικό εκφράζουν τέτοιες απόψεις. Η συγκεκριμένη ανάρτηση προσβάλλει τους παραγωγούς των προϊόντων της μακεδονικής μας γης».