Skip to main content

Πώς στήθηκε η επιχείρηση για την κατάσχεση 5 τόνων χαπιών Captagon

Η συνολική ποσότητα που κατασχέθηκε υπολογίζεται στους πέντε τόνους, 250 κιλά και 500 γραμμάρια ναρκωτικών χαπιών «Captagon».

Η μεγαλύτερη ποσότητα του «χαπιού των τζιχαντιστών» που εντοπίστηκε παγκοσμίως αποδεικνύεται αυτή που κατασχέθηκε προ ημερών από τις ελληνικές Αρχές στο λιμάνι του Πειραιά.

«Πρόκειται για παγκόσμια πρωτιά και διεθνή επιτυχία» είπε ο επικεφαλής του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ), Σταύρος Θωμαδάκης, κατά τη σημερινή παρουσίαση της υπόθεσης, από κοινού με την ΕΛ.ΑΣ. και το Λιμενικό Σώμα.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η ποσότητα που κατασχέθηκε υπολογίζεται στους πέντε τόνους, 250 κιλά και 500 γραμμάρια ναρκωτικών χαπιών «Captagon», «κάτι που μεταφράζεται σε πάνω από 33 εκατομμύρια χάπια, τα οποία, αν είχαν διατεθεί στους χρήστες, θα άγγιζαν το μισό δισεκατομμύριο δολάριο σε κέρδος» τόνισε ο κ. Θωμαδάκης, επισημαίνοντας την άριστη συνεργασίας των υπηρεσιών που συμμετείχαν στην επιχείρηση και κάνοντας λόγο για αναβάθμιση των υπηρεσιών του ΣΔΟΕ με προμήθεια μηχανολογικού εξοπλισμού, ακόμη και drones.

Αναφερόμενος στο επιχειρησιακό κομμάτι της υπόθεσης, ο προϊστάμενος της Δίωξης Ναρκωτικών της Επιχειρησιακής Διεύθυνσης Σ.Δ.Ο.Ε Αττικής, Λουκάς Δανάτασης, σημείωσε ότι «υπήρξε μια πληροφορία από την Αμερικανική Δίωξη Ναρκωτικών (DEA) για ύπαρξη εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, τα οποία είχαν προέλθει από τη Συρία και είχαν τελικό προορισμό την Κίνα. Για τα συγκεκριμένα κιβώτια υπήρχε η υποψία ότι μετέφεραν ποσότητα συνθετικών ναρκωτικών. Από την έρευνα που διενεργήθηκε εντοπίστηκαν τρία κιβώτια που είχαν αφιχθεί στον Πειραιά στις 19 Ιουνίου και σχεδιαζόταν να μεταφορτωθούν στις 23 Ιουνίου για το λιμάνι Σέκου της Κίνας». Η ποσότητα των ναρκωτικών ήταν κρυμμένη σε ξύλινες σανίδες δαπέδου. «Χρειάστηκαν επτά ημέρες και 20 άτομα από τις τρεις υπηρεσίες, ΣΔΟΕ, ΕΛ.ΑΣ. και Λιμενικό Σώμα που ερευνούσαν 22.000 σανίδες μέχρι να εντοπιστούν τα ναρκωτικά» τόνισε ο κ. Δανάτασης.



Σύμφωνα με το σχέδιο, το πλοίο όπου θα μεταφορτωνόταν η ποσότητα των ναρκωτικών δε θα προσέγγιζε κανένα λιμάνι σε χώρες της Μέσης Ανατολής, για να μην κινήσει υποψίες. Θα είχε μόνο έναν σταθμό σε λιμάνι στη Σιγκαπούρη και θα συνέχιζε για την Κίνα. «Η Κίνα είναι μια από τις χώρες όπου δεν έχει παρατηρηθεί η χρήση και παραγωγή του χαπιού Captagon. Εν συνεχεία, το φορτίο θα αποκτούσε εμπορική καταγωγή από την Κίνα για να καταλήξει σε χώρα της Μέσης Ανατολής» εξήγησε. Τα στοιχεία της εταιρείας-αποστολέα και παραλήπτη ήταν συριακά και κινέζικα, αντίστοιχα, ενώ φορτία των δύο συγκεκριμένων εταιρειών δεν είχαν περάσει ξανά από τον Πειραιά, ούτε βρίσκονται εν πλω σε κάποιο σημείο του κόσμου.

Σύμφωνα με τον κ. Δανάταση, στη Συρία έχει παρατηρηθεί η μεγαλύτερη παραγωγή παγκοσμίως του συγκεκριμένου χαπιού, που έχει χαρακτηριστεί ως το «ναρκωτικό των τζιχαντιστών», «λόγω της χρήσης του από τους μαχητές του ισλαμικού κράτους». Πρόκειται για αμφεταμίνη και είναι ένα υπερδιεγερτικό χάπι, που χαρακτηριστικό του είναι η αφαίρεση και το «πάγωμα» κάθε συναισθήματος, κάθε αναστολής. Η δε δράση του μπορεί να διαρκέσει μέχρι και τρεις με τέσσερις ημέρες.

Από την πλευρά του, ο διευθυντής της Δίωξης Ναρκωτικών της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, Σπύρος Τσαρδάκας, διαβεβαίωσε ότι «στην Ελλάδα δεν υπάρχει και δεν έχει εντοπιστεί ούτε ένα χάπι Captagon».

Στην άριστη συνεργασία των διωκτικών αρχών αναφέρθηκε και ο ταξίαρχος Γεώργιος Κανέλλος, διευθυντής της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, υπογραμμίζοντας ότι «η Ελλάδα είναι εν δυνάμει μια από τις πύλες εισόδου ναρκωτικών, λόγω γεωγραφικής θέσης».

Για συνεχείς αλλαγές μεθοδολογίας από τις οργανώσεις που διακινούν τέτοιου είδους ουσίες έκανε λόγο ο διευθυντής του Κλάδου Ασφάλειας και Αστυνόμευσης του Λιμενικού Σώματος, Γεώργιος Καραγεώργος, μιλώντας για «δέσιμο και άψογη συνεργασία κι επικοινωνία μεταξύ των υπηρεσιών».

Στην απουσία προσωπικών φιλοδοξιών, αλλά συμπόρευσης των ελληνικών διωκτικών αρχών, που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά των ναρκωτικών, αναφέρθηκε και ο διευθυντής της Δίωξης Ναρκωτικών και Λαθρεμπορίου Λιμενικού Σώματος, Σπύρος Ευαγγελίδης.