Skip to main content

Περιφέρεια και τρεις δήμοι επεμβαίνουν στη Συμμαχική Οδό

Ένας από τους σημαντικότερους οδικούς άξονες της Θεσσαλονίκης έχει καταστεί πια επικίνδυνος. Τι προβλέπουν οι παρεμβάσεις.

Ένα από τα σημαντικότερα έργα οδοποίας στη Δυτική Θεσσαλονίκη ενέκρινε στη σημερινή συνεδρίασή της η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τις παρεμβάσεις στη Συμμαχική Οδό, μια από τις σημαντικότερες οδικές αρτηρίες, καθώς είναι ο κεντρικός δρόμος που ενώνει τρεις δήμους (Δέλτα, Παύλου Μελά και Ωραιοκάστρου), ενώ εξυπηρετεί πολύ μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους, τη Βιομηχανική Περιοχή και πολλές άλλες δομές της Θεσσαλονίκης.

Ο δρόμος εμφανίζει πολλά προβλήματα και χρήζει άμεσων επεμβάσεων, ενώ στο πλαίσιο της συντήρησης που εγκρίθηκε σήμερα θα γίνουν εκτεταμένες παρεμβάσεις, που θα τον καθιστούν ουσιαστικά νέο δρόμο.

«Η υλοποίηση των εργασιών κρίνεται αναγκαστική και επείγουσα διότι ο δρόμος αυτός ενώνει την 4η Επαρχιακή Οδό Θεσσαλονίκης- Ωραιοκάστρου με την Παλιά Εθνική Οδό Θεσσαλονίκη - Κιλκίς, είναι ο κύριος οδικός άξονας για την είσοδο και έξοδο στην Βιομηχανική Περιοχή των παραπάνω Δήμων και εξυπηρετεί καθημερινά όχι μόνο τους κατοίκους των δήμων αυτών αλλά και ευρύτερα όλου του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης», ανέφεραν στην εισήγησή τους τα στελέχη των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Επίσης, η Συμμαχική Οδός, μήκους 8 χιλιομέτρων, είναι ένας δρόμος διαδημοτικός, υπερτοπικής σημασίας, που ενώνεται με την Εγνατία Οδό μέσω των κόμβων ΤΙΤΑΝ και Διαβατών και καθημερινά τη διασχίζουν πολλά μεγάλα και βαριά οχήματα για την εξυπηρέτηση της ΒΙΠΕ και των βιομηχανιών και βιοτεχνιών και των τριών δήμων.

Τόσο ο μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος σε ημερήσια βάση, όσο και οι επεμβάσεις από διάφορους οργανισμούς κοινής ωφέλειας (περνούν από εκεί αγωγοί αποχέτευσης, ύδρευσης, φυσικού αερίου, ΟΤΕ, ΔΕΗ) αλλά και οι πολλές και έντονες βροχοπτώσεις των τελευταίων ετών, σε συνδυασμό με την παλαιότητα του δρόμου δημιούργησαν σημαντικά προβλήματα στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα ο δρόμος να είναι επικίνδυνος και ανασφαλής.

Οι τρεις δήμοι και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ενώνουν μέσα από μια κοινή προγραμματική σύμβαση τις δυνάμεις τους και με 1,2 εκ. ευρώ θα πραγματοποιήσουν όλες τις απαραίτητες εργασίες βελτίωσης του δρόμου και αύξησης του επιπέδου ασφάλειάς του.

Η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, τόνισε ότι αν και ο δρόμος δεν ανήκει στην ευθύνη της Περιφέρειας, εντούτοις κανείς δεν μπορεί να μείνει απαθής απέναντι στα προβλήματα που υφίστανται, καθώς είναι ένας δρόμος υπερτοπικής σημασίας. «Συνεργαστήκαμε με τους δήμους προκειμένου να υλοποιήσουμε άμεσα τις απαιτούμενες εργασίες. Είναι ένας δρόμος που σήμερα είναι επικίνδυνος και ήταν πάγιο αίτημα των τριών δήμων και όλων όσοι κάνουν καθημερινή χρήση του δρόμου η αποκατάστασή του», δήλωσε.

Σύμφωνα με την προγραμματική σύμβαση οι εργασίες, που περιλαμβάνουν και την ασφαλτόστρωση του δρόμου θα διαρκέσουν περίπου έξι μήνες. Όμως η προγραμματική σύμβαση θα διαρκέσει συνολικά 38 μήνες, διότι πρέπει να εκπονηθεί η μελέτη και να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία (εγκρίσεις, διαγωνισμοί, έλεγχοι, εκπόνηση μελέτης, συμβάσεις και οριστική παραλαβή).

Προβλέπεται να γίνει η αποκατάσταση – επισκευή των φθορών του ασφαλτικού οδοστρώματος (λακκούβες- καθιζήσεις- παραμορφώσεις) καθώς και των λοιπών στοιχείων ασφαλείας της οδού και δεν θα γίνει καμία αλλαγή των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού σε κανένα τμήμα της.