Skip to main content

Περίπου 400 εκατ. ευρώ στοιχίζουν οι χορηγίες για διαφήμιση στη φανέλα

Η Ρεάλ Μαδρίτης με 25 εκατ. ευρώ έσοδα από την Bwin κατέχει την πρώτη θέση, με τη Λίβερπουλ να ακολουθεί έχοντας συνάψει συμφωνία ύψους 22.5 εκατ. ευρώ με την Chartered Bank.
«Όλο το έθνος προσκυνά σώβρακα και… φανέλες», τραγουδά ο Τζίμης Πανούσης στο τραγούδι «Κάγκελα παντού», κάτι που ως φαίνεται ασπάζονται πλήρως και οι μεγάλες εταιρείες παγκοσμίως. Παρά την οικονομική κρίση που πλήττει όλο τον πλανήτη, πολλές είναι οι εταιρείες που επιλέγουν να ξοδέψουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, για να βάλουν το όνομά τους στο εμπρός μέρος της φανέλας των μεγάλων ποδοσφαιρικών θηρίων, με έρευνα της Sport + Markt να αποδεικνύει πως οι χορηγίες στα έξι μεγαλύτερα ποδοσφαιρικά πρωταθλήματα της Ευρώπης (σ.σ. Αγγλία, Ισπανία, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία και Ολλανδία) έφθασαν φέτος τα 395.5 εκατ. ευρώ, ποσό που είναι μεγαλύτερο κατά 2.3 εκατ. ευρώ από την περσινή χρονιά. Αξίζει, πάντως, ν’ αναφερθεί πως το… ρεκόρ χορηγικών προγραμμάτων σημειώθηκε τη σεζόν 2006/07, όταν το ποσό ανήλθε στα 405.3 εκατ. ευρώ.

Για φέτος, τα περισσότερα λεφτά υπάρχουν στη Μπουντεσλίγκα, όπου οι ομάδες έχουν διαφημίσεις στις φανέλες τους της τάξης των 108.6 εκατ. ευρώ συνολικά (-5.2% σε σχέση με πέρυσι). Στην Αγγλία το ποσό διαφήμισης έφθασε τα 83.5 εκατ. ευρώ, ενώ στη Γαλλία έπεσε κατά 12.2 εκατ. ευρώ (σύνολο 37.8 εκατ. ευρώ), αφού απαγορεύθηκε κάθε διαφημιστικό πρόγραμμα για ποτά και στοίχημα. Αντίθετα τα ποσά ανέβηκαν σε Ισπανία, Ιταλία και Ολλανδία.

Κατά μέσο όρο οι 112 ομάδες των 6 μεγάλων λιγκών λαμβάνουν 3.5 εκατ. ευρώ το χρόνο για τη χορηγία στη φανέλα τους.

Τα περισσότερα λεφτά τα καρπώνεται η… βασίλισσα της Ευρώπης, Ρεάλ Μαδρίτης, αφού, για να αναγραφούν τα τέσσερα γράμματα της στοιχηματικής εταιρείας Bwin στο εμπρός μέρος της φανέλας της, βγαίνουν από τα ταμεία της κάθε χρόνο το ποσό των 25 εκατ. ευρώ. Στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης βρίσκεται η αγλλική Λίβερπουλ, με 22.5 εκατ. ευρώ από την Chartered Bank, ενώ ο μεγάλος της αντίπαλος Μάντσεστερ Γιουν. παίρνει ένα εκατ., 21.5 εκατ. ευρώ από την ασφαλιστική εταιρεία Αon.

Η τηλεφωνική εταιρεία T-Home δίνει στην Μπάγερν Μονάχου το ποσό των 20 εκατ. ευρώ, με την ρώσικη εταιρεία φυσικού αερίου Gazprom να προσφέρει 12. εκατ. ευρώ στην Σάλκε.

Όσο για την Ελλάδα; Η σύγκριση προκαλεί… κατάθλιψη στους προέδρους των συλλόγων, μιας και το μεγαλύτερο συμβόλαιο χορηγικής συνεργασίας το έχει συνάψει ο Ολυμπιακός, ο οποίος καρπώνεται το ποσό των… 2.5 εκατ. ευρώ από τη Citibank.