Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Ξεχείλισαν οι δεξαμενές για πετρέλαιο θέρμανσης

Διανομή πετρελαίου θέρμανσης με το θερμόμετρο έξω να δείχνει σαράντα βαθμούς Κελσίου! Λανθασμένη η παράταση της προθεσμίας λένε οι βενζινοπώλες

“Αυτό δεν μου έχει ξανατύχει. Να κάνω διανομή πετρελαίου θέρμανσης με το θερμόμετρο έξω να δείχνει σαράντα βαθμούς Κελσίου”.

Η περιγραφή ανήκει σε πρατηριούχο της ανατολικής Θεσσαλονίκης ο οποίος περιγράφει αυτή την ιδιόρρυθμη φετινή κατάσταση, με τη διανομή του πετρελαίου θέρμανσης να παρατείνεται ως και τις 30 Μαΐου, μερικές φορές, μάλιστα, όπως συνέβη το περασμένο Σάββατο, υπό συνθήκες καύσωνα. Ο ίδιος επισημαίνει, ωστόσο, ότι “οι ποσότητες που δίνουμε πλέον, είναι ελάχιστες και δεν καλύπτουν ούτε τα έξοδα των δρομολογίων που κάνουμε. Μας φωνάζουν να συμπληρώσουμε 100 λίτρα σε δεξαμενές που χωράνε δύο τόνους”.

Αυτή είναι η εικόνα που δίνει στην Voria.gr και ο πρόεδρος του Σωματείου Πρατηριούχων Καυσίμων «Άγιος Χριστόφορος», Θέμης Κιουρτζής ο οποίος θεωρεί τελείως ανώφελη και εσφαλμένη την απόφαση της κυβέρνησης να παρατείνει τη διανομή του πετρελαίου θέρμανσης και μετά τις 15 Μαΐου, έως και το τέλος του μήνα. “Όποιος ήταν να πάρει πετρέλαιο το πήρε ως τις 15 του μήνα. Πόσα λίτρα θα έκαιγε, με τέτοιες θερμοκρασίες το υπόλοιπο μισό του Μαΐου”, διερωτάται ο κ. Κιουρτζής.

“Από 15 έως και τις 30 Μαΐου οι παραγγελίες που θα έχουμε θα είναι ίσες με μία μέρα του Απριλίου. Η πρώτη παράταση που δόθηκε, μέχρι τις 15 Μαΐου είχε νόημα καθώς υπήρχε μεγάλη ζήτηση, αλλά και έλλειψη καυσίμου στα διυλιστήρια. Όμως, η δεύτερη παράταση αποδείχθηκε και στην πράξη ότι ήταν τελείως λάθος”, επισημαίνει ο κ. Κιουρτζής. “Τώρα μόνον κόστος πληρώνουμε γιατί είμαστε αναγκασμένοι να έχουμε οδηγούς, διανομείς ενώ οι παραγγελίες είναι για μερικές δεκάδες λίτρα”, αναφέρει.

Αυτό που συνέβη φέτος είναι πρωτοφανές και οφείλεται στην μεγάλη πτώση που σημείωσε η τιμή του μπρεντ διεθνώς, κάτι το οποίο πέρασε και στις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης είχε φτάσει, κάποια στιγμή μέσα στον Απρίλιο, οριακά κάτω και από τα 70 λεπτά του ευρώ. Παράλληλα, λόγω κάποιων προσφορών, κυρίως από τράπεζες οι οποίες έδιναν εκπτώσεις έως και 5%, η τιμή υποχωρούσε λίγο πάνω από τα επίπεδα των 65 λεπτών, τιμές οι οποίες είχαν να εμφανιστούν από τον Απρίλιο του 2016 ή και προ μνημονίων.

Ένας επιπλέον λόγος που οι παραγγελίες έχουν σχεδόν εκμηδενιστεί πλέον, είναι και το γεγονός ότι η τιμή το πετρελαίου θέρμανσης πήρε την ανιούσα τις τελευταίες ημέρες, φτάνοντας σήμερα να πωλείται προς περίπου 73 με 75 λεπτά το λίτρο. “Ουσιαστικά έχουμε προπωλήσει ό,τι θα δίναμε το δίμηνο του προσεχούς Οκτωβρίου και Νοεμβρίου”, αναφέρει ο κ. Κιουρτζής. Τονίζει επίσης, ότι, ενώ η τιμή του μπρεντ διεθνώς τριπλασιάστηκε από τις 28 Απριλίου έως και σήμερα, με μέρος των αυξήσεων να έχει περάσει και στα διυλιστήρια, οι τιμές των καυσίμων στις αντλίες των πρατηρίων παραμένουν περίπου στα ίδια επίπεδα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Πρατηριούχων Καυσίμων «Άγιος Χριστόφορος» το τελευταίο δεκαήμερο, μετά την άρση του lockdown, υπήρξε μερική ανάκαμψη του τζίρου στα πρατήρια υγρών καυσίμων. “Κατά την περίοδο της καραντίνας η πτώση του τζίρου είχε υπερβεί το 75% με 80%. Δεν ήταν μόνον η απώλεια στα καύσιμα, καθώς τα πρατήρια πωλούν και άλλα προϊόντα, ενώ δουλεύουν και τα πλυντήρια. Πλέον οι απώλειές μας, σε σχέση με πριν από τον κορωνοϊό είναι κοντά στο 30%”.

Ο κ. Κιουρτζής εκτιμά ότι αρκετά πρατήρια καυσίμων, απ' όσα απέμειναν μετά τη μνημονιακή περίοδο, δεν θα καταφέρουν να ξεπεράσουν αυτές τις απώλειες. “Κάποιοι θα αναγκαστούν να δανειστούν για να υπερβούν τις απώλειες του τζίρου τους, κάποιοι άλλοι όμως, δεν θα τα καταφέρουν και θα αποχωρήσουν”, εκτιμά ο ίδιος.