Skip to main content

Philoxenia - Hotelia: Η καρδιά του τουρισμού χτυπά στη Θεσσαλονίκη

Πρεμιέρα για τις εκθέσεις Philoxenia - Hotelia στις 18 Νοεμβρίου - Ποιοι συμμετέχουν, πλούσιο το πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων

Η καρδιά του τουρισμού θα χτυπήσει για τρεις ημέρες στη Θεσσαλονίκη από τις 18 έως 20 Νοεμβρίου στις εκθέσεις Philoxenia και Hotelia στέλνοντας τα πιο αισιόδοξα μηνύματα για την τουριστική βιομηχανία σε μια χρονιά με πολύ θετικό πρόσημο για τον ελληνικό τουρισμό. Μαζί με τις δυο διοργανώσεις πραγματοποιείται για πρώτη φορά και η Real Estate Expo North, η βορειοελλαδική εκδοχή της γνωστής διοργάνωσης Real Estate Expo.

Η έκθεση που αποτελεί εκθεσιακό και συνεδριακό κόμβο συνάντησης φορέων και ιδιωτών, στον οποίο συγκεντρώνονται όλα τα καινοτόμα στοιχεία και οι νέες τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας, έχει ως τιμώμενη χώρα φέτος την Αρμενία, ενώ τιμώμενος Δήμος είναι το Ηράκλειο της Κρήτης.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΔΕΘ Ηelexpo, Τάσος Τζήκας είναι «μια ιδιαίτερη περίπτωση δήμου, λόγω της δυναμικότητας που επιδεικνύει. Το Ηράκλειο διαθέτει κοσμοπολίτικα χαρακτηριστικά μαζί με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη».

«Με 235 εκθέτες από 18 χώρες και πλούσιο πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων, η Philoxenia θα φέρει πιο κοντά δημοφιλείς προορισμούς, τουριστικές επιχειρήσεις, καταλύματα, αεροπορικές και ναυτιλιακές εταιρείες και γενικότερα όλο τον κόσμο του τουριστικού κλάδου» τόνισε ο κ. Τζήκας υπογραμμίζοντας πως μαζί με την Philoxenia πραγματοποιείται και η Hotelia, η έκθεση ξενοδοχειακού εξοπλισμού, που παρουσιάζει ό,τι πιο νέο στους τομείς των ξενοδοχείων, της εστίασης και της καφεστίασης.

Εξωστρέφεια και διεθνοποίηση

«Η εξωστρέφεια και η διεθνοποίηση των δύο εκθέσεων αποτυπώνονται στο πλήθος των ξένων εμπορικών επισκεπτών και των επιχειρηματικών συναντήσεων, που θα πραγματοποιηθούν τις επόμενες ημέρες. Ειδικότερα, η Philoxenia και η Hotelia έχουν να επιδείξουν πάνω από 3.500 προγραμματισμένα ραντεβού προσκεκλημένων εμπορικών επισκεπτών (hosted buyers) με εκθέτες τους. Οι hosted buyers ξεπερνούν τους 115 με φυσική παρουσία από 35 χώρες, ενώ μία επιχειρηματική αποστολή 158 ατόμων από το Ιρακινό Κουρδιστάν, συντονισμένη από το Εμπορικό Επιμελητήριο του Ερμπίλ, θα επισκεφθεί και τις 2 εκθέσεις. Από τους hosted buyers της Philoxenia το 97% έρχονται για πρώτη φορά στην έκθεση, ενώ μετά τη λήξη της, θα πραγματοποιηθούν τρία fam trips σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, τον Δήμο Επιδαύρου και το Επιμελητήριο Κιλκίς», ανέφερε κατά την ομιλία του ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ - HELEXPO, Κυριάκος Ποζρικίδης.

Οι εκθέτες συνολικά από την Philoxenia και την Hotelia προσεγγίζουν τους 335 (235 στην Philoxenia και 100 στην Hotelia) από 18 χώρες και ειδικότερα προέρχονται από την Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία, Βουλγαρία, Αρμενία, Σλοβακία, Πολωνία, Σερβία, Βοσνία, Ρουμανία, Βιετνάμ, Φιλιππίνες, Λουξεμβούργο, Ιορδανία, Ισραήλ, Τουρκία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Αξίζει να σημειωθεί η συμμετοχή του Υφυπουργείου Τουρισμού Κύπρου και του Τουριστικού Οργανισμού της Αρμενίας, καθώς και του Υπουργείου Τουρισμού της Βουλγαρίας και του Τουριστικού Οργανισμού της Σερβίας.

Για τις προσπάθειες που καταβάλει ο δήμος Θεσσαλονίκης προκειμένου η πόλη να αποκτήσει τη μεγαλύτερη δυνατή αναγνωρισιμότητα αναφέρθηκε ο δήμαρχος της πόλης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, υπογραμμίζοντας πως στόχος είναι η Θεσσαλονικη να έχει τουρισμό και τους δώδεκα μήνες του χρόνου. «Η Θεσσαλονίκη, είναι sold out και η Philoxenia τη βρίσκει σε ένα καλύτερο περιβάλλον» τόνισε ο κ. Ζέρβας κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην αύξηση των κρουαζιερόπλοιων το 2022 αλλά και το 2023.

«Οι κλαδικές εκθέσεις εκτοξεύτηκαν λόγω της σκληρής δουλειάς της ΔΕΘ - Ηelexpo» σημείωσε η αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Βούλα Πατουλίδου, ενώ έκανε μνεία και στον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης και στις δράσεις του. Σημείωσε δε πως αυτές τις μέρες επισκέπτονται την πόλη έξι Ισραηλινοί δημοσιογράφοι από μεγάλα μέσα της χώρας τους.

Ορόσημο χαρακτήρισε τη φετινή χρόνια για την Αρμενία ο επίτιμος πρόξενος της Αρμενίας στη χώρα μας Άκης Δαγκαζιάν καθώς όπως είπε είναι η πρώτη φορά που είναι τιμώμενη χώρα σε ελληνική έκθεση. «Φέτος συμπληρώνονται 30 χρόνια από τη σύναψη διπλωματικών σχέσεων Ελλάδας - Αρμενίας» δήλωσε ο κ.Δαγκαζιάν υπογραμμίζοντας πως η Αρμενία έχει συνεχή παρουσία σε διοργανώσεις της ΔΕΘ από το 2014, ενώ για το 2023 προτίθεται να προσθέσει και την Detrop - Oinos.

Αναφερόμενος στον εισερχόμενο τουρισμό στην Αρμενία ο κ. Δαγκαζιάν σημείωσε πως το 2010 άγγιξαν τους 678.000 ενώ εννέα χρόνια αργότερα υπερδιπλασιάστηκαν σε 1,9 εκατ. Για το δεκάμηνο του τρέχοντος έτους ο αριθμός των τουριστών της Αρμενίας φτάνει το 1,4 εκατ.

Αξιόλογες οι επιδόσεις του τουρισμού στο Ηράκλειο

Αύξηση κατά 18,5% κατέγραψε η τουριστική κίνηση στο Ηράκλειο τον Οκτώβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τουρισμού Ηρακλείου, Γιώργο Σισαμάκη, ο οποίος επισήμανε πως το 2022 εκτιμάται πως θα κλείσει σχεδόν στα επίπεδα του 2019. Σημείωσε δε πως στο Ηράκλειο πραγματοποιούνται επενδύσεις που έχουν προσανατολισμό σε τουρίστες υψηλού επιπέδου.

Αναφερόμενος στο μοντέλο του τουρισμού που ακολουθεί η Κρήτη είπε πως είναι αυτό του ήλιος - θάλασσα ενισχυμένο με το θρησκευτικό τουρισμό και τη γαστρονομία. Σύμφωνα με τον κ. Σισαμάκη, στην Κρήτη κατευθύνεται περί το 25% της συνολικής τουριστικής κίνησης της χώρας.

«Βάζουμε ψηλά τον πήχη»

Βάζουμε ψηλά τον πήχη ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Ανδρέας Μανδρίνος υπογραμμίζοντας πως οι πληρότητες για τον Οκτώβριο, που αγγίζουν το 75%, είναι μειωμένες κατά 10% έναντι του 2019, ενώ για το σύνολο της χρονιάς εκτιμάται πως η μείωση έναντι του 2019 θα αγγίξει το 13%. Αναφερόμενος στη μέση τιμή του δωματίου για την τρέχουσα χρονιά ο κ. Μανδρίνος σημείωσε πως παρουσιάζει αύξηση κατά 13% έναντι του 2019.

Στην 47η θέση παγκοσμίως βρίσκεται για το συνεδριακό τουρισμό η χώρα ενώ στην Ευρώπη η κατάταξη της είναι υψηλότερη καθώς τοποθετείται στην 35η θέση. Αυτό σημείωσε ο Γιάννης Ασλάνης, πρόεδρος του Thessaloniki Convention Bereau προσθέτοντας πως η κατά κεφαλήν δαπάνη από το συνεδριακό τουρισμό είναι η υψηλότερη σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο είδος τουρισμού. Σύμφωνα με τον κ. Ασλάνη απαιτείται, ωστόσο, μια εξειδικευμένη καμπάνια για τον συνεδριακό τουρισμό που θα πρέπει να υλοποιηθεί από τον ΕΟΤ.

Για πρώτη φορά η Real Estate Expo North

Έλληνες και ξένοι επενδυτές που αναζητούν ευκαιρίες στη Βόρεια Ελλάδα, επαγγελματίες που ψάχνουν τον ιδανικό χώρο για την επιχείρηση τους, ιδιοκτήτες ακινήτων που επιθυμούν να αξιοποιήσουν την περιουσία τους και επισκέπτες που ενδιαφέρονται να αγοράσουν ή να πουλήσουν ακίνητα θα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφτούν τη Real Estate Expo, που αποτελεί μια έκθεση που έλειπε από την πόλη. Μάλιστα όπως είπε ο Κωστής Μοσχονάς, CEO RM international real estate expo north το ενδιαφέρον που καταγράφεται είναι ιδιαίτερα σημαντικό ενώ 50 επενδυτές από Ντουμπάϊ, Ζυρίχη, Ιράν και ΗΠΑ έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για να συμμετέχουν.

Παράλληλες εκδηλώσεις

Η Philoxenia ενσωματώνει πλούσιες παράλληλες εκδηλώσεις με θεματικές παρουσιάσεις, ημερίδες και δράσεις και ουσιαστικά είναι η καλύτερη ευκαιρία για τους επαγγελματίες του κλάδου να προβάλλουν τις επιχειρήσεις τους, αλλά και για την αυτοδιοίκηση να παρουσιάσει τις ομορφιές των ελληνικών προορισμών.

Μεταξύ των πολλών παράλληλων εκδηλώσεων της Philoxenia ξεχωρίζει το συνέδριο της, που φέτος θα εστιάσει στον αθλητικό τουρισμό, τις καλές πρακτικές και ευκαιρίες ανάπτυξης του στο οικονομικό και στο τουριστικό επίπεδο. To συνέδριο πραγματοποιείται στις 19 Νοεμβρίου στο Περίπτερο 14 του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης.

Την εναρκτήρια ομιλία του θα κάνει ο Υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, ενώ στο συνέδριο θα συμμετάσχουν αναγνωρισμένοι ομιλητές από την ακαδημαϊκή κοινότητα, σημαντικοί εκπρόσωποι τουριστικών φορέων και επιχειρήσεων, αλλά και επιτυχημένοι επαγγελματίες της εγχώριας τουριστικής αγοράς.

Για τις υπόλοιπες παράλληλες εκδηλώσεις της Philoxenia λούσιο πρόγραμμα, που θα εξελιχθεί στο Open Stage του Περιπτέρου 13, καθώς και σε όλους τους υπόλοιπους συνεδριακούς χώρους του εκθεσιακού κέντρου. Ακόμη, η ΔΕΘ-Helexpo, σε συνεργασία με την ομάδα Greek Instagrammers Events προσκάλεσαν φωτογράφους κάθε επιπέδου (επαγγελματίες ή μη) να στείλουν φωτογραφίες για συμμετοχή σε ανοιχτό διαγωνισμό με θέμα “Philoxenia & Travel”. Στόχος του διαγωνισμού ήταν η δημιουργία ομαδικής έκθεσης φωτογραφίας που θα αναδεικνύει τη χώρα μας, ως έναν όμορφο και φιλόξενο ταξιδιωτικό προορισμό και στην έκθεση τελικά συμμετέχουν 87 φωτογράφοι. Παράλληλα, στο Σ.Κ. Ι. Βελλιδης διεξάγεται το μεγαλύτερο φεστιβάλ εργασίας από τη Skywalker, όπου θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις και συνεντεύξεις πρόσληψης προσωπικού με τουριστικές επιχειρήσεις από όλη τη χώρα.

Στις παράλληλες εκδηλώσεις της Hotelia περιλαμβάνονται οι ενότητες: α) All About Gastronomy (με την επιμέλεια της εταιρείας Chef Stories), όπου θα παρουσιάζονται δράσεις με ιδιαίτερες γεύσεις και ιδέες, μοναδικοί συνδυασμοί προϊόντων και βραβευμένοι παραγωγοί, που θα εμπλουτίσουν τις γνώσεις κάθε ενδιαφερόμενου επαγγελματία. Στο τραπέζι της ειδικής ενότητας dining area στο περίπτερο 9, στις 3 ημέρες της έκθεσης, θα γίνουν masterclasses και θα παρουσιαστούν γευστικά τοπικά προϊόντα, άριστης ποιότητας, με χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα, από διάφορες περιοχές της χώρας, σε μοναδικούς συνδυασμούς με θέμα "My Local Greek Choice” και β) το All About Cafe, που αποτελεί μία ενότητα αφιερωμένη στην τέχνη της δημιουργίας καφέ με workshops και με τον μοναδικό Latte Art ThrowDown Competition. Καταξιωμένοι baristas και roasters θα εντυπωσιά¬σουν με τις τεχνικές και τις δεξιότητές τους και θα αποκαλύψουν μέσα από μια σειρά σεμιναρίων και παρουσιάσεων τις αρωματικές «συνταγές» του καφέ στους επαγγελματίες του χώρου, αλλά και στους λάτρεις του, στο Περίπτερο 12.