Skip to main content

Η Θεσσαλονίκη, τα mega events και η ατραξιόν της Νέας Παραλίας

Philoxenia: Συζήτηση για τις δυνατότητες διείσδυσης της Θεσσαλονίκης στο «Big Events: εργαλείο προσέλκυσης τουριστών σε μια πόλη»

Το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα που έχουν τα μεγάλα events στην πόλη που τα φιλοξενεί ανέλυσαν μέλη του ακαδημαϊκού και επιχειρηματικού κόσμου στην εκδήλωση «Big Events: εργαλείο προσέλκυσης τουριστών σε μια πόλη» που διοργανώθηκε από το Τμήμα Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης στην 35η Philoxenia.

Η συζήτηση κινήθηκε γύρω από το ερώτημα του κατά πόσο η Θεσσαλονίκη μπορεί να φιλοξενήσει big η mega events.

Ανοίγοντας τη συζήτηση, ο Ευάγγελος Χρήστου, Καθηγητής του Τμήματος Διοίκησης Οργανισμών, Μαρκετινγκ & Τουρισμού και Κοσμήτορας της Σχολής Οικονομίας & Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημιου Ελλάδος, αναφέρθηκε στους παράγοντες που μπορούν να καθορίσουν την επιτυχία μιας μεγάλης διοργάνωσης. Όπως είπε ο ίδιος στη Θεσσαλονίκη πρέπει να προσγειωθούμε και να δούμε τι είδους events μπορεί να φιλοξενήσει η πόλη κοιτώντας τις υποδομές που αυτή θα έχει στα επόμενα δύο έως πέντε χρόνια.

Ο Δρ. Δημήτρης Κούτουλας, Σύμβουλος Τουριστικής Ανάπτυξης, και Επίκουρος Καθηγητής Τουριστικού Management στο Πανεπιστήμιο Πατρών, ο οποίος έχει πραγματοποιήσει πολλά mega events υποστήριξε πως η Θεσσαλονίκη μπορεί να φιλοξενήσει ένα τέτοιο έχοντας ως ατραξιόν την εξαιρετική Νέα Παραλία της. «Η παραλία αυτή είναι ονειρεμένη», δήλωσε λέγοντας πως η στροφή που κάνει η παραλιακή είναι κατάλληλη για την πραγματοποίηση μεγάλων light shows τα οποία θα μπορεί να παρακολουθήσει ολόκληρη πόλη.

Διαφορετική άποψη εξέφρασε ο Κυριάκος Ποζρικίδης, διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ Helexpo, ο οποίος ανεβαίνοντας στο βήμα τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να φιλοξενήσει mega events τα οποία έχουν σχέση με την παγκόσμια οικονομία και τα παγκόσμια μέσα μαζικής ενημέρωσης γιατί δεν διαθέτει τις κατάλληλες δομές. Ωστόσο συμπλήρωσε ότι μπορεί να φιλοξενήσει μικρότερα γεγονότα, που είναι εξίσου σημαντικά.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στη δυναμική που έχουν οι εκθέσεις λέγοντας μάλιστα ότι η οικονομική διαστηριότητα που δημιουργούν ξεπερνάει τα ΑΕΠ πολλών κρατών. «Φανταστείτε τι δύναμη έχουν», τόνισε. Ο ίδιος επανέλαβε τα σχέδια της ΔΕΘ για αναβάθμιση του εκθεσιακού κέντρου στη Θεσσαλονίκη και επισήμανε ότι ενώ η Ελλάδα λόγω κρίσης τα τελευταία χρόνια ούτε αναβάθμισε, ούτε αύξησε τους εκθεσιακούς της χώρους, ανταγωνίστριές χώρες όπως η Τουρκία προχώρησαν σε ανάλογες επενδύσεις.

Για τη μεγάλη διοργάνωση που θα πραγματοποιηθεί το 2020 στην Θεσσαλονίκη, το Euro Pride, μίλησε ο Θάνος Βλαχογιάννης, ειδικός επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων, και εκπρόσωπος τύπου για τη διεκδίκηση του Θεσσαλονίκη Europride 2020. Όπως υπογραμμίζει ο ίδιος το Euro Pride θα είναι το πρώτο που φιλοξενείται στην νοτιανατολική Ευρώπη και γι’ αυτό αναμένεται και μεγάλη συμμετοχή.

«Το Euro Pride αποτελεί μια χρυσή ευκαιρία για τη Θεσσαλονίκη προκειμένου να αναδειχθεί σε LGBT προορισμό», τόνισε διευκρινίζοντας ωστόσο πως η πόλη χρειάζεται την κατάλληλη εκπαίδευση ώστε να μπορεί να παρέχει υπηρεσίες που έχει ανάγκη η συγκεκριμένη κοινότητα.