Skip to main content

Ποια είναι η επόμενη μέρα για το digital marketing;

Τα top trends που έρχονται δυναμικά μέσα στο 2018 και θα «αναστατώσουν» τον ψηφιακό κόσμο, σύμφωνα με τον Δημήτρη Δημητριάδη.

Είναι πια γεγονός: Το πεδίο του digital marketing αλλάζει με ιδιαίτερη ταχύτητα. Οι marketers αναζητούν τα trends που θα δώσουν χρήσιμα και αποτελεσματικά εργαλεία στο χτίσιμο του brand.

Ποια θα είναι τα top trends που έρχονται δυναμικά μέσα στο 2018 και θα «αναστατώσουν» τον ψηφιακό κόσμο;

Ο Δημήτρης Δημητριάδης, instructor του Professional Diploma in Digital & Social Media της KnowCrunch, σεμινάριο που έρχεται από τις 16 Απριλίου για 6η φορά στη Θεσσαλονίκη και συνδιοργανώνεται με το Deree – The American College of Greece εξηγεί ποια θα είναι αυτά:

Video!

Ναι, το 2017 ήταν η χρόνια του Video (ένα τρίτο των δαπανών της online δραστηριότητας παγκοσμίως δαπανήθηκε στα videοs!), το 2018 όμως το Video σε κάθε μορφή του θα «απογειωθεί» και θα γίνει κυρίαρχος τρόπος παρουσίασης περιεχομένου. Χρησιμοποιήστε το, βρείτε έξυπνους τρόπους παραγωγής του, εκτιμήστε την αξία του. Live video, animated video, streaming video, stop motion video, unboxing video και ότι άλλο φόρματ σας εξυπηρετεί, πρέπει να είναι top στη λίστα περιεχομένου σας.

Όταν μεγαλώσω θα γίνω Bot*!

Στον τομέα του marketing και του customer service, αυτές οι έξυπνες εφαρμογές δίνουν γρήγορες απαντήσεις και λύνουν τα χέρια του κάθε community manager. Χρησιμοποιώντας λέξεις κλειδιά ή τεχνητή νοημοσύνη, τα bots παρέχουν απαντήσεις σε καθημερινές ή πιο σύνθετες ερωτήσεις των καταναλωτών. Η αυξανόμενη χρήση και ιδιαίτερα από μικρότερες ηλικίες εφαρμογών όπως fb messenger, whatsapp, viber, snapchat, wechat, καθιστούν την επικοινωνία με ένα bot πολύ εύκολη και οικεία.

*bot: πρόγραμμα το οποίο επιτελεί ένα συγκεκριμένο έργο με αυτοματοποιημένο τρόπο, χωρίς να χρειαστεί ο άνθρωπος να κάνει κάτι.

AR (Augmented Reality) -VR (Virtual Reality)-MR (Mixed Reality)

Πρόκειται για ένα trend που γνωρίσαμε τη δεκαετία του 90, ωστόσο η τεχνολογία της εποχής δεν μπόρεσε να το υποστηρίξει. Σήμερα η Apple και η Google έχουν ενσωματώσει την επαυξημένη πραγματικότητα στα κινητά που κρατάμε κάθε μέρα και με εργαλείο την κάμερα και τους πανίσχυρους επεξεργαστές, μπορεί πλέον ο καθένας να δει πληροφορία του ψηφιακού κόσμου ενσωματωμένη στο φυσικό περιβάλλον. Αυτό θα φέρει τεράστιες αλλαγές στον τρόπο που κινούμαστε και καταναλώνουμε σε ένα φυσικό κατάστημα, στην οδήγηση, στην ιατρική και γενικά στην ενσωμάτωση της πληροφορίας στην καθημερινότητά μας.

Micro Influencers — Co Create

Η συν-δημιουργία περιεχομένου και η συνεργασία με «πολλαπλασιαστές γνώμης» δεν είναι κάτι καινούργιο. Το influencer marketing απογειώθηκε μέσα στο 2017. Το 2018 θα είναι η χρονιά που θα δούμε micro influencers, δηλαδή ανθρώπους που μιλάνε στο κοινό ή είναι το κοινό ενός brand και έχουν μια στοχευμένη σφαίρα επιρροής στους καταναλωτές μας, να μπορούν να επηρεάσουν τις απόφασεις του κοινού κάνοντάς απλά ένα instagram story μερικών δευτερολέπτων! Μιλήστε μαζί τους, υιοθετήστε τους τρόπου επικοινωνίας τους, βοηθήστε τους να αναδείξουν το brand σας και πάνω από όλα αφήστε τους να είναι αυθεντικοί.

Το νου σας στα δεδομένα! - GDPR (General Data Protection Regulation)

Μετά από τρία χρόνια συζήτησης, συμφωνήθηκε τελικά ο γενικός κανονισμός για την προστασία των δεδομένων της ΕΕ ή εν συντομία πλαίσιο GDPR. Η παρούσα οδηγία θα αντικαταστήσει τον ισχύοντα νόμο περί προστασίας δεδομένων του 1998. Όπως και με τις περισσότερες σημαντικές νομοθετικές αλλαγές, δεν θα εφαρμοστεί αμέσως και πιθανότατα θα καταστεί υποχρεωτική κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018. Ο κύριος στόχος του GDPR είναι να δοθεί στους χρήστες μεγαλύτερος έλεγχος και ασφάλεια στα προσωπικά τους δεδομένα, να επιβληθούν αυστηρότεροι κανόνες σε εταιρείες που τα χειρίζονται και να διασφαλίσουν τη σωστή εισροή και χρήση των παραγόμενων δεδομένων. Συνεργαστείτε με κάποιον που γνωρίζει το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τα δεδομένα και μην αφήνετε τίποτα στην τύχη του, όσων αφορά προσωπικά δεδομένα χρηστών που ήδη έχετε στην κατοχή σας.

Η φωνή σας είναι το καλύτερο interface

Η φωνή είναι εξαιρετικό μέσο για να επικοινωνήσει κανείς με μια μηχανή… το είδαμε και παλαιότερα αλλά η τεχνολογία δεν ήταν πάλι εκεί. Σήμερα όμως Amazon και Google απέδειξαν ότι η φωνή είναι το καλύτερο μέσο για να κάνεις αγορές, να μάθεις πληροφορίες και να επικοινωνείς με ψηφιακούς βοηθούς. Το conversational commerce είναι εδώ. Τα brands πρέπει να προετοιμαστούν για την επόμενη μέρα της φωνητικής αναζήτησης και του Voice Search Optimization. Παράδειγμα η διαφημιστική τοποθέτηση στις απαντήσεις ψηφιακών βοηθών σε έξυπνο σπίτι, στο αυτοκίνητο, στα κινητά τηλέφωνα και όπου η φωνή θα κυριαρχήσει ως interface.

Σύμφωνα με τον Δημήτρη Δημητριάδη, υπάρχουν και κάποια ακόμα σημαντικά δεδομένα που πρέπει να έχουμε στο νου μας μέσα στο 2018, αλλά δεν είναι αρκετά ώριμα για να αποτελούν πρόβλεψη. Αυτά είναι επιγραμματικά:

- Νέα metrics όπως Cost Per Experiment θα αντικαταστήσουν τα απαρχαιωμένα CPM και CPC.

- Personalization across funnel. Με τόσα εργαλεία μπορούμε πια να σερβίρουμε σωστές και personalized διαφημίσεις.

- To LinkedIn θα αρχίσει να ανεβαίνει και να κάνει ουσιαστικά πράγματα (και όχι απλά να προσθέσει chat…)

- Καινούργια φορμάτ διαφήμισης θα μας δίνουν τη δυνατότητα να στοχεύουμε σωστά και να μην έχουμε θέμα με το ad blocking

- Δεν θα χρειάζεται να λέμε πια Mobile First. Είναι ήδη First! το 80% από εσάς διαβάζει αυτό το άρθρο στο κινητό.

- Δώστε περισσότερη βάση στην τοποθεσία. Σκεφτείτε τοπικά και στοχευμένα.

- Δώστε βάση στην εμπειρία και σε μικρές θαυματουργές στιγμές (micro moments) μεταξύ των καταναλωτών και του brand σας.