Skip to main content

Πιερρακάκης για ψηφιοποίηση: 4.000 πιστοποιητικά εκδόθηκαν σε 16 ώρες

Μέσα σε 16 ώρες εκδόθηκαν 2.071 οικογενειακής κατάστασης, 1.272 γέννησης και 210 ιθαγένειεας, επισήμανε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Σε περίπου ένα με ενάμιση μήνα θα έχει ψηφιοποιηθεί και απλουστευτεί η διαδικασία έκδοσης πιστοποιητικών που αφορούν στην απώλεια ζωής, καθώς μέχρι σήμερα όπως χαρακτηριστικά είπε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης «το κράτος δρα ανάλγητα».

Όπως τόνισε όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για την έκδοση πιστοποιητικών θα βρίσκονται στο gov.gr, «όπου ο πολίτης θα πατάει μια σειρά από πλήκτρα χωρίς να φύγει από το σπίτι του». Στο μεταξύ, ο υπουργός, στη διάρκεια του Delphi Economic Forum που διεξάγεται διαδικτυακά, αναφέρθηκε και στην απλούστευση του πιστοποιητικού γάμου που δρομολογείται, ενώ επεσήμανε ότι από χθες στις 7 μμ άρχισε να εφαρμόζεται η έκδοση των πιστοποιητικών γέννησης, οικογενειακής κατάστασης και ιθαγένειας μέσω του gov.gr μόνο με τους κωδικούς του taxis.

Μέχρι σήμερα στις 11 το πρωί εκδόθηκαν 4.000 πιστοποιητικά (σε 16 ώρες εκδόθηκαν 2.701 οικογενειακής κατάστασης, 1.272 γέννησης, 210 ιθαγένειας). «Αυτό είναι το πρώτο βήμα, εντός του μήνα τα 3 πιστοποιητικά θα γίνουν οκτώ (8). Το πρότζεκτ εδώ είναι ψηφιοποίηση δημοτολογίων και ληξιαρχείων» δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης, ο οποίος παρουσίασε τη μέχρι τώρα δράση και τη στόχευση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης λέγοντας ότι «έχουμε ορίσει αυτό το έργο, ως έργο τετραετίας. Εντός 4 ετών θα πρέπει να έχουμε απλουστεύσει και ψηφιοποιήσει όλες τις γραφειοκρατικές εκείνες διαδικασίες που είναι ψηφιοποιήσιμες».

Μισό εκατομμύριο ψηφιακές υπογραφές μέχρι το τέλος της χρονιάς

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης μίλησε και για την ψηφιακή υπογραφή που διαθέτουν πλέον όλοι οι υπουργοί, οι οποίοι πλέον υπογράφουν ψηφιακά νομοσχέδια, πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, κοινές υπουργικές αποφάσεις κ.α. Μάλιστα, μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα έχουν μοιραστεί σε όλο το Δημόσιο 150.000 ψηφιακές υπογραφές, ενώ «υπάρχουν κι άλλα έργα με ψηφιακές υπογραφές σε επιχειρήσεις. Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος της χρονιάς να έχουμε μοιράσει μισό εκατομμύριο ψηφιακές υπογραφές».

Για το Προσωπικό Αριθμό

Μιλώντας για τον Ενιαίο Αριθμό που θα έχει ο κάθε πολίτης από την γέννησή του, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι «είναι το τέλος του υφιστάμενου παραλογισμού, καθώς σήμερα έχουμε πολλούς αριθμούς που μας χαρακτηρίζουν ως πολίτη. Με νομοθετική πρωτοβουλία που θα έρθει από εμάς μέσα στο καλοκαίρι θα θεσμοθετήσουμε τον Προσωπικό Αριθμό, ο οποίος θα είναι τα ψηφία του σημερινού ΑΦΜ. Δηλαδή θα πάρουμε έναν υφιστάμενο αριθμό, θα μετονομαστεί για τα φυσικά πρόσωπα και θα μετατραπεί σε αριθμό ταυτότητας, ταυτοποίησης».

Ο υπουργός χαρακτήρισε τα ανοιχτά δεδομένα του Δημοσίου «πλούτο που δεν έχει αξιοποιηθεί αρκετά», για αυτό και πρόκειται να διατεθούν δωρεάν σε όλους πολίτες, επιχειρήσεις, ερευνητές κ.α. όπου θα έχουν πρόσβαση ελεύθερα σε ανωνυμοποιημένα δεδομένα που να ακουμπούν την δουλειά τους, είτε τα ερευνητικά τους ενδιαφέροντα». Ο κ. Πιερρακάκης διαβεβαίωσε ωστόσο ότι υπάρχουν οι ασφαλιστικές δικλείδες.

«Καταρχήν είναι πολύ καλό το ότι έχουμε ευρωπαϊκές ασφαλιστικές δικλείδες, η Ευρώπη είναι πάνω από όλα μία ρυθμιστική και νομοθετική υπερδύναμη, το GDPR είναι μία Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία. Στην Αμερική δεν υπάρχει GDPR όπως υπάρχει στην Ευρώπη. Το γεγονός ότι δημιουργούμε το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο για τη διαχείριση των δεδομένων και της πληροφορίας είναι το αναγκαίο βήμα για να μπορέσουμε να προστατέψουμε τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών. Κάποιες χώρες ακολούθησαν μία στρατηγική "Α" δηλαδή χρησιμοποίησαν τεχνολογία κυρίως σε σχέση με την ανίχνευση των κρουσμάτων, ενώ εμείς ακολουθήσαμε μία στρατηγική "Β". Πήραμε μία υφιστάμενη στρατηγική μας επιλογή, δηλαδή την απλούστευση και τη ψηφιοποίηση και τη χρησιμοποιήσαμε για την ενδυνάμωση του πολίτη και την τήρηση των μέτρων κοινωνικής απόστασης. Τα ό,ποια δεδομένα χρησιμοποιήσαμε ήταν ανωνυμοποιημένα. Ακόμη και το 13033 που είχε αμιγή σχέση με τον κορονοϊό, ήταν ένα εργαλείο του οποίου τα δεδομένα δεν βλέπαμε, τα πετάγαμε. Γιατί είμαστε σε αυτή τη φιλοσοφική γραμμή. Άρα νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό να μη βλέπει κανείς τη τεχνολογία ως αυτοσκοπό. Οι δυνατότητές της είναι τεράστιες αλλά πρέπει εν τέλει πάντοτε να ενδυναμώνει τους πολίτες και να στεκόμαστε στο πώς έρχεται να συμβάλει στο υφιστάμενο αξιακό μας πλαίσιο. Νομίζω ότι αυτό το έχουμε κατοχυρώσει ως Ευρωπαίοι και νομίζω ότι τη προηγούμενη περίοδο αποδείξαμε ότι μπορούμε να το κατοχυρώσουμε και ως Έλληνες».

Χαρακτήρισε την εφαρμογή της αποστολής γραπτών μηνυμάτων την περίοδο της καραντίνας ως καινοτομία, η οποία ήταν έτοιμη εντός 15 ωρών, ενώ τόνισε ότι το gov.gr είναι η μεγάλη μεταρρύθμιση, η δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη και κατάφερε να συγκεντρώσει όλες τις υπηρεσίες που το Δημόσιο παρείχε ψηφιακά.

Ο υπουργός πρόσθεσε ότι το υπουργείο λειτουργεί ως «τεχνικός σύμβουλος» των υπόλοιπων υπουργείων όσον αφορά στην απλούστευση των διαδικασιών. «Ήδη μέσα στα υπουργεία έχουμε συστήματα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων» συμπλήρωσε ο κ. Πιερρακάκης.

Όσο για τις ψηφιακές επιδόσεις της Ελλάδας, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης επεσήμανε ότι το πρόβλημα εστιάζεται στην έλλειψη στόχευσης και στρατηγικής. Όπως χαρακτηριστικά είπε η χώρα διαθέτει το hardware, αλλά όχι το software, δηλαδή υπάρχει η υποδομή όχι όμως οι απαιτούμενοι μηχανισμοί και διαδικασίες.