Skip to main content

Πώς η Θεσσαλονίκη θα εξελιχθεί σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο - Καταλύτης το Γκόνου

Τι είπαν οι συμμετέχοντες στο συνέδριο ΟΦΑΕ-ΠΕΕΔ - Η ΑΑΔΕ σε ετοιμότητα με τα κατάλληλα φορολογικά και τελωνειακά καθεστώτα

Ο ρόλος των οδικών μεταφορών, οι ευκαιρίες ανάπτυξης ενός διεθνούς δικτύου συνυφασμένων μεταφορών με κέντρο τη Θεσσαλονίκη καθώς επίσης και τα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα πρέπει να δοθούν στην ελληνική αγορά των οδικών μεταφορών, έτσι ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ως κινητήριος μοχλός ανάπτυξης τέθηκαν επί τάπητος στο συνέδριο «Βόρεια Ελλάδα: Γέφυρα μεταφορών Ανατολής και Δύσης».

Το συνέδριο που είναι σε εξέλιξη συνδιοργανώνουν η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας και η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς, ενώ χορηγός επικοινωνίας είναι η Voria.gr.

Στις δυνατότητες που διαθέτει η Θεσσαλονίκη ώστε να μετατραπεί σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο αναφέρθηκε ο ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, Απόστολος Κενανίδης, καθώς όπως είπε διαθέτει ένα λιμάνι που αναβαθμίζεται, σιδηροδρομικές γραμμές με περαιτέρω προοπτικές, σύγχρονο οδικό δίκτυο, εγγύτητα στα Βαλκάνια, ενώ η μεταποίηση είναι έντονη στην περιοχή. «Πρέπει να είμαστε συντονισμένοι προς αυτήν την κατεύθυνση» τόνισε ο κ. Κενανίδης.

Αναφερόμενος ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ και πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Εφοδιαστικής Αλυσίδας Θανάσης Ζηλιασκόπουλος στο στρατόπεδο του Γκόνου ανέφερε πως η μετατροπή του σε logistics θα αλλάξει τον χάρτη της ευρύτερης περιοχής. Όπως είπε έχει ήδη ζητηθεί να απομακρυνθεί το όποιο στρατιωτικό υλικό προκειμένου να τρέξει ο σχετικός διαγωνισμός για την αξιοποίησή του.

Διαβάστε ακόμα: Θεσσαλονίκη: Έρχεται ο διαγωνισμός για τη μετατροπή του Γκόνου σε logistics center

Στις τεράστιες δυνατότητες που έχει η Θεσσαλονίκη προκειμένου να εξελιχθεί σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο αναφέρθηκε κατά την τοποθέτησή του και ο πρέσβης, αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας BSEC PERMIS, Δημήτριος Ράλλης ο οποίος μετά από σχετική ερώτηση έκανε μια αποτίμηση του πόσο έχει επηρεάσει ο ρωσο-ουκρανικός πόλεμος τις μεταφορές λέγοντας πως έχει προκαλέσει ένα πρωτόγνωρο τοπίο με ιδιαίτερα αυξημένα κόστη, καθυστερήσεις και μειωμένες ποσότητες διακίνησης εμπορευμάτων.

Απαραίτητες οι διατροπικές μεταφορές

Στην ανάγκη ανάπτυξης διατροπικών μεταφορών (μεταφορά εμπορευμάτων μέσω διαφορετικών μέσων μεταφοράς στην ίδια μονάδα φόρτωσης) αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδας, Δημήτριος Βλάχος, υπογραμμίζοντας πως στη χώρα μας οι μεταφορές των εμπορευμάτων γίνεται κατά 98% οδικώς. «Λειτουργούμε ως νησί περισσότερο. Βρισκόμαστε στην κατάταξη των οδικών μεταφορών πίσω από τη Μάλτα, την Κύπρο, την Ιρλανδία» ανέφερε ο κ. Βλάχος υπογραμμίζοντας πως χρειάζεται ο συνδυασμός μεταφορών.

Στην ερώτηση για το ποια θα είναι η διαμορφωθείσα κατάσταση λόγω του υψηλού κόστους ενέργειας, μεταφορών κλπ, ο κ. Βλάχος τόνισε πως η όποια πρόβλεψη είναι δύσκολο να γίνει, ωστόσο εκτιμά πως οι επιχειρήσεις θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν αρκεί το πρόσκαιρο να μη γίνει μόνιμο.

Απαντώντας στην ίδια ερώτηση ο γενικός εμπορικός διευθυντής της ΟΛΘ ΑΕ, Ιωάννης Φετάνης, ανέφερε πως η εκτίμηση των ναυτιλιακών εταιρειών με τις οποίες επικοινωνούν για το πρώτο εξάμηνο του 2023 είναι πως εξαιτίας του ράλι της ενέργειας τα κόστη (μεταφορά κλπ) θα είναι αυξημένα κατά 10-15% έναντι του α’ εξαμήνου του 2022.

Για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μεταφορικές εταιρείες κάνοντας λόγο για αδιαφορία της πολιτείας μίλησε ο πρόεδρος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Βασίλειος Καμπάκης, υπογραμμίζοντας πως θα πρέπει να διευκολύνονται οι επιχειρήσεις στη δραστηριότητά τους και όχι να αντιμετωπίζουν προσκόμματα.

Η ΑΑΔΕ βρίσκεται σε ετοιμότητα

Στην εργαλειοθήκη η οποία απαιτείται για την ανάπτυξη του διαμετακομιστικού δικτύου της χώρας αναφέρθηκε ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής, κατά τη διαδικτυακή τοποθέτησή του υπογραμμίζοντας πως η ΑΑΔΕ είναι σε ετοιμότητα για την υλοποίηση κατάλληλων φορολογικών και τελωνειακών καθεστώτων που θα βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση. Ερωτηθείς για τις εικονικές μεταφορές έδρας επιχειρήσεων στη Βουλγαρία ο κ. Πιτσιλής τόνισε πως το φαινόμενο είναι υπό παρακολούθηση ενώ υπάρχει συνεργασία με τις φορολογικές αρχές της Βουλγαρίας.