Skip to main content

Ποιες ψηφιακές υπηρεσίες έρχονται το επόμενο 12μηνο

Το gov.gr είναι κεντρικός πυλώνας με τον υπουργό Κ. Πιερρακάκη να σημειώνει ότι στόχος είναι το επόμενο 12μηνο να προστεθούν 100 σημαντικές υπηρεσίες

Τη βεβαιότητα ότι η εμπειρία που απέκτησε η Ελλάδα μέσω της συνολικής διαδικασίας του εμβολιασμού των πολιτών για την covid - 19 θα είναι χρήσιμη και για άλλες ψηφιακές λειτουργίες στη χώρα εξέφρασε ο υπουργός Ψηφιακής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά τη διάρκεια του διαλόγου που είχε με τους πολίτες για το μέλλον της Ευρώπης, στο πλαίσιο εκδήλωσης της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα στην 85η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Ο ίδιος ανέφερε χαρακτηριστικά: «το εμβόλιο δεν είναι μόνο για το εμβόλιο. Είναι για τα πάντα. Αυτό που έζησε ο κόσμος εκεί, μπορεί να το ζήσει παντού: στα ραντεβού της πρωτοβάθμιας υγείας, στα ραντεβού στο νοσοκομείο στον τρόπο που γράφει το παιδί του στο σχολείο, σε κάθε αλληλεπίδραση με το δημόσιο. Το gov.gr είναι κεντρικός πυλώνας αυτής της στρατηγικής, 1300 διαδικασίες είναι σήμερα εκεί και ο στόχος μας είναι στο τέλος να φτάσουμε σε ένα μοντέλο που θα μπορεί κάποιος λίγο πολύ να κάνει τα πάντα από το σπίτι του ή από τη δουλειά του. Στόχος είναι το ερχόμενο 12μηνο να προσθέσουμε περίπου 100 πολύ σημαντικές υπηρεσίες που θα αφορούν θέματα όπως η ίδρυση ατομικής επιχείρησης, τις ψηφιακές μεταβιβάσεις ακινήτων, αυτοκινήτων, την ανανέωση του διπλώματος οδήγησης και πολλά άλλα».

Για τον τρόπο με τον οποίο το υπουργείο Ψηφιακής Μεταρρύθμισης κατάφερε να φέρει εις πέρας τις διαδικασίες που σχετίζονται με τον εμβολιασμό, ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι «είχαμε μπροστά μας την πιο δύσκολη άσκηση εφοδιαστικής αλυσίδας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο» και έπρεπε να λυθούν τα ζητήματα του εφοδιασμού του εμβολίου της Pfizer, με τις γνωστές ιδιαιτερότητες που αφορούν τη συντήρησή του, των ραντεβού, των εμβολιασμών χωρίς ουρές, ανασφάλεια και αβεβαιότητα.

«Αρχίσαμε να σκεφτόμαστε συστήματα. Η εφοδιαστική άσκηση με το εμβόλιο και τις 5 μέρες θυμίζει λίγο το γάλα 5 ημερών και το πώς πηγαίνει στο σούπερ μάρκετ. Το να κλείσεις ραντεβού θυμίζει λίγο τα αεροπορικά εισιτήρια και το πώς κλείνεις αεροπορικά εισιτήρια από το διαδίκτυο. Αυτά τα δύο συστήματα μπορούν να παντρευτούν μεταξύ τους ήταν η πρώτη σκέψη» είπε χαρακτηριστικά ενώ τόνισε πως στη συνέχεια υλοποιήθηκαν η πλατφόρμα για το κλείσιμο των ραντεβού, η καινοτομία της άυλης συνταγογράφησης και η δυνατότητα κλεισίματος των ραντεβού μέσω των φαρμακείων.

«Το σύστημα εμβολιασμού είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα ότι μια χώρα που στους σχετικούς ψηφιακούς δείκτες πχ το 2019 δεν νοείται ως ψηφιακός πρωτοπόρος ξαφνικά αποκτά ένα από τα καλύτερα συστήματα εμβολιασμού όχι απλά στην Ευρώπη αλλά στον κόσμο. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε και σε άλλα πράγματα» πρόσθεσε.