Skip to main content

Ποιες θα είναι οι πρώτες ιδιωτικοποιήσεις στην εποχή Μητσοτάκη

Η εντολή στο ΤΑΙΠΕΔ για τα 10 περιφερειακά λιμάνια και η αναζήτηση επενδυτών για επιχειρήσεις που ελέγχονται από το δημόσιο

Εντολή προς το ΤΑΙΠΕΔ να εκπονήσει αναλυτικές και κοστολογημένες εκθέσεις αξιολόγησης για καθένα από τα 10 περιφερειακά λιμάνια που θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων θα δοθεί εντός των επομένων ημερών ( από την κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, το μόνο σίγουρο αυτή τη στιγμή είναι ότι αυτά τα λιμάνια δεν θα παραχωρηθούν με το μοντέλο της υποπαραχώρησης δραστηριοτήτων, που είχε εφαρμόσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτό το οποίο θα γίνει είναι πως αναλόγως του πορίσματος του ΤΑΙΠΕΔ, θα αποφασισθεί ποιο μοντέλο είναι προσφορότερο για την αξιοποίηση του καθενός ξεχωριστά. Και κάπως έτσι θα προχωρήσει η αξιοποίηση τους. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι τα λιμάνια που «θα βγουν» τώρα είναι της: Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Ηρακλείου, Βόλου, Ραφήνας, Ελευσίνας και Λαυρίου.

Το επόμενο μεγάλο βήμα στο κομμάτι των αποκρατικοποιήσεων θα είναι η αναζήτηση στρατηγικών επενδυτών από το Μαξίμου, για μια σειρά από επιχειρήσεις που ελέγχονται από το δημόσιο, αλλά σύντομα θα πάρουν το δρόμο της ιδιωτικοποίησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην κορυφή της λίστας είναι η ΕΥΔΑΠ, ενώ ακολουθούν τα ΕΛΤΑ (ταχυδρομεία). Σύντομα, απ’ ό,τι μαθαίνουμε, θα προστεθούν η ΛΑΡΚΟ και οι ελλειμματικές αστικές συγκοινωνίες.

Την ίδια ώρα, πάντως, μεγάλα είναι και τα ιδιωτικά projects που προχωρούν. Γι αυτό και το ενδιαφέρον για την Ελλάδα αυξάνει κατακόρυφα. Και η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών. Για παράδειγμα, γραφείο με στελέχη, συμβούλους και υποστηρικτικό προσωπικό, έχει στήσει στα βόρεια προάστια της Αθήνας το γνωστό fund CVC.