Δευτέρα 15 Ιουλίου 2019
x

ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΟ ΤΟ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟ FRAPORT

H εταιρεία, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης, θα αυξήσει τα αεροναυτικά τέλη στα 18,5 ευρώ. Δεν θα τοποθετηθούν φυσούνες στον τερματικό.

Από το 2022, αν όχι από το 2021, οι επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών  που θα «πετάνε» από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» θα πληρώνουν «κάτι παραπάνω» καθώς τα αεροναυτικά τέλη από 13 ευρώ σήμερα ανά αναχωρούντα πελάτη, θα αυξηθούν στα 18,5 ευρώ, αύξηση που αναμένεται να επηρεάσει την τιμή των εισιτηρίων.

Η αύξηση των αεροναυτικών τελών είναι αναμενόμενη καθώς προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που υπογράφηκε μεταξύ της κοινοπραξίας Fraport- Slentel και του ΤΑΙΠΕΔ, το Δεκέμβριο του 2015.

Στο περιθώριο της θεμελίωσης του νέου terminal του αεροδρομίου «Μακεδονία» και επειδή τέλος του 2018 ολοκληρώνονται τα έργα στους αερολιμένες Χανίων, Ζακύνθου και Καβάλας, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσίνελ, δήλωσε πως το πιθανότερο είναι από τον Απρίλιο του 2019, να αυξηθούν τα τέλη στα παραπάνω αεροδρόμια.

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη ότι τα έργα στο «Μακεδονία» θα ολοκληρωθούν τέλος 2020, αρχές 2021, είναι βέβαιο ότι τα τέλη θα αυξηθούν και για όσους «πετάνε» από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.

Με την ολοκλήρωση του κατασκευαστικού project, τα έργα θα πρέπει να πιστοποιηθούν από ανεξάρτητο μηχανικό, ενώ η Fraport Greece, πριν την αύξηση των τελών, θα προχωρήσει  σε ενημέρωση και διαβουλεύσεις με τους εμπλεκόμενους χρήστες και ειδικά τις αεροπορικές εταιρείες. Αν λοιπόν αυτός ο κύκλος ενεργειών ολοκληρωθεί έγκαιρα, η αύξηση θα ισχύσει από 1/4/2021, διαφορετικά, από την 1η Απριλίου της επόμενης χρονιάς.

Σημειώνεται ότι η αύξηση στις χρεώσεις τίθεται σε ισχύ την 1η Απριλίου του έτους που ακολουθεί την ημερομηνία αποπεράτωσης των έργων. Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί ότι ένα σημαντικό τμήμα των αεροναυτικών τελών, περίπου το 40%, θα πηγαίνει στο ελληνικό δημόσιο. Επίσης, η Fraport Greece καταβάλλει 22.900.000 ευρώ ως ετήσιο τίμημα παραχώρησης, καθώς και ετήσιο μεταβλητό τίμημα παραχώρησης, της τάξης του 28,5% των λειτουργικών κερδών της (ΕΒΙΤDA).

Σύγχρονο «Μακεδονία», αλλά χωρίς φυσούνες

Η Fraport Greece επενδύει 100 εκατ. ευρώ σε έργα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»,  για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του, αλλά σε αυτό τον αερολιμένα που αποτελεί τον πυρήνα στον αναπτυξιακό της σχεδιασμό, δεν πρόκειται να τοποθετήσει τις λεγόμενες «φυσούνες» ή, γέφυρες επιβίβασης.

Για το θέμα ρωτήθηκε ο κ. Τσίνελ, ο οποίος δήλωσε ότι πράγματι δεν προβλέπεται η τοποθέτηση γεφυρών επιβίβασης, λόγω υψηλού κόστους εγκατάστασης αλλά και επειδή οι εταιρείες  δεν τις προτιμούν γιατί επιμηκύνουν τους χρόνους απογείωσης.

Τελικά, ο CEO της Fraport Greece δεν απέκλεισε την τοποθέτησή τους, αν είναι κάτι που θα το απαιτήσουν οι φορείς του τουρισμού. Το θέμα, δηλαδή, δεν έχει ακόμη κλείσει και υπάρχουν περιθώρια άσκησης πιέσεων.

Ακόμη και αν τελικώς μπούνε φυσούνες, αυτές μπορούν να τοποθετηθούν μόνο στο νέο terminal και όχι στο υφιστάμενο, που βεβαίως θα ανακαινισθεί, γιατί τότε θα έπρεπε να καθαιρεθεί όλη η πρόσοψη του σταθμού.

Σημειώνεται ότι το κόστος τοποθέτησης της κάθε φυσούνας είναι μεγάλο, υπολογίσιμο οπωσδήποτε, αφού φτάνει στο 1 εκατ. ευρώ. Όμως δεν νοείται σε σύγχρονο αεροδρόμιο η επιβίβαση και αποβίβαση των ταξιδιωτών να γίνεται με λεωφορεία. Μάλιστα στο αεροδρόμιο που θα γίνει στο Καστέλι Ηρακλείου, θα τοποθετηθούνε φυσούνες.

Ενδεχομένως εταιρείες low cost, να μην επιθυμούν  την τοποθέτηση τέτοιων γεφυρών γιατί περιμένουν ότι θα αυξήσει το κόστος χρήσης του αεροδρομίου, οπότε και θα επιλέξουν την εξυπηρέτηση των πελατών τους με λεωφορεία, αλλά εταιρείες υψηλότερων στάνταρτς, όπως η Qatar, η Lufthansa και άλλες προτιμούν τη χρήση γεφυρών επιβίβασης.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ