Skip to main content

Πυρά αντιπολίτευσης για τα λεωφορεία της Λειψίας-Για σπέκουλα μιλά ο Ζέρβας

Σκληρή κριτική από την αντιπολίτευση στη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης για τα λεωφορεία της Λειψίας - Η απάντηση του Κ. Ζέρβα

Τα λεωφορεία της Λειψίας βρέθηκαν εκ νέου στο επίκεντρο της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου με την αντιπολίτευση να ασκεί σκληρή κριτική στη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης και τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα να κάνει λόγο για σπέκουλα.

Μιλώντας αρχικά το θέμα ο Βασίλης Γάκης από την παράταξη «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα» τα παρομοίασε με τουρίστες που έφυγαν από την πόλη. «Η πραγματικότητα είναι ότι τα λεωφορεία μας, που αγοράσαμε από το υστέρημα του Θεσσαλονικιού, δεν κυκλοφορούν. Από το υστέρημα του Θεσσαλονικιού και όλων των Ελλήνων από την φορολόγηση, διότι ο ΟΑΣΘ είναι επιδοτούμενος φορέας, έγιναν ενέργειες για την αποκατάστασή του. Δυστυχώς τα λεωφορεία που πήραμε ήταν οι πρώτοι τουρίστες. Πριν ακόμα ενεργοποιηθεί ο τουρισμός, έφυγαν από την πόλη για τον δικό τους τουρισμό. Τα αγοράσαμε για να καλύψουμε με πρόφαση την έκτακτη ανάγκη για τον κορωνοϊό. Δεν ήμασταν αντίθετοι ως παράταξη στην προμήθεια αλλά είχαμε τις επιφυλάξεις μας ως προς τα ποιοτικά χαρακτηριστικά», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γάκης.

Όπως είπε ο κ. Γάκης, μιλώντας στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, δεν θέλει να επωμίζεται ευθύνες που δεν του αναλογούν καθώς είχε προειδοποιήσει τη δημοτική αρχή. «Τη δυνατότητα που σας έδωσε η νομοθεσία δεν την αξιοποιήσατε σωστά», τόνισε.

«Τα λεωφορεία δεν κυκλοφορούσαν επειδή δεν είχαν τον κλιματισμό. Άρα λοιπόν η αγορά είχε ένα κενό. Και αυτός που εισηγήθηκε και τα αγοράσαμε, έχει την ευθύνη. Μπορεί να πιάνει και άλλους η ευθύνη γιατί δεν τα φτιάξανε εγκαίρως», σημείωσε από την πλευρά του ο Γιώργος Ορφανός από την παράταξη «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον».

Μιλώντας για το θέμα η επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί» Κατερίνα Νοτοπούλου ξεκαθάρισε ότι «θα κάνει ότι περνάει από το χέρι της για να προστατέψει τα συμφέροντα των Θεσσαλονικέων, εξαντλώντας κάθε δυνατότητα που παρέχει ο νόμος».

«Κάθε διαδικασία που πρέπει να κινηθεί, θα κινηθεί κ. δήμαρχε γιατί υπάρχουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Πώς εσείς χρησιμοποιείται τα ανταποδοτικά του δήμου για να συμβάλετε στο συγκοινωνιακό έργο δεν έχετε καμία αρμοδιότητα. Αγοράσαμε λεωφορεία τα οποία σε άλλες χώρες έχουν αποσυρθεί, πήραν φωτιά, δεν κυκλοφορούν σήμερα, σε βάθος χρόνου το κόστος είναι πολύ μεγαλύτερο από καινούργια λεωφορεία, η ύπαρξη κλιματισμού. Μια σειρά από περιστατικά που αποδεικνύουν ότι η χρήση της διάταξης Covid ήταν καθόλα λάθος και το χρησιμοποιήσατε για να εξυπηρετήσετε το δικό σας αφήγημα επιτυχίας», τόνισε η κ. Νοτοπούλου. Απευθυνόμενη προς τον κ. Ζέρβα είπε χαρακτηριστικά: «Πετάξατε τα λεφτά των δημοτών. Θεωρούμε ότι πρέπει να λογοδοτήσετε κ. δήμαρχε και εσείς και όπως εμπλέκετε σε αυτή τη διαδικασία. Να διερευνηθεί λοιπόν και εάν δεν φέρεται ευθύνη, θα φανεί».

Από την πλευρά του τέλος ο Σπύρος Βούγιας από την παράταξη «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη» τόνισε ότι ο δήμος δεν είχε καμία υποχρέωση από τα ανταποδοτικά του τέλη να κινηθεί σε αυτό το επίπεδο. Η περιπέτεια των λεωφορείων με τον κλιματισμό, όπως είπε ο κ. Βούγιας, είναι ένα κεφάλαιο πολύ αρνητικά.

Ζέρβας: Ξέραμε και εμείς και ο ΟΑΣΘ ότι τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στη Λειψία δεν έχουν κλιματισμό

Απαντώντας ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης έκανε λόγο για «απίστευτη σπέκουλα που γίνεται με τα λεωφορεία».

«Ήταν απολύτως σαφές τα λεωφορεία που αγόρασε ο δήμος. Η διαδικασία αναλύθηκε με κάθε λεπτομέρεια όλο το διάστημα. Κάποιοι έχουν ξεχάσει ποια ήταν η εικόνα της πόλης στις αστικές συγκοινωνίες το 2019 και ποια είναι σήμερα. Η δικιά μας διοίκηση δεν κουνά απλά το δάκτυλο, ούτε κρύβεται. Συμμετέχει σε κάθε λύση. Εμείς είμασταν εκείνοι που συμβάλαμε στη λύση με τα λίζινγκ, εμείς είμαστε εκείνοι που συμβάλαμε στη λύση με τα ΚΤΕΛ και εμείς είμασταν εκείνοι που όταν προσφέρθηκαν αυτά τα λεωφορεία από τη Λειψία, είπαμε στον ΟΑΣΘ κάνουν αυτά τα λεωφορεία και η απάντηση ήταν τα θέλουμε αύριο. Και έγιναν συγκεκριμένες διαδικασίες και ως προς τον τεχνικό έλεγχο», τόνισε ο δήμαρχος.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ζέρβας, ήταν απολύτως σαφές και το τίμημα και αυτά τα περί υστερήματος που λένε κάποιοι, είναι ακριβώς γιατί εμείς δαπανήσαμε 11,000 ευρώ για 49 λεωφορεία γιατί πιστεύουμε ότι οι πολίτες δεν πρέπει να στοιβάζονται μέσα σε λεωφορεία.

«Ξέραμε και εμείς και ο ΟΑΣΘ ότι τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στη Λειψία δεν έχουν κλιματισμό», είπε ο δήμαρχος και υπενθύμισε τους όρους του χρησιδανείου με τον ΟΑΣΘ που ενέκρινε το δημοτικό συμβούλιο.

«Έλεγε το χρησιδάνειο ότι με δαπάνες του ΟΑΣΘ θα γίνουν και οποιεσδήποτε τυχόν προσαρμογές των οχημάτων κριθούν απαραίτητες για την κυκλοφορία αυτών. Ενδεικτικά κλιματιστικά, διαμόρφωση εσωτερικού χώρου κλπ. Τα διαβάσατε αυτά κ. Γάκη, τα γνωρίζατε», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος, γνωστοποιώντας ότι ο ΟΑΣΘ δρομολογεί κάποιες διαδικασίες.

«Όλα αυτά εκφεύγουν από τις δικές μας ευθύνες, τις προβλέψαμε και τις βάλαμε στους όρους του χρυσιδανείου, που προστατεύει τον δήμο Θεσσαλονίκης και τα λεφτά των πολιτών. Όλα αυτά τα έχουμε προβλέψει. Όλα τα οποία λέγονται. Κάποιους τους αρέσει να ψαρεύουν σε ρηχά και θολά νερά. Εμείς είμαστε εδώ για να δίνουμε λύσεις στα προβλήματα», τόνισε ο δήμαρχος.