Skip to main content

Πίσω από τα εργοτάξια του Μετρό: Άδεια καταστήματα, απελπισμένοι οι έμποροι

Πτώση του τζίρου που φθάνει μέχρι και 60% εξαιτίας των καθυστερήσεων στα έργα κατασκευής του Μετρό καταγράφουν δεκάδες έμποροι της οδού Εγνατίας, οι οποίοι εκπέμπουν σήμα κινδύνου τόσο για τη λειτουργ
του Δημήτρη Τσάκωνα
       tsakonas@voria.gr

Πτώση του τζίρου που φθάνει μέχρι και 60% εξαιτίας των καθυστερήσεων στα έργα κατασκευής του Μετρό καταγράφουν δεκάδες έμποροι της οδού Εγνατίας, οι οποίοι εκπέμπουν σήμα κινδύνου τόσο για τη λειτουργία τους όσο και για τη βιωσιμότητα των καταστημάτων τους.

Στην περιοχή της Αγίας Σοφίας τα εργοτάξια του μετρό έχουν στηθεί εδώ και δύο χρόνια με συνέπεια η εμπορική κίνηση να παρουσιάζει κάθετη πτώση, αφού η διέλευση των πεζών πραγματοποιείται μετ΄εμποδίων. Ήδη, δεκάδες είναι οι επιχειρήσεις που σημειώνουν μεγάλη μείωση του τζίρου τους.

Πτώση μέχρι και 60% βλέπει στις εισπράξεις του ο κ. Δημήτρης Ασημακόπουλος, ιδιοκτήτης βιβλιοπωλείου επί της Αγ. Σοφίας. «Δυο χρόνια τώρα η είσοδος του καταστήματός μου είναι φραγμένη. Ο κόσμος δεν περνάει. Την περασμένη άνοιξη κάναμε διαμαρτυρία στο δήμο, αλλά ακόμη να μας δώσουν κάποια απάντηση», λέει ο ίδιος.

Προβλήματα λόγω των έργων αντιμετωπίζουν και άλλα καταστήματα της περιοχής. Η κυρία Χριστίνα Ρωσσάκη, ιδιοκτήτρια φαρμακείου, αναφέρει ότι ο τζίρος της επιχείρησής της έπεσε κατά 20%, επειδή οι ηλικιωμένοι δεν μπορούν να εισέλθουν εύκολα στο μαγαζί της. Μεγαλύτερη ζημία στην ίδια δημιουργεί και η μεταφορά ενός περιπτέρου μπροστά στην επιχείρηση της λόγω του μετρό. «Εξαιτίας των εργοταξίων στην Εγνατία, έχει μεταφερθεί μπροστά στο κατάστημά μου το περίπτερο που βρισκόταν εκεί. Μεγαλύτερο πρόβλημα έχω από το περίπτερο παρά από τα εργοτάξια, αν και λόγω αυτών μεταφέρθηκε εδώ. Έχω κάνει παράπονα στον δήμο, αλλά δεν έχω λάβει κάποια απάντηση ακόμη», λέει χαρακτηριστικά η κ. Ρωσσάκη.

Χρόνο με τον χρόνο βλέπει να αδειάζει το ταμείο του και ο κ. Δημήτρης Ζγουρής, ιδιοκτήτης καταστήματος αντρικών ρούχων στην οδό Αγία Σοφία. Τα δυο χρόνια που έχουν στηθεί τα εργοτάξια του μετρό έξω από το μαγαζί του έχει πτώση στα έσοδα της επιχείρησης μέχρι 20%. «Ο κόσμος δεν περνάει πια. Αυτό που θέλουμε είναι να τελειώσουν γρήγορα τα έργα και να ανοίξει ο δρόμος, ώστε να αρχίσει να πηγαινοέρχεται ο κόσμος όπως παλιά», αναφέρει ο ίδιος.

Παρόμοια είναι η κατάσταση και για τα μαγαζιά που βρίσκονται κοντά στα εργοτάξια του μετρό στη συμβολή των οδών Βενιζέλου και Εγνατία. Εκεί τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα, καθώς τα καταστήματα δεν είναι ορατά από τον δρόμο λόγω των εργοταξίων.

«Τις προάλλες ήρθε μια πελάτισσα και μου είπε χαρακτηριστικά: «Νόμιζα πως είχατε κλείσει», αναφέρει η κυρία Παρασκευή Παπαδοπούλου, ιδιοκτήτρια καταστήματος ένδυσης στην περιοχή. Η ίδια βλέπει πτώση στον τζίρο της επιχείρησης 20-30% και «κάθε χρόνο τα πράγματα χειροτερεύουν», όπως λέει η ίδια.

Η κατάργηση της διάβασης της Εγνατίας στο ύψος της Βενιζέλου δυσχεραίνει την κατάσταση. Εδώ και μήνες λόγω του εργοταξίου για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου του μετρό δεν υπάρχει διάβαση και όποιος θέλει να διασχίσει την Εγνατία, πρέπει να μεταβεί είτε στην Ι. Δραγούμη είτε στην Αριστοτέλους.

«Τον περασμένο Ιανουάριο μιλήσαμε με το Αττικό Μετρό και μας είπαν ότι οι λαμαρίνες θα φύγουν. Είναι Νοέμβριος και ακόμη εδώ είναι», αναφέρει η κυρία Ανδρονίκη Πετρίδου, ιδιοκτήτρια καταστήματος υποδημάτων. Η πτώση των εισπράξεων φτάνει και το 30% για την επιχείρησή της και ο κυριότερος λόγος, όπως αναφέρει η ίδια, είναι ότι το μαγαζί της δεν είναι ορατό από τον δρόμο.

Ικανοποιημένη η διοίκηση του ΕΕΘ από τη μεταφορά των υπηρεσιών διαχείρισης του Μετρό στη Θεσσαλονίκη

Την ικανοποίησή του για τη μεταφορά των υπηρεσιών διαχείρισης του Μετρό Θεσσαλονίκης στην πόλη από τις αρχές του νέου έτους εκφράζει στη Voria.gr ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, κ. Μιχάλης Ζορπίδης. Για τη μεταφορά των υπηρεσιών διαχείρισης με στόχο την επίσπευση των εργασιών κατασκευής του μετρό ενημέρωσε τη διοίκηση του ΕΕΘ ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γιάννης Μαγκριώτης.

«Για δυο χρόνια κάποια έργα δεν προχώρησαν καθόλου. Βέβαια ήταν μπλεγμένα με την Αρχαιολογία και είχαν σταματήσει. Είμαστε ευχαριστημένοι που θα έρθει η διαχείριση του μετρό με έδρα τη Θεσσαλονίκη, όπως είπε χθες ο κ. Μαγκριώτης. Θα υπάρξει συνεργασία του ΥΠΕΧΩΔΕ με το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, ώστε να γίνουν πιο γρήγορα οι εργασίες. Αυτό είναι που μας ενδιαφέρει γιατί υπάρχουν πολλά παράπονα από τους καταστηματάρχες», αναφέρει ο  κ. Ζορπίδης.

Ο ίδιος γνωστοποιεί ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα πραγματοποιηθεί έλεγχος στα έργα του μετρό από καταστηματάρχες και το Επιμελητήριο, ώστε να καταγράψουν την πορεία των εργασιών και να ενημερώσουν το Αττικό Μετρό Θεσσαλονίκης.