Skip to main content

Πόλεμος ΟΑΣΘ - ΟΣΕΘ για τις απολυμάνσεις στα λεωφορεία

Το θέμα των απολυμάνσεων είχε προκαλέσει τριβές μεταξύ ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ ξανά πριν από περίπου δύο εβδομάδες - H επιστολή ΟΣΕΘ και η απάντηση ΟΑΣΘ.

Είναι κοινό μυστικό για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ... των δημοσίων αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης ότι οι σχέσεις ανάμεσα στις διοικήσεις του ΟΑΣΘ, του φορέα δηλαδή ο οποίος εκτελεί μεγάλο μέρος της αστικής συγκοινωνίας και του ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης), του φορέα ο οποίος έχει την εποπτεία των παρόχων αστικής συγκοινωνίας στην περιοχή, δεν είναι και τόσο “αγαστές”. Παρότι και οι δύο έχουν διοριστεί από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Οι προστριβές είναι συχνές, αλλά τα στελέχη των δύο Οργανισμών έχουν καταφέρει, έως τώρα, οι διαφορές τους να κρατούνται “εντός των τειχών”, δηλαδή μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.

Την περασμένη Τετάρτη, παρουσιάστηκε σε διαδικτυακή εκδήλωση, έρευνα του ΟΣΕΘ σχετικά με το πως επηρέασε η πανδημία τις καθημερινές μετακινήσεις μας και συνακόλουθα, τι επιπτώσεις είχε στις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Ένα μέρος της έρευνας αφορούσε το εάν η διοίκηση του ΟΑΣΘ λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των επιβατών από την covid-19. To 60% των ερωτηθέντων απάντησαν αρνητικά, ενώ επιπροσθέτως το 21% εξέφρασαν επιφυλάξεις για το κατά πόσο έχουν ληφθεί τέτοια μέτρα από τη διοίκηση του Οργανισμού.

Όσοι, δε, δήλωσαν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από τις κινήσεις της διοίκησης του ΟΑΣΘ όσον αφορά τα μέτρα προστασίας από την πανδημία, σε ποσοστό 60% θεωρούν ότι θα έπρεπε να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων, ενώ λίγο άνω του 10% ότι θα έπρεπε να γίνεται τακτικότερη απολύμανση του εσωτερικού των λεωφορείων. Μάλιστα, το εύρημα αυτό έδωσε λαβή στον αναπληρωτή τομεάρχη Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστο Γιαννούλη να επιτεθεί στη διοίκηση του ΟΑΣΘ με την οποία βρίσκεται έτσι κι αλλιώς σε ανοιχτή διαμάχη.

Όπως πληροφορούμαι, η διοίκηση του ΟΑΣΘ εμφανίζεται ενοχλημένη, για να το πω κομψά, από την εικόνα που παρουσιάζεται για τον Οργανισμό, θεωρώντας ότι αδικεί τις προσπάθειες που έχουν καταβληθεί, αλλά και το αποτέλεσμα που έχει παραχθεί. Παράλληλα, δε, διερωτάται για ποιο λόγο η έρευνα συμπεριέλαβε μόνον τον ΟΑΣΘ και όχι και τους υπόλοιπους παρόχους της αστικής συγκοινωνίας, δηλαδή τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σερρών, Χαλκιδικής και Κιλκίς.

Όπως επισημαίνεται από το κτήριο της Παπαναστασίου, ο ΟΣΕΘ γνωρίζει καλύτερα και από το επιβατικό κοινό ότι σήμερα, έπειτα από προσπάθειες σχεδόν δύο ετών, κυκλοφορούν περίπου πεντακόσια λεωφορεία, κάτι που είχε να συμβεί εδώ και τουλάχιστον επτά χρόνια. Επιπλέον, ξέρουν ότι σχεδόν από την αρχή της πανδημίας τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ απολυμαίνονται καθημερινά και αρκετά απ' αυτά ακόμη και δύο φορές την ημέρα.

Μάλιστα, το θέμα των απολυμάνσεων είχε προκαλέσει τριβές μεταξύ ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ, ξανά πριν από περίπου δύο εβδομάδες. Αφορμή, αποτέλεσε τότε, ένα ηλεκτρονικό μήνυμα το οποίο έστειλε στις 28 Νοεμβρίου επιβάτις της γραμμής Νο 77 των Νέων Επιβατών που εκτελούν τα ΚΤΕΛ (δείτε εδώ), η οποία είχε ενημερώσει τον ΟΣΕΘ ότι στο έντυπο απολύμανσης που υπήρχε εντός του λεωφορείου, ανέγραφε ως ημερομηνία καθαρισμού τον Μάρτιο του 2021. “Είχα την εντύπωση πως οι απολυμάνσεις γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, αλλά βλέποντας αυτό προβληματίστηκα για την υγεία μου και για τον κίνδυνο μετάδοσης COVID. Επίσης έχω να δω αντισηπτικά από το καλοκαίρι”, ανέφερε η επιβάτις στον e-mail της προς τον ΟΣΕΘ.

Με αφορμή αυτό, την επομένη, 29 Νοεμβρίου, ο ΟΣΕΘ απέστειλε επιστολή (δείτε εδώ) προς όλους τους παρόχους αστικής συγκοινωνίας, δηλαδή προς τον ΟΑΣΘ και προς τα τέσσερα ΚΤΕΛ, με την οποία τους ζητά να ενημερώσουν σχετικά με το πρόγραμμα απολυμάνσεων που υλοποιούν. Στην απάντησή του προς τον ΟΣΕΘ, ο ΟΑΣΘ (δείτε εδώ) παραθέτει λεπτομερώς όλα τα μέτρα τα οποία υλοποιεί (καθημερινές απολυμάνσεις και καθαρισμός των λεωφορείων, αντισηπτικά, αύξηση δρομολογίων κ.λπ.) και ζητά συγχρόνως, να ενημερωθεί για το εάν και τα ΚΤΕΛ λαμβάνουν ανάλογα μέτρα. Αυτό είναι πράγματι, ένα καλό ερώτημα και θα ήταν χρήσιμο να ενημερωθεί το επιβατικό κοινό για τα μέτρα που λαμβάνονται σε αυτές τις λεωφορειακές γραμμές εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος.