Skip to main content

Πολύπλοκη η σχέση των Ελλήνων με την Πολιτική Συνοχής

Ασαφή εικόνα φαίνεται πως έχουν οι Έλληνες για την Πολιτική Συνοχής και τα αποτελέσματά της, σύμφωνα με την έρευνα του προγράμματος «COHESIFY»

Ασαφή εικόνα φαίνεται πως έχουν οι Έλληνες για την Πολιτική Συνοχής και τα αποτελέσματά της, σύμφωνα με την έρευνα του προγράμματος «COHESIFY». Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, τα ΜΜΕ ενώ τηρούν μια γενικότερα θετική στάση, εστιάζουν περισσότερο στην εθνική διάσταση του θέματος και αποτυγχάνουν να δώσουν τον ευρωπαϊκό χαρακτήρα της πολιτικής.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε βάθος διετίας σε 12 κράτη-μέλη της ΕΕ και σε 17 περιφέρειες από όλη την Ευρώπη, στο πλαίσιο του προγράμματος έρευνας και καινοτομίας «Ορίζοντας 2020». Σκοπός της ήταν η αξιολόγηση των επιπτώσεων της Πολιτικής Συνοχής στην αντίληψη των πολιτών και στη ταύτιση τους με την Ευρωπαϊκή Ένωση και την ευρωπαϊκή ταυτότητα.

Στην Ελλάδα, η έρευνα έλαβε χώρα στη Κεντρική Μακεδονία με τη μορφή συνεντεύξεων με ομάδες-εστίασης (focus-groups) αποτελούμενες από εκπροσώπους τοπικών διαχειριστικών φορέων και με τη μορφή δημοσκόπησης σε ολόκληρη τη περιοχή.

Ενδιαφέρον συμπέρασμα που αναδείχτηκε μέσα από την έρευνα ήταν η διαφορά αντίληψης ανάμεσα στους φορείς που εμπλέκονται στην υλοποίηση και τους απλούς πολίτες σε ότι αφορά την αντίληψη της Πολιτικής Συνοχής γενικότερα και του αντίκτυπου της στην πράξη ειδικότερα.

Από τις πινακίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Από πού όμως αντλούν την ενημέρωσή τους οι πολίτες για την πολιτική συνοχής;

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι ενημερωτικές πινακίδες που τοποθετούνται κατά τη διάρκεια και έπειτα την ολοκλήρωση των έργων αποτελούν τον καλύτερο τρόπο διάδοσης των αποτελεσμάτων της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει το διαδίκτυο και οι σχετικές ιστοσελίδες.

Ειδικά για μη ειδικούς, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρά την περιορισμένη χρήση τους από τους επικοινωνούντες τη Συνοχή στην Ελλάδα, αποτελούν βασικές πηγές ενημέρωσης, περισσότερο ακόμη και από την τηλεόραση ή τα έντυπα μέσα.

Πρόκειται για ένα ενδιαφέρον εύρημα, καθώς από τα 18 επιχειρησιακά προγράμματα που υλοποιούνται στην Ελλάδα, μόλις 4 αξιοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συστηματικά.

Διαβάστε περισσότερα στο Euractiv.gr