Skip to main content

Πώς ο Εγκέλαδος της Αττικής χτύπησε και τον... ΟΑΣΘ!

Ο σεισμός ο οποίος σημειώθηκε λίγο μετά τις 2 χθες το μεσημέρι στην Αττική, άλλαξε τις προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών.

Γράφει ο Σαλονικιός

Θύμα του Εγκέλαδου έπεσε μεταξύ άλλων και ο ΟΑΣΘ, παρότι απέχει περί τα πεντακόσια χιλιόμετρα από το επίκεντρο του σεισμού που χτύπησε την Αθήνα το μεσημέρι της Παρασκευής. Όπως εγκαίρως σας είχα ενημερώσει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε λάβει τις αποφάσεις της σχετικά με τη νέα διοίκηση του Οργανισμού σε αντικατάσταση αυτής του κυρ Στέλιου. Οι ανακοινώσεις επρόκειτο να γίνουν χθες ή το αργότερο τη Δευτέρα.

Γύρω στις 12 το μεσημέρι της Παρασκευής, όπως μου αναφέρει πηγή μου, αποφασίστηκε τελικά να δημοσιοποιηθούν οι αποφάσεις εντός της ημέρας, πριν από τη συζήτηση επί των προγραμματικών δηλώσεων, ώστε, την Τρίτη να έρθει στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Κώστας Καραμανλής προκειμένου να τοποθετήσει τη νέα διοίκηση. Ωστόσο, λογάριαζαν χωρίς τον εγκέλαδο. Ο σεισμός ο οποίος έγινε λίγο μετά τις 2 χθες το μεσημέρι, άλλαξε τις προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών καθώς, τόσο ο υπουργός όσο και ο μηχανισμός του υπουργείου ασχολήθηκαν αποκλειστικά και μόνον με τα του σεισμού. Επιπλέον, αμέσως μετά το συμβάν δόθηκε εντολή αποχώρησης όλων των υπαλλήλων από το κτίριο. Κατόπιν αυτού εξελίξεις επί του θέματος αναμένονται τη Δευτέρα.

Ωστόσο, κυβερνητική πηγή μου εξήγησε πως το σχήμα έχει κλείσει. Όπως από χθες το πρωί σας είχα εγκαίρως ενημερώσει «ο διάδοχος του κυρ Στέλιου θα είναι μάλλον πολιτικό πρόσωπο. Ενδεχομένως κάτω από αυτόν, σε ρόλο για παράδειγμα γενικού διευθυντή, να οριστεί πρόσωπο με βαθιά γνώση του αντικειμένου, ενδεχομένως και του ΟΑΣΘ, προκειμένου με κάποιο τρόπο να γίνεται και η δουλειά».  

Ως προς το πολιτικό πρόσωπο το οποίο δεν θα εμπλέκεται σχεδόν καθόλου σε θέματα καθημερινής διαχείρισης αλλά θα περιοριστεί στο έργο της εκκαθάρισης και στην υψηλή εποπτεία, το υπουργείο κρατά κλειστά τα χαρτιά του. Πάντως, με διαβεβαιώνουν ότι κάποια από τα ονόματα υποψηφίων βουλευτών που έχουν ακουστεί, δεν ισχύουν. Αυτό το έλεγξα και ο ίδιος, επικοινωνώντας μαζί τους. Ένας εξ αυτών, μάλιστα, μου δήλωσε κατηγορηματικά πως «έχω άλλα σχέδια…».

Όσον αφορά το πρόσωπο το οποίο «θα κάνει τη δουλειά» θα προέρχεται από τον ίδιο τον ΟΑΣΘ, ένα στέλεχος το οποίο κατείχε θέση προϊσταμένου προ κρατικοποίησης, σε τομέα σχετικό με την κίνηση των λεωφορείων. Όταν ήρθε η παρέα του κυρ Στέλιου τον ξήλωσαν για να τοποθετήσουν στη θέση του κυρία, φίλα προσκείμενη στο πρώην κυβερνών κόμμα. Μου λένε επίσης, ότι έχει προχωρήσει και ο σχεδιασμός ως προς το υπόλοιπο οργανόγραμμα (μέλη δ.σ., προϊστάμενοι). Όλα αυτά, βεβαίως, υπό την προϋπόθεση ότι ο εγκέλαδος δεν θα φέρει τα πάνω κάτω σε σχέση με τους σχεδιασμούς που είχαν γίνει ως το μεσημέρι της Παρασκευής.

Επίσης, μαθαίνω, πως η απόφαση Καραμανλή είναι να προχωρήσει και στη συγκρότηση της ΑΣΥΘ, του διάδοχου δηλαδή σχήματος του ΟΑΣΘ. Σε δεύτερο χρόνο θα λάβει αποφάσεις για το τι μέλει γενέσθαι ως προς την ιδιωτικοποίηση ή μη των αστικών συγκοινωνιών. Σε δεύτερο χρόνο επίσης, αναμένεται να γίνει η στελέχωση και του ΟΣΕΘ. Εκείνο που τον ενδιαφέρει πρωτίστως, είναι την 1η Σεπτεμβρίου να κυκλοφορούν στους δρόμους τουλάχιστον 400 λεωφορεία.

Ελπίζω με όλα αυτά να καθησυχάζουν ορισμένοι στον ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και πολιτευτές, οι οποίοι ασκούν κριτική στη νέα κυβέρνηση για το γεγονός ότι έχει καθυστερήσει, λένε, να προχωρήσει στη στελέχωση του ΟΑΣΘ. Θυμίζω, απλώς, ότι η προηγούμενη κυβέρνηση χρειάστηκε ακριβώς δυόμιση χρόνια για να πάρει αποφάσεις και όταν τις πήρε είδαμε τι απέγινε…