Skip to main content

Πώς θα έρθει η κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη μέσα από συνέργειες

Κρουαζιέρα πακέτο με τα αξιοθέατα της Βόρειας Ελλάδας προτείνει ο πρόεδρος του ΟΛΘ - Απαραίτητες οι συνέργειες για την ενίσχυση της κρουαζιέρας

«Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να γίνει Πειραιάς, μπορεί όμως να είναι ένα σημαντικό κέντρο για μικρομεσσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοια με συγκεκριμένους προορισμούς».

Τα λόγια αυτά ανήκουν στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΘ, Σωτήρη Θεοφάνη, ο οποίος από το βήμα του 7ο Export Summit, που διοργανώνει o Σύνδεσμος Εξαγωγέων – ΣΕΒΕ, με θέμα «Foster Maritime Economy» ανέφερε πως η πόλη χρειάζεται ένα τέτοιο προϊον που «τόσο καιρό δεν καταφέραμε να φτιάξουμε». Δεν γίνεται να πείσεις αν δεν κάνεις «πακέτο» με τη Βεργίνα, τον Όλυμπο και άλλα αξιοθέατα,τόνισε.

Καστελλάνος: Η ζήτηση για την κρουαζιέρα αυξάνεται συνεχως

«Η κρουαζιέρα παρουσιάζει διεθνώς αύξηση ενώ τα ποσά που δαπανώνται από τους τουρίστες που την επιλέγουν αυξάνονται συνεχώς» ανέφερε ο Γιώργος Καστελλάνος, εκτελεστικός διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος επισημαίνοντας  πως οι σύγχρονες τάσεις συγκλίνουν στα μεγαλύτερα και πολυτελέστερα κρουαζιερόπλοια.

Είναι χαρακτηριστικό πως στα μεγάλα λιμάνια η μέση δαπάνη ανά τουρίστα ανά επίσκεψη αγγίζει τα 106 ευρώ, ενώ στα μικρά περιορίζεται στα 57 ευρώ.

Η Ελλάδα είναι ο τρίτος δημοφιλής προορισμός για την κρουαζιέρα μετά την Ιταλία και την Ισπανία στη  Μεσόγειο.

Αξίζει να σημειωθεί πως η Μεσόγειος αποτελεί τον δεύτερο πιο σημαντικό προορισμό κρουαζιέρας στον κόσμο μετά από αυτόν της Καραϊβικής.

Στη χώρα μας είναι καταγεγραμμένοι 42 νησιωτικοί προορισμοί για τα κρουαζιερόπλοια με 5 έως 5,5 εκατ. αφίξεις. Κατά μέσο όρο ένας τουρίστας που απολαμβάνει τις διακοπές του με ένα κρουαζιερόπλοιο επισκέπτεται 4 με 5 λιμάνια.

Αναφερόμενος στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο κ. Καστελλάνος σημείωσε  πως για την κρουαζιέρα χρειάζονται συνέργειες, δεν είναι θέμα εξαγγελιών η έργο του λιμανιού. «Δεν είναι δυνατόν ο τουρίστας βγαίνοντας από το λιμάνι να βλέπει κλειστά καταστήματα και μουσεία» σημείωσε ο ίδιος.



Ξηραδάκης: Τα μεγαλύτερα λιμάνια δεν είναι παραθαλάσσια

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Propeller Club και διευθύνοντα σύμβουλο της XRTC Business Consu, Γεώργιο Ξηραδάκη, τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου δεν είναι κατ ανάγκη παραθαλάσσια. «Τα λιμάνια είναι για να παρέχουν υπηρεσίες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της περιοχής στην οποία  βρίσκονται» ανέφερε ο ίδιος υπογραμμίζοντας πως το λιμάνι του Πειραιά σήμερα είναι το νούμερο 6 πανευρωπαϊκά ενώ αναμένεται στα επόμενα χρόνια θα ανέβει στην κατάταξη στο νούμερο 3.