Skip to main content

Πού οφείλονται οι ουρές στα γραφεία της ΕΥΑΘ στην οδό Αγγελάκη (φωτο)

Με... αίθουσα αναμονής μοιάζει τα πρωινά το φαρδύ πεζοδρόμιο της οδού Αγγελάκη λόγω των μεγάλων ουρών έξω από τα γραφεία εξυπηρέτησης της ΕΥΑΘ

Μεγάλες είναι οι ουρές που σχηματίζονται τις τελευταίες εβδομάδες σε καθημερινή βάση έξω από τα γραφεία εξυπηρέτησης των καταναλωτών στην οδό Αγγελάκη, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Από νωρίς το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι, όταν λήγει το ωράριο εξυπηρέτησης, άνθρωποι περιμένουν υπομονετικά, είτε για να πληρώσουν τον λογαριασμό είτε για να τακτοποιήσουν κάποια άλλη εκκρεμότητα. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με το γεγονός ότι ακριβώς δίπλα στεγάζεται το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών, στο οποίο επίσης υπάρχει μεγάλη προσέλευση για εξυπηρέτηση, η Αγγελάκη –ο δρόμος με το πιο φαρδύ και ίσως ομορφότερο πεζοδρόμιο στο κέντρο λόγω των δέντρων ελιάς που έχουν τοποθετηθεί- να προσομοιάζει με… αίθουσα αναμονής. Δεν λείπουν και οι παρεξηγήσεις: μόλις χθες Παρασκευή, γύρω στις 12.30 το μεσημέρι, ένας πολίτης που βρισκόταν στην ουρά έξω από την ΕΥΑΘ κάλεσε το «100», διότι κάποιοι άλλοι δεν τηρούσαν τις αποστάσεις. Οι αστυνομικοί που έσπευσαν με περιπολικό έκαναν παρατηρήσεις και προχώρησαν σε συστάσεις προς την ΕΥΑΘ να υπενθυμίζει συχνότερα σε όσους περιμένουν έξω από τα γραφεία της, την υποχρέωσή τους να τηρούν την απόσταση 1,5 μέτρου ο ένας από τον άλλο.   

Σε μεγάλο βαθμό για την εικόνα που υπάρχει –ασφαλώς και για την ταλαιπωρία που υφίσταται ο κόσμος- ευθύνονται τα μέτρα για τον περιορισμό της πανδημίας που λαμβάνονται εντός και εκτός των γραφείων της ΕΥΑΘ. Όπως επίσης και το γεγονός ότι επί 2,5 περίπου μήνες την περασμένη Άνοιξη δεν έγιναν παρά ελάχιστες πράξεις, λόγω του lockdown, ενώ ακολούθησε το καλοκαίρι, περίοδος κατά την οποία πολλοί έλλειψαν από την πόλη και προσπαθούν τώρα να τακτοποιήσουν τις εκκρεμότητες τους. Υπάρχει, όμως και κάτι άλλο: Επειδή πολλά ακίνητα που τα τελευταία χρόνια παραχωρούνταν με τη μέθοδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου AirBnB και, πλέον, επιστρέφουν σε μακροχρόνιες μισθώσεις υπάρχει ανάγκη αλλαγής ονόματος στο ρολόι και τον λογαριασμό. Κάτι που ενισχύεται από το γεγονός της αύξησης των μεταβιβάσεων ακινήτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Η εικόνα στα γραφεία εξυπηρέτησης καταναλωτών της εταιρίας θα ήταν ακόμη πιο επιβαρυμένη, εάν τους τελευταίους μήνες δεν ίσχυες το σύστημα ηλεκτρονικής κατάθεσης αιτήσεων, ένα κέρδος που κρατάει η ΕΥΑΘ από την περιπέτεια του κορωνοϊού. Επίσης, ο κόσμος στα γραφεία της οδού Αγγελάκη θα ήταν ακόμη περισσότερος εάν δεν υπήρχε η συμφωνία εξόφλησης των λογαριασμών χωρίς επιβάρυνση, μέσω του δικτύου των σούπερ μάρκετ «Μασούτης».  

Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί, σε ό,τι αφορά τις αιτήσεις προς την ΕΥΑΘ:

⦁    Στους 2,5 μήνες του lockdown, από τα μέσα Μαρτίου μέχρι τα τέλη Μαϊου του 2020 η ΕΥΑΘ δέχθηκε περί τις 500 αιτήσεις διαφόρων τύπων, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019 ο αριθμός αυτός ήταν 10.000.
⦁    Από 1η Ιουνίου μέχρι 30 Σεπτεμβρίου του 2020 οι συνολικές αιτήσεις είναι 21.300, αυξημένες κατά 17% από τις 18.000 αιτήσεις της αντίστοιχης περιόδου του 2019.  
⦁    Από την 1η Μαϊου μέχρι τις 15 Οκτωβρίου 2020 οι αιτήσεις που κατατέθηκαν ηλεκτρονικά στην εταιρεία είναι 9.600, έναντι μόλις 1.650 το αντίστοιχο διάστημα του 2019.