Παρασκευή 10 Ιουλίου 2020
x

ΣΕ ΜΕΓΓΕΝΗ Η ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΐΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ - ΠΛΗΓΗ ΟΙ ΤΗΛΕΠΩΛΗΣΕΙΣ

Συρρίκνωση παραγωγής, τηλεπωλήσεις, υπερφορολόγηση μεταξύ των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος - Τι ζητούν οι εκπρόσωποι του χώρου.

Συντονισμένες πιέσεις από σειρά παραγόντων δέχεται τα τελευταία χρόνια ο κλάδος της αργυροχρυσοχοΐας στην Ελλάδα. Η παραγωγή συρρικνώνεται, οι εισαγωγές, τυπικές και μη, επηρεάζουν αρνητικά, οι τηλεπωλήσεις αποτελούν διαχρονική πληγή, που ροκανίζει τους τζίρους των καταστημάτων, την ώρα που ο κλάδος πλήττεται από την υπερφορολόγηση.
 
«Ο κλάδος, μεταξύ άλλων, βάλλεται από την εισαγωγή φθηνών, αμφιβόλου ποιότητας και ευτελούς αισθητικής, κοσμημάτων από τρίτες χώρες, κυρίως από την Τουρκία και την Κίνα» ανέφερε κατά τη διάρκεια γεύματος σε δημοσιογράφους ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών και πρόεδρος του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης Πέτρος Καλπακίδης, υπογραμμίζοντας πως η αργυροχρυσοχοΐα βρίσκεται σε ύφεση, καθώς έχει πληγεί από τη δεκαετή οικονομική κρίση.
 
Όπως τόνισε η β´ αντιπρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ και πρόεδρος του ΣΧΑΘ, Ελένη Τεζαψίδου τα εργαστήρια αργυροχρυσοχοΐας στη Θεσσαλονίκη, στις αρχές του 2000 άγγιζαν τα 500 για να φτάσουν σήμερα να αριθμούν περί τα 180 με 200. Αναγκαία χαρακτήρισε για το ελληνικό κόσμημα την εξωστρέφεια η κα. Τεζαψίδου, επισημαίνοντας πως σημαντική αγορά, αλλά με τις δυσκολίες και τις ιδιαιτερότητες της είναι η Ρωσία.



Η αργυροχρυσοχοΐα στην ανώτατη εκπαίδευση

Σύμφωνα με τον κ. Καλπακίδη, ιδιαίτερα σημαντικό βήμα, από την πλευρά της πολιτείας θα ήταν η ένταξη της αργυροχρυσοχοΐας στην ανώτατη εκπαίδευση, προσδίδοντας με τον τρόπο αυτό περαιτέρω αξία και αναγνωρισιμότητα στη μακρόχρονη ιστορία του ελληνικού κοσμήματος, η οποία μετράει αδιάλειπτη παρουσία 6.000 ετών. Μια τέτοια εξέλιξη εκτιμάται ότι θα προσέλκυε νέους ταλαντούχους σχεδιαστές κοσμημάτων, οι οποίοι θα ήταν σε θέση να δώσουν νέα πνοή στο ελληνικό κόσμημα, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά του. Στο πλαίσιο αυτό η ΠΟΒΑΚΩ καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να επιτευχθεί η εισαγωγή της αργυροχρυσοχοΐας στην ανώτατη εκπαίδευση.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Καλπακίδης και στο θέμα της ασφαλείας μετά τις χθεσινές καταδρομικού τύπου επιθέσεις σε καταστήματα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης από κουκουλοφόρους. «Το θέμα της ασφαλείας είναι διαχρονικό. Θέλουμε το δημόσιο αγαθό της ασφαλείας να διασφαλιστεί από την πολιτεία» ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ.

Μόνιμη πληγή οι τηλεπωλήσεις
 
Την ίδια ώρα οι τηλεπωλήσεις, συνιστούν διαχρονικό "αγκάθι" για τον κλάδο καθώς οι εταιρίες που τις διενεργούν δεν τηρούν τους κανόνες της δεοντολογίας. «Ο καταναλωτής είναι φυσικό να έχει άγνοια, σε κάποια ζητήματα που αφορούν στην ποιότητα των κοσμημάτων και να μην γνωρίζει την ορολογία του κλάδου μας. Το αποτέλεσμα όμως είναι πως εύκολα μπορεί να εξαπατηθεί. Για παράδειγμα, στις τηλεπωλήσεις παρουσιάζουν ένα δαχτυλίδι και το περιγράφουν λέγοντας πως είναι χρυσό 18 καρατίων, ενδεικτικά, στα 20mm, που σημαίνει πως είναι επιχρυσωμένο με 18 καράτια χρύσωμα, δηλαδή στη γλώσσα της αγοράς είναι επίχρυσο. Ο τηλεθεατής όμως μη γνωρίζοντας  συγκρατεί μόνο ότι το δαχτυλίδι είναι 18 καράτια», σημειώνει ο κ. Καλπακίδης υπογραμμίζοντας πως «θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ώστε το καταναλωτικό κοινό να μην παραπλανάται. Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε εργάζεται και το διοικητικό συμβούλιο της ΠΟΒΑΚΩ.
Όταν παρουσιάζεται στις τηλεοράσεις το προϊόν, θα πρέπει να διευκρινίζεται ρητά η σύσταση του, με την ορολογία που χρησιμοποιείται στην αγορά. Σε κάθε περίπτωση ο φυσικός χώρος πώλησης πολύτιμων αντικειμένων, είναι τα καταστήματα και όχι οι τηλεοράσεις».

Το ελληνικό κόσμημα πλήττεται από την υπερφορολόγηση

Στο μεταξύ, παρά την αυξανόμενη τουριστική κίνηση στη χώρα μας που θα μπορούσε να αποτελέσει το εφαλτήριο για περισσότερες πωλήσεις κοσμημάτων, εντούτοις κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει καθώς το ελληνικό κόσμημα υπερφορολογείται με αποτέλεσμα να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για τον εν δυνάμει αγοραστή.
 
Με δεδομένο ότι ο φόρος πολυτελείας ανέρχεται στο 10% για προϊόντα που ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ και πάνω σε αυτό επιβάλλεται και ο ΦΠΑ, τα ελληνικά προϊόντα καθίστανται λιγότερο ανταγωνιστικά. Αξίζει να σημειωθεί πως ο φόρος πολυτελείας δεν υφίσταται σε γειτονικές μας χώρες όπως η Βουλγαρία και η Τουρκία, αλλά ούτε και στην Ιταλία, που είναι και η κύρια ανταγωνίστρια χώρα της Ελλάδας εντός της ΕΕ.

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ