Skip to main content

Συνεργασία ΟΣΕ με τον δήμο Θεσσαλονίκης για το Σιδηροδρομικό Μουσείο

Κοινές δράσεις στο πλαίσιο ανάπτυξης του νέου Σιδηροδρομικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, στην περιοχή του Παλαιού Σταθμού, κοντά στο Μουσείο Ολοκαυτώματος.

Προγραμματική Συμφωνία με το Δήμο Θεσσαλονίκης, πρόκειται να υπογράψει ο ΟΣΕ, με σκοπό την ανάληψη κοινών δράσεων στο πλαίσιο του σχεδιασμού του Οργανισμού για τη δημιουργία Σιδηροδρομικού Μουσείου στη Δυτική Είσοδο της Θεσσαλονίκης και σε απόσταση αναπνοής από το Μουσείο Ολοκαυτώματος που πρόκειται να ανεγερθεί στην οδό Παλαιού Σταθμού.

Η δράση εντάσσεται στο γενικότερο σχεδιασμό διάσωσης και ανάδειξης του αρχειακού και μουσειακού πλούτου του Ελληνικού Σιδηροδρόμου, όπως την περιέγραψαν σε  ενημερωτική συνάντηση που είχαν με δημοσιογράφους, ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ.κ. Γεώργιος Κακουλάκης και Παναγιώτης Θεοχάρης.

Πιο συγκεκριμένα, ο ΟΣΕ θα αξιοποιήσει για την ανάδειξη του μουσειακού του υλικού, το παλιό πέτρινο κτήριο των άλλοτε Ανατολικών Σιδηροδρόμων,  το οποίο έχει μεταφερθεί κοντά στο σημείο που θα ανεγερθεί το Μουσείο Ολοκαυτώματος. Πρόκειται για ένα χώρο, περίπου 800 τ.μ.- 1.000 τ.μ.,  ο οποίος θα μπορεί να είναι προσβάσιμος και από όσους θα επισκέπτονται το γειτονικό Μουσείο Ολοκαυτώματος, που θα κατασκευαστεί σε έκταση που παραχώρησε η ΓΑΙΑΟΣΕ.

Το σιδηροδρομικό μουσείο Θεσσαλονίκης που θα περιλαμβάνει και Έκθεση Σιδηροδρομικής Τεχνολογίας, σε ένα μέρος του, θα συνεχίσει να αξιοποιεί και τους χώρους που στεγάζεται ως και σήμερα, στο Κορδελιό.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ αναφέρθηκε στη μεγάλη προσπάθεια που αρχίζει για τη διάσωση της ιστορίας των Ελληνικών Σιδηροδρόμων, έργο που αναλαμβάνει το νέο Τμήμα Μουσειακού Σιδηροδρομικού Υλικού που πλέον δημιουργείται άμεσα και στο πλαίσιο του νέου οργανογράμματος του Οργανισμού.

Στόχος όπως είπε ο κ. Θεοφάνης είναι η διασύνδεση του παρελθόντος του ελληνικού σιδηροδρόμου, με το παρόν και το μέλλον και αυτό θα επιχειρηθεί με δράσεις στους εξής τρεις άξονες:

- Διάσωση και αποκατάσταση τροχαίου υλικού

- Διάσωση αρχείων και κειμηλίων. Θα εκκινήσει και ένα πρόγραμμα ψηφιοποίησης των αρχείων, με δύο πιλοτικά projects, εκ των οποίων το ένα θα αφορά το υλικό που φυλάσσεται στη Θεσσαλονίκη.

- Αξιοποίηση των παλιών σταθμών και κτηρίων (πολλά από αυτά συντηρούνται), καθώς και των παλιών γραμμών που πλέον δεν χρησιμοποιούνται για την επιβατική και εμπορευματική κίνηση, όπως η παλιά γραμμή στο Μπράλο, η παλιά γραμμή του Βελεστίνου στη Θεσσαλία, η γραμμή στα στενά του Νέστου κ.αλ

Η νέα διοίκηση του ΟΣΕ, υλοποιώντας την κυβερνητική επιλογή που κινείται στην κατεύθυνση των Κοινοτικών πολιτικών για τις μεταφορές, θα δώσει έμφαση στην ανάπτυξη του Ελληνικού Σιδηροδρόμου, όχι μόνο με την υλοποίηση έργων αλλά και επενδύοντας στο ανθρώπινο δυναμικό.

Έτσι, σε συνεργασία με ΑΕΙ, θα δημιουργηθεί ένα Ινστιτούτο Σιδηροδρομικής Τεχνολογίας , με σκοπό επίσης να οργανωθεί ένα μεταπτυχιακό τμήμα σπουδών , ενώ ο ΟΣΕ σκοπεύει και να χρηματοδοτεί υποτροφίες για υποψήφιους διδάκτορες που θα εργαστούν πάνω σε σιδηροδρομικά συστήματα προηγμένων τεχνολογιών.