Skip to main content

Η κουζίνα της Κεντρικής Μακεδονίας στην εκπομπή «The Cooking Odyssey»

Στον παγκόσμιο γαστρονομικό χάρτη εντάσσεται η Κεντρική Μακεδονία μέσω του διεθνούς επιστημονικού συνεδρίου στη Χαλκιδική.

Στον παγκόσμιο γαστρονομικό χάρτη βάζει την Κεντρική Μακεδονία το διεθνές επιστημονικό συνέδριο για τη μεσογειακή διατροφή με τη συμμετοχή κορυφαίων επιστημόνων «Mediterranean Diet & Health», που διοργανώνει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο Sani Resort της Χαλκιδικής από την ερχόμενη Δευτέρα και για μια εβδομάδα.

Παγκοσμίου φήμης επιστήμονες και ερευνητές θα εξετάσουν τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα να γευτούν από κοντά και να ζήσουν την εμπειρία της παραγωγής των εκλεκτών προϊόντων που παράγονται στην Κεντρική Μακεδονία, «καρδιά» της μεσογειακής διατροφής, με επισκέψεις σε οινοποιητικές μονάδες, ελαιοπαραγωγικές μονάδες, τυροκομεία κτλ.

Στην πρωτοβουλία του διεθνούς επιστημονικού συνεδρίου αναφέρθηκαν, σε συνέντευξη τύπου ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας Φάνης Παπάς, ο αναπληρωτής καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ Τσαν Δρ. Στέφανος Κάλης και ο παραγωγός και διευθυντής της βραβευμένης τηλεοπτικής σειράς «Οδύσσεια Μαγειρικής» (The Cooking Odyssey) Γιώργος Στάμου.

«Η απόλαυση μιας ξένης κουζίνας αποτελεί βασικό κομμάτι κάθε ταξιδιωτικής εμπειρίας. Από την πρώτη στιγμή, βασικό πυλώνα στην αναπτυξιακή μας πολιτική αποτέλεσε η δημιουργία και υιοθέτηση του Μακεδονικού Σήματος Ποιότητας, στα αγροτικά προϊόντα που παράγονται εδώ, με στόχο την καθιέρωση ενός διεθνώς αναγνωρίσιμου brand name. Παράλληλα, καθιερώνουμε πλέον στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς, το νέο brand name 'Μακεδονική Κουζίνα', με στόχο να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο την εξωστρέφεια του τόπου μας, συνδέοντας δύο από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της περιοχής μας, τον πρωτογενή αγροτικό τομέα και τον τουρισμό. Η καθιέρωση της 'Μακεδονικής Κουζίνας' είναι προτεραιότητα, ώστε η τοπική κουζίνα να γίνει ευρέως γνωστή και αναγνωρίσιμη και να αποκτήσει την ταυτότητα που της αξίζει», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ο ίδιος είπε ότι η καμπάνια προβολής της «Μακεδονικής Κουζίνας» εξελίσσεται αλληλένδετα με το πρόγραμμα τουριστικής προβολής, αλλά και με άλλες στοχευμένες πρωτοβουλίες, όπως το Ειδικό Τμήμα Προβολής Αγροτικών Προϊόντων, η Αγροδιατροφική Σύμπραξη και το Καλάθι Προϊόντων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. «Η Κεντρική Μακεδονία διαθέτει όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, ώστε να καθιερωθεί σε κορυφαίο γαστρονομικό προορισμό», υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ο κ. Παπάς δήλωσε ότι «η μακεδονική κουζίνα είναι το όχημα μέσα από το οποίο θα δημιουργήσουμε προστιθέμενη αξία για όλα τα παραγόμενα προϊόντα στην περιοχή μας. Είναι μοναδική ευκαιρία για την Περιφέρειά μας το γεγονός ότι κορυφαίοι επιστήμονες από όλο τον κόσμο θα μιλήσουν για τη σπουδαιότητα της παραδοσιακής μεσογειακής διατροφής και θα διαδώσουν τη μοναδικότητα της μακεδονικής κουζίνας διεθνώς. Το μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι η ανταγωνιστική αξία των προϊόντων της μακεδονικής γης δεν είναι τόσο η ποσότητα όσο και η ποιότητα».

Ο κ. Κάλης εξήγησε ότι «για τους Έλληνες το συνέδριο αυτό αποτελεί μοναδική ευκαιρία επιστροφής στις ρίζες μας, στην παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή που έχουμε μάθει από τους παππούδες μας. Για τους συνέδρους είναι μεγάλη ευκαιρία όχι μόνο να γνωρίσουν τα οφέλη αυτής της διατροφής, αλλά να ζήσουν εδώ, στο λίκνο της μεσογειακής διατροφής, και να γευθούν τα προϊόντα της μακεδονικής κουζίνας. Τα οφέλη είναι πολλαπλά όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντων που είναι συστατικά στοιχεία της μεσογειακής διατροφής, αλλά και σε επίπεδο τουρισμού».

Ο κ. Στάμου αναφέρθηκε στο τρίπτυχο πολιτισμός-ιστορία-γαστρονομία: «Είναι σημαντικό να δώσουμε την αξία που δικαιωματικά ανήκει στα προϊόντα της περιοχής, που αποτελούν μέρος της αλυσίδας της μεσογειακής διατροφής. Προβάλλουμε όχι μόνο τα προϊόντα, αλλά και τον τόπο παραγωγής τους και την ιστορία τους», είπε ο κ. Στάμου, ο οποίος διευκρίνισε ότι το συνέδριο θα αποτελέσει κομμάτι της εκπομπής του, προβάλλοντας την Κεντρική Μακεδονία στις ΗΠΑ και τον Καναδά. «Η αμερικανική αγορά είναι ανοιχτή και έτοιμη να υποδεχτεί τα ποιοτικά προϊόντα της Ελλάδας και της Κεντρικής Μακεδονίας που συνθέτουν τη μεσογειακή διατροφή. Τα γνωρίζουν μέσα από την τηλεοπτική σειρά μας και αν καταφέρουμε να τα φέρουμε στα ράφια και συνεχίσουμε να τα κάνουμε γνωστά θα έχουν μεγάλη επιτυχία», συμπλήρωσε.

#