Skip to main content

Προώθηση αγροτικών προϊόντων σε αγορές της ΕΕ και τρίτων χωρών

Από το Δεκέμβριο του 2015 με το νέο θεσμικό πλαίσιο αλλάζει το σχήμα χρηματοδότησης των προγραμμάτων, με την κατάργηση της Εθνικής συμμετοχής.

Αλλάζει από το Δεκέμβριο του 2015 το υφιστάμενο κοινοτικό πλαίσιο για την προώθηση των αγροτικών προϊόντων σε αγορές της Ε.Ε. και τρίτων χωρών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου υπουργείου, η επόμενη περίοδος υποβολής προγραμμάτων θα είναι εντός του έτους 2016.

Με το νέο θεσμικό πλαίσιο αλλάζει το σχήμα χρηματοδότησης των προγραμμάτων, με την κατάργηση της Εθνικής συμμετοχής. Ανάλογα με το είδος των προγραμμάτων (Εθνικά - Διακρατικά), τις χώρες στόχου (Ε.Ε. - Τρίτες Χώρες), τις συνθήκες αγοράς (διατάραξη) και για χώρες που λαμβάνουν οικονομική στήριξη από την Ε.Ε., τα ποσοστά της Κοινοτικής Χρηματοδότησης είναι ιδιαίτερα υψηλά και δύναται να φθάσουν στο 85%-90% της συνολικής δαπάνης.

Από το 2016 δίδεται στη χώρα μια ευκαιρία με συντονισμένες και συλλογικές προσπάθειες, να αξιοποιηθεί στο μέγιστο το χρηματοδοτικό εργαλείο της προώθησης για την ενδυνάμωση της εξαγωγικής δραστηριότητας, γεγονός που θα βοηθήσει δραστικά την ελληνική οικονομία και την έξοδο της χώρας μας από την κρίση.

Ήδη την τελευταία τριετία υλοποιούνται προγράμματα που ξεπερνούν το ποσό των 125 εκατ. ευρώ και από το 2016 μας δίνεται η δυνατότητα να υλοποιήσουμε προγράμματα ακόμα μεγαλύτερου προϋπολογισμού.

Στην κατεύθυνση αυτή το ΥΠΑΠΕΝ  σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του, τους Εμπλεκόμενους Φορείς και άλλα συναρμόδια Υπουργεία, ανοίγει τον διάλογο για την ανάπτυξη ενός στρατηγικού σχεδιασμού για την  εξωστρέφεια και την καλύτερη τοποθέτηση των ελληνικών αγροτικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές.