Skip to main content

Προώθηση νέων μεγάλων κατασκευαστικών έργων

Ο συντονισμός της προώθησης των μεγάλων έργων και υποδομών καθώς και η επίλυση προβλημάτων που εμφανίζονται στα συγχρηματοδοτούμενα έργα απασχόλησαν την πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μεγάλων Έργων πο
Ο συντονισμός της προώθησης των μεγάλων έργων και υποδομών, η ιεράρχησή τους, ο έλεγχος και η πορεία τους, καθώς και η επίλυση προβλημάτων που εμφανίζονται στα συγχρηματοδοτούμενα έργα με περιβαλλοντικές εκθέσεις, απαλλοτριώσεις, κλπ, απασχόλησαν στην πρώτη της συνεδρίαση την Επιτροπή Μεγάλων Έργων που συνήλθε στο υπουργείο Υποδομών.

Στην επιτροπή, που θα συνεδριάσει εκ νέου σε δεκαπέντε μέρες, συμμετείχαν ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, η υπουργός Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη, η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη και ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος και ο υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης.

Στη συνεδρίαση συζήτησαν για τα έργα παραχώρησης (εθνικές οδοί) που βρίσκονται στη φάση κατασκευής, για τα νέα έργα παραχώρησης που σχεδιάζονται.

Όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας, τα προβλήματα που παρουσιάζονται στα έργα παραχώρησης είναι οι απαλλοτριώσεις που έχουν καθυστερήσει πάρα πολύ, οι αρχαιολογικοί χώροι, οι μετακινήσεις δικτύων και οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις.

Ειδικά για τις απαλλοτριώσεις ο υπουργός διευκρίνισε ότι αυτές προβλέπονταν να έχουν προχωρήσει μέσα σε 12 μήνες, όμως υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις, όπως μεγάλες καθυστερήσεις υπάρχουν και στις περιπτώσεις που συναντούν έργα αρχαιολογικά ζητήματα.

Για το λόγο αυτό αποφασίστηκε να συσταθούν συντονιστικές ομάδες σε επίπεδο γενικών γραμματέων των συναρμοδίων υπουργείων για να εξευρεθεί λύση.

Παράλληλα το υπουργείο Υποδομών έχει αποφασίσει την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, έτσι ώστε να γίνονται ανεξάρτητοι διαγωνισμοί για τις πρώιμες εργασίες ενός μεγάλο έργου (απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά, μετακινήσεις δικτύων) και αυτό καθ’ αυτό το έργο όταν θα δημοπρατηθεί να έχει συγκεκριμένο προϋπολογισμό και χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης.

Ο κ. Ρέππας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ενώ στο μετρό Θεσσαλονίκης προβλεπόταν ότι οι απαλλοτριώσεις θα έχουν τελειώσει το 2012, τα δεδομένα δείχνουν ότι δεν θα έχουν τελειώσει ούτε πριν από το 2013. Αυτό, πρόσθεσε, είναι ένα σημαντικό πρόβλημα που προσπαθούμε να το επιλύσουμε.

Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ότι σχεδιάζονται να κατασκευαστούν δύο νέα σημαντικά έργα παραχώρησης. Το ένα είναι η εθνική οδός Ελευσίνα-Θήβα, που παρακάμπτει όλο το λεκανοπέδιο και θα συνδέει την εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου με την Αθηνών-Λαμίας, και το δεύτερο είναι η υποθαλάσσια σύζευξη της Λευκάδας.

Για τα δύο αυτά έργα, διευκρίνισε ο υπουργός, αποφασίστηκε να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες ωρίμανσης. Παράλληλα ο κ. Ρέππας διευκρίνισε ότι έχουν εξοφληθεί σε μεγάλο βαθμό τα οφειλόμενα ποσά σε κατασκευαστικές εταιρίες. Έχουμε πληρώσει μέχρι τώρα, 1 δισ. 200 εκατ. οφειλές από το 1,5 δισ. που έχει καταγραφεί.

ΟΣΕ

Ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε επίσης ότι το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ που έχει σταλεί στο Μηχανισμό Στήριξης είναι ένα πολύ φιλόδοξο και πολύ τολμηρό και θα ανακοινωθεί σύντομα.

Διευκρίνισε επίσης ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με την πληρωμή των εργαζομένων τόσο στον ΟΣΕ όσο και στις υπόλοιπες ΔΕΚΟ, που εποπτεύει το υπουργείο Υποδομών.

Εν τω μεταξύ σε συνομιλία του με τους δημοσιογράφους, μετά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μεγάλων Έργων, ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας δήλωσε ότι «Ο κ. Παπακωνσταντίνου είναι από τα παιδιά μου και τον αγαπώ πολύ» και πρόσθεσε ότι «το υπουργείο Οικονομικών δεν κάνει λάθος ποτέ».

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης οι κύριοι Ρέππας και Παπακωνσταντίνου κάθισαν δίπλα-δίπλα, ενώ όταν χρειάστηκε ο υπουργός Οικονομικών να αποχωρήσει νωρίτερα από τη συνεδρίαση, επειδή είχε ανειλημμένη υποχρέωση, ο κ. Ρέππας τον συνόδεψε μέχρι το αυτοκίνητό του.