Skip to main content

Προς δημοπράτηση η Γ1 φάση στο λιμάνι Ηγουμενίτσας

Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις υποδομής, που έχει επιχειρηθεί ποτέ στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας και καθώς εμφάνιζε χρονική καθυστέρηση αρκετών μηνών, είχε προκαλέσει ανησυχία στην

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται και το τελευταίο μέρος του επενδυτικού προγράμματος για την ανάπτυξη του λιμανιού της Ηγουμενίτσας που έχει να κάνει με τη δημοπράτηση και της Γ1 φάσης του έργου «Νέος Λιμένας Ηγουμενίτσας», προϋπολογισμού δαπάνης 60 εκ. ευρώ.

Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις υποδομής, που έχει επιχειρηθεί ποτέ στο βασικό λιμάνι του νομού Θεσπρωτίας, η οποία εμφάνιζε χρονική καθυστέρηση αρκετών μηνών, προκαλώντας αγωνία κι ανησυχία στην τοπική κοινωνία και τους παραγωγικούς της φορείς. Για να προχωρήσει η Γ1 φάση του έργου, βέβαια, βασική προϋπόθεση είναι η ομαλή χρηματοδότηση και η ολοκλήρωση της Β' Φάσης, που βρίσκεται μεν σε εξέλιξη, αλλά αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα. Υπό την έννοια αυτή οι τοπικοί παράγοντες ετοιμάζονται να πιέσουν σε κάθε κατεύθυνση προκειμένου να δοθούν λύσεις και παράλληλα να κατασκευαστούν και τα συνοδευτικά έργα, καθώς και τις υποδομές που απαιτούνται, ώστε να είναι λειτουργικό και το έργο, εν συνόλω, του νέου λιμένα, καθιστώντας την πόλη πραγματική πύλη της Ευρώπης.

Σύμφωνα με τα τεχνικά στοιχεία που γνωστοποιήθηκαν στη Γ1 φάση του έργου περιλαμβάνονται λιμενικά και υδραυλικά έργα, όσο και οδοποιίες.

Όσον αφορά στα λιμενικά έργα, θα κατασκευαστεί:

- Κρηπιδότοιχος μελλοντικού Ra-Ra μήκους 93,0 μέτρων περίπου και ωφέλιμου βάθους -10,20m, το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την πρυμνοδέτηση ενός Ο/Γ-Ε/Γ πλοίου.

- Νότια κρηπιδώματα κατά μήκος της νότιας ακτογραμμής του όρμου Ηγουμενίτσας συνολικού μήκους 610,0 μέτρων περίπου και ωφέλιμου βάθους -10,20m, για την δημιουργία δύο νέων θέσεων πλαγιοπρυμνοδέτησης Ο/Γ-Ε/Γ πλοίων, βάσει του εγκεκριμένου Προγραμματικού Σχεδίου του λιμένα.

- Κρηπιδότοιχος βαρύτητας από συμπαγείς τεχνητούς ογκολίθους, μήκους 21,0m περίπου και

- Διαμόρφωση των προβλεπόμενων χερσαίων χώρων με ύφαλες και έξαλες επιχώσεις και θωράκιση του προκύπτοντος νέου θαλασσίου μετώπου.
Αντιστοίχως οι παρεμβάσεις οδοποιίας περιλαμβάνουν συμπληρωματικά κυκλοφοριακά έργα εντός και εκτός της ελεγχόμενης χερσαίας ζώνης του λιμένα. Πιο συγκεκριμένα θα γίνουν έργα:

- κυκλοφοριακής διαμόρφωσης της ελεγχόμενης χερσαίας ζώνης του λιμένα,

- διασύνδεσης του λιμένα με την Ε.Ο Ηγουμενίτσας - Πρέβεζας και ανακατασκευή τμήματος της ίδιας οδού, σε μήκος 3,7 km, καθώς και κατασκευή πασσαλότοιχου συνολικού μήκους 622 μέτρων και μέγιστου ελεύθερου ύψους 9 μέτρων,

- διαμόρφωσης των χώρων αναμονής και στάθμευσης εντός της ελεγχόμενης χερσαίας ζώνης του λιμένα, για τα προς επιβίβαση οχήματα, αλλά και του εσωτερικού οδικού δικτύου του λιμένα εκτός της ελεγχόμενης (περιφραγμένης) χερσαίας ζώνης αυτού, προς τον μελλοντικό Τερματικό Σταθμό Επιβατών (Νο4).

Σε επίπεδο υδραυλικών έργων, τέλος, απαραίτητα θεωρούνται τα έργα για την αποχέτευση ομβρίων της συμπληρωματικής χερσαίας ζώνης κα, ενώ για τα κτιριακά έχει προγραμματιστεί η ανέγερση συγκροτήματος στη νότια πύλη, κτίριο ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, καθώς και δεξαμενή ύδατος. Για τις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις της χερσαίας ζώνης του λιμανιού οι σχετικές εργασίες περιλαμβάνουν τις επί μέρους Η/Μ εγκαταστάσεις της χερσαίας ζώνης και πιο συγκεκριμένα ύδρευση, αποχέτευση, άρδευση, πυρόσβεση, εγκαταστάσεις ισχυρών και ασθενών ρευμάτων, οδοφωτισμό κλπ.