Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019
x

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΤΗΣ ΕΕ ΘΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΟ ΑΠΘ

Στην Εβδομάδα Επιμόρφωσης θα συμμετάσχουν 30 μέλη ακαδημαϊκού και διοικητικού προσωπικού Πανεπιστημίων από 14 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Την Εβδομάδα Επιμόρφωσης Προσωπικού για την «Υποστήριξη της πρόσβασης των νέων Προσφύγων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, την Επιμόρφωση και την Εργασία» διοργανώνει το Τμήμα Eυρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με την υποστήριξη του Δικτύου Ουτρέχτης (Utrecht Network), από την Τρίτη 18 έως την Παρασκευή 21 Ιουνίου 2019.

Στην Εβδομάδα Επιμόρφωσης θα συμμετάσχουν 30 μέλη ακαδημαϊκού και διοικητικού προσωπικού Πανεπιστημίων από 14 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οποία είτε ήδη εμπλέκονται σε δράσεις και πρωτοβουλίες που αφορούν πρόσφυγες φοιτητές και ερευνητές είτε ενδιαφέρονται να ξεκινήσουν αντίστοιχες στα Ιδρύματά τους.

Η Εβδομάδα Επιμόρφωσης στοχεύει στη βελτίωση της ικανότητας των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων να βοηθούν τους πρόσφυγες φοιτητές και ερευνητές, οι οποίοι απευθύνονται σε αυτά για υποστήριξη σε ακαδημαϊκό πλαίσιο.

Η επιμόρφωση των συμμετεχόντων θα βασιστεί στα προβλήματα που εντοπίστηκαν κατά την πρώτη αντίστοιχη Εβδομάδα, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας τον Ιούνιο του 2018.

Η εμπειρία του ΑΠΘ προέρχεται από το Πρόγραμμα S.U.C.RE. (Supporting University Community pathways for REfugees-migrants - http://sucre.auth.gr/), με το οποίο επιτεύχθηκαν: α) η δημιουργία απαραίτητων οδηγιών και εκπαιδευτικού υλικού που θα επιτρέψει σε όλους τους ενδιαφερομένους να διευκολύνουν την ενσωμάτωση των προσφύγων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και β) η ανάλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα ευρωπαϊκά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα για τη σωστή ενσωμάτωση προσφύγων φοιτητών και ερευνητών.

Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Επιμόρφωσης, θα διερευνηθούν τρόποι αντιμετώπισης ποικίλων θεμάτων, όπως η αναγνώριση της πρότερης μάθησης των προσφύγων, φοιτητών και ερευνητών, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά εισόδου τους στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της Ευρώπης, οι τυχόν διοικητικές και οικονομικές δυσχέρειες, τα γλωσσικά και πολιτισμικά εμπόδια, καθώς και οι ευκαιρίες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε διάφορα πλαίσια. Επιπλέον, θα δοθεί έμφαση σε ζητήματα απασχολησιμότητας των προσφύγων, αλλά και στον εντοπισμό των περαιτέρω προκλήσεων του παρόντος και του μέλλοντος.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ