Skip to main content

Πρόταση ΕΒΕΘ για τον Αναπτυξιακό Νόμο - Επιστολή σε Γεωργιάδη

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης κατέθεσε τις προτάσεις του για τον Αναπτυξιακό Νόμου με επιστολή προς το υπουργό Ανάπτυξη

Τις προτάσεις του για τον Αναπτυξιακό Νόμο 4399/2016 καταθέτει σε επιστολή του προς τον Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

Η επιστολή, την οποία υπογράφει ο Ά Αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ κ. Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, είναι η εξής:

«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Όπως γνωρίζετε, σύμφωνα με τις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/2016 και ειδικότερα στο καθεστώς της Γενικής Επιχειρηματικότητας, όπου σήμερα είναι ενεργός ο Δ’ κύκλος υποβολών, προβλέπονται εναλλακτικές μορφές ενίσχυσης για τις επιχειρήσεις που υπάγονται, με κυριότερες αυτές της φορολογικής απαλλαγής και της επιχορήγησης.

Η δυνατότητα υποβολής αίτησης υπαγωγής για ενίσχυση από τον Αναπτυξιακό Νόμο, με τη μορφή της επιχορήγησης, βασίζεται σε συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως ορίζονται από το άρθρο 12. Αυτές οι προϋποθέσεις είναι:

- Ο φορέας της επένδυσης να είναι εξωστρεφής μικρομεσαία επιχείρηση (αύξηση 10% στις εξαγωγές κατά μ.ο. την τελευταία 3ετία, εκτός από αυτές που είναι εξαγωγικές σε ποσοστό άνω του 70% του κύκλου εργασιών, οπότε το ποσοστό της αύξησης περιορίζεται στο 5%).
- Ο φορέας της επένδυσης να είναι καινοτόμα μικρομεσαία επιχείρηση (δαπάνες R&D άνω του 10% των λειτουργικών δαπανών για τουλάχιστον ένα από τα τελευταία έτη).
- Επιχειρήσεις που προέρχονται από συγχώνευση ανεξάρτητων μικρομεσαίων επιχειρήσεων, με απορρόφηση είτε με δημιουργία νέας εταιρείας, αποκλειόμενης ρητά της εξαγοράς.
- Επιχειρήσεις μικρομεσαίου μεγέθους, που σημείωσαν αύξηση τουλάχιστον 10% στην απασχόληση (σε ΕΜΕ) κατά την τελευταία 3ετία.
- Συνεταιρισμοί, Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν.Σ.Επ.), Αγροτικοί Συνεταιρισμοί, Ομάδες Παραγωγών, Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις.
- Επιχειρήσεις, των οποίων τα επενδυτικά σχέδια υλοποιούνται σε έναν από τους κλάδους Τεχνολογίας, Πληροφορικής, Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) και αγροδιατροφής.
- Επιχειρήσεις που επιτυγχάνουν αυξημένη προστιθέμενη αξία.
- Επιχειρήσεις που υλοποιούν το επενδυτικό τους σχέδιο σε ειδικές περιοχές (ορεινές, παραμεθόριες, νησιά κάτω των 3.100 κατοίκων, νησιά με μεταναστευτικές ροές.).
- Επιχειρήσεις, των οποίων το υπαγόμενο επενδυτικό σχέδιο υλοποιείται σε Βιομηχανικές και Επιχειρηματικές Περιοχές (Β.Ε.ΠΕ.), Επιχειρηματικά Πάρκα (Ε.Π.) εξαιρουμένων των Επιχειρηματικών Πάρκων Ενδιάμεσου Βαθμού Οργάνωσης (Ε.Π.Ε.Β.Ο.), Τεχνολογικά Πάρκα και Θύλακες Υποδοχής Καινοτόμων Δραστηριοτήτων (Θ.Υ.Κ.Τ.) και δεν αφορούν σε εκσυγχρονισμό ή επέκταση υφιστάμενων δομών της ενισχυόμενης επιχείρησης.

Ειδικά, για την τελευταία περίπτωση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε οργανωμένους φορείς υποδοχής επιχειρήσεων και στη διάκριση που γίνεται με τις μεταποιητικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε άτυπες βιομηχανικές συγκεντρώσεις ή σε περιοχές εκτός ΒΙ.ΠΕ., αναφορικά με το είδος της ενίσχυσης που δικαιούνται, θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρξει διαφοροποίηση στη στόχευση του Νόμου, δίνοντας βαρύτητα στη διευκόλυνση της πρόσβασης των μεταποιητικών επιχειρήσεων, στην ενίσχυση με τη μορφή της επιχορήγησης, χωρίς επιμέρους κριτήρια ή περιορισμούς.

Είναι εύλογο, στην παρούσα φάση με την πανδημία του κορονοϊού όπου πολλαπλασιάζονται τα προβλήματα ρευστότητας στην αγορά, η διάκριση των επιχειρήσεων σε αυτές που δικαιούνται επιχορήγηση και σε αυτές που δικαιούνται φορολογική απαλλαγή, να γίνεται άκρως αποτρεπτική για την πραγματοποίηση επενδύσεων. Αντιθέτως, θεωρούμε ότι η τροποποίηση του Νόμου, ώστε το σύνολο των μεταποιητικών επιχειρήσεων να δικαιούνται ενίσχυση με τη μορφή της επιχορήγησης, θα συμβάλει στην προώθηση των επενδύσεων στο σύνολο της Επικράτειας και βοηθήσει στην αναδιοργάνωση του παραγωγικού μοντέλου της χώρας.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για περαιτέρω διευκρινίσεις».