Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Μειοδότης στην επέκταση του Μετρό δυτικά-Ο προβληματισμός

Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες. Πρώιμο το στάδιο, χωρίς διασφαλισμένη χρηματοδότηση η επέκταση του Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη

Η εταιρεία Ιντρακάτ αναδείχτηκε μειοδότης με ποσοστό 27,0% στον διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες επέκτασης του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, που ολοκληρώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα έπειτα από δύο παρατάσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, η ολοκλήρωση του διαγωνισμού δεν σημαίνει και πολλά πράγματα για την ουσιαστική έναρξη των εργασιών της επέκτασης. Παρότι προεκλογικά είχε διαφανεί πως η επέκταση στα δυτικά άρχισε να δρομολογείται, η σημερινή διοίκηση της «Αττικό Μετρό ΑΕ» επισημαίνει πως αυτή τη στιγμή αν δε διασφαλιστούν οι απαιτούμενες προϋποθέσεις (δηλαδή τα κονδύλια) είναι εξαιρετικά πρώιμο να συζητούμε για τη συγκεκριμένη επέκταση.

«Χωρίς προϋπολογισμό, χωρίς μελέτη ανάλυσης κόστους και χωρίς διασφαλισμένη χρηματοδότηση, επέκταση στα δυτικά για το μετρό Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει», αναφέρουν χαρακτηριστικά στέλεχη της «Αττικό Μετρό ΑΕ», στη Voria.gr.

Αν και η «Αττικό Μετρό ΑΕ» συνεχίζει τις πρόδρομες διαδικασίες, προκειμένου να έχει ετοιμότητα για την επέκταση στα δυτικά, εντούτοις, τα στελέχη της δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για την ανυπαρξία διασφαλισμένης χρηματοδότησης, που μπορεί να πάει το συγκεκριμένο τμήμα χρονικά πολύ πίσω.

Η βαρύτητα αυτή τη στιγμή πέφτει στην ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και στην παράδοσή της στην κυκλοφορία, όπως και στην επίλυση των συσσωρευμένων ζητημάτων στην επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά.

Αυτά είναι πρώτες προτεραιότητες για τη διοίκηση της «Αττικό Μετρό ΑΕ», με την επέκταση στα δυτικά να είναι ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο, όπως άλλωστε και δημοσίως δήλωσε σε πρόσφατο συνέδριο, ο πρόεδρος της εταιρίας, Νίκος Ταχιάος.

Οι πρόδρομες εργασίες και η συνέχεια

Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για την επέκταση στα δυτικά θα περάσει το επόμενο διάστημα από το διοικητικό συμβούλιο της «Αττικό Μετρό ΑΕ», προκειμένου να συζητηθεί.

Τι περιλαμβάνουν οι πρόδρομες εργασίες; Μια σειρά αναγκαίων μελετών, αλλά και αρχαιολογικές εργασίες, διερεύνηση των δικτύων κοινής ωφέλειας στη σχεδιασμένη χάραξη και ειδικά στους προβλεπόμενους σταθμούς του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, τι θα απαιτηθεί σε επίπεδο κυκλοφοριακών παρακάμψεων και εργασιών.

Αφού γίνουν όλα αυτά, που απαιτούν ένα διάστημα δύο ετών, κι αφού εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι για τη δυτική επέκταση θα είμαστε σε θέση να μιλήσουμε για έναρξη εργασιών και για χρονοδιαγράμματα. Άλλωστε, αυτές οι πρόδρομες εργασίες είναι που θα καθορίσουν και το τελικό κόστος της γραμμής μετά το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Ο προϋπολογισμός πάντως αυτών των εργασιών και μελετών ανέρχεται σε 18,6 εκ. ευρώ.

Για τη δυτική επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης έχει υιοθετηθεί (και θα διερευνηθεί) η λύση της κυκλικής χάραξης, σε μια γραμμή μήκους 11 χλμ., με εννέα υπόγειους σταθμούς, που θα έχουν ανάλογα χαρακτηριστικά με εκείνα της βασικής γραμμής. Προβλέφθηκαν σταθμοί σε Επτάλοφο, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμο, Ηλιούπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη και Νεάπολη (αφετηρία και τέρμα ως ένατος σταθμός λογίζεται ο τερματικός στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό).