Κυριακή 19 Μαΐου 2019
x

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΑΤΡΙΚΟ ΚΛΑΔΟ

Γιατί πρέπει κάθε πάροχος υγείας να εντάξει στη γενικότερη στρατηγική επικοινωνίας με τους ασθενείς του μία ψηφιακή στρατηγική μάρκετινγκ.

της Μπέττυς Κυριακίδου*

Μεγαλύτερη Ταχύτητα. Σωστότερη Στόχευση. Μικρότερο Κόστος. Μετρήσιμα Αποτελέσματα. Καλύτερη Απόδοση Επένδυσης!

Είναι μερικοί μόνο λόγοι για τους οποίους κάθε επαγγελματίας υγείας, ιατρός και μονάδα υγείας πρέπει να εντάξει στη γενικότερη στρατηγική επικοινωνίας με τους ασθενείς του μια ψηφιακή στρατηγική μάρκετινγκ.

Εξάλλου, η διείσδυση του Ίντερνετ σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητάς μας, σε όλους τους τομείς της οικονομίας, σε όλες τις ηλικίες έχει ανατρέψει τα τελευταία χρόνια τα δεδομένα της επικοινωνίας και δη του ιατρικού κλάδου.

Το μότο μας στη Health Marketing είναι ότι σήμερα δεν πηγαίνει ο ασθενής στον πάροχο υγείας, ο πάροχος υγείας πηγαίνει στον ασθενή.

Για του λόγου το αληθές:

Μία στις 20 αναζητήσεις στη Google αφορά σε ιατρικά θέματα, 8 στους 10 χρήστες χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης ως πρώτη πηγή πληροφοριών υγείας, ενώ αναμένεται φέτος “εκτόξευση” στις φωνητικές αναζητήσεις για ιατρικά θέματα.

Τα Social Media στον ιατρικό κλάδο

Είναι σημαντικό για ένα πάροχο υγείας να έχει παρουσία στα social media; Η απάντηση είναι ότι δεν είναι απλά σημαντικό, είναι απαραίτητο εάν ο πάροχος υγείας επιθυμεί να εναρμονιστεί στα νέα δεδομένα της επικοινωνίας. Τα social media θα έπρεπε να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής marketing κάθε ιατρού ή μονάδας υγείας, ανεξαρτήτου μεγέθους!

Τα νούμερα το αποδεικνύουν εξάλλου: Το 2017 οι ενεργοί χρήστες των social media διαμορφώθηκαν σε περίπου 3,19 δις. Και ο αριθμός αυξάνεται συνεχώς! Στην Ελλάδα, 1 στους 2 Έλληνες χρησιμοποιεί τα social media καθημερινά, ενώ το 23% των χρηστών αφιερώνει περισσότερο από μία ώρα ημερησίως σε αυτά.

Ωστόσο, μπορεί να αναρωτηθεί κανείς: Οι χρήστες των social media επηρεάζονται από τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο που «καταναλώνουν»; Η απάντηση είναι ΝΑΙ!

Σύμφωνα με στοιχεία πρόσφατων ερευνών, 4 στους 10 ασθενείς υποστηρίζουν ότι το ενδιαφέρον ιατρικό περιεχόμενο στα social media έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες να επηρεάσει θετικά την απόφασή τους να κλείσουν ραντεβού στον συγκεκριμένο ιατρό.

Μάλιστα, 8 στους 10 ασθενείς εμπιστεύονται τις on line κριτικές άλλων ασθενών σχετικά με τον ιατρό ή την ιατρική υπηρεσία.

Ιατρικό Content Marketing

Έχει τύχει να ακούσετε την έκφραση Content is The King; To Content Marketing βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο κάθε πετυχημένης καμπάνιας Digital Marketing. Μάλιστα, το 2019 πρόκειται να είναι η χρονιά του Content Marketing στον ιατρικό τομέα, χάρη σε όλους τους λόγους που αναφέρθηκαν παραπάνω.

Με τον όρο Content Marketing εννοούμε μια στρατηγική προσέγγιση marketing που εστιάζει στην παραγωγή και διανομή πολύτιμου και χρήσιμου περιεχομένου σε σταθερή βάση, με στόχο να προσελκύσει -και να διατηρήσει στη συνέχεια- την προσοχή του χρήστη, ώστε τελικά να τον ωθήσει σε μια επιθυμητή ενέργεια. Να κλείσει ένα ραντεβού για παράδειγμα.

Γίνεται πλέον ανάγκη για τους παρόχους υγείας και ευεξίας, αλλά και για τους επαγγελματίες που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον ιατρικό τομέα να επενδύσουν σοβαρά σε μια στρατηγική content marketing περισσότερο πελατοκεντρική και εστιασμένη γύρω από τον ασθενή και τις ανάγκες του.

Γιατί; Διότι το ποιοτικό, πρωτότυπο, χρήσιμο, αλλά και επιστημονικά τεκμηριωμένο περιεχόμενο (άρθρο, βίντεο, infographic κλπ) έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει την αξιοπιστία και το κύρος του παρόχου υγείας, να αυξήσει το engagement, αλλά και να χτίσει την εμπιστοσύνη του κοινού του.

Εν ολίγοις, μέσω μιας συνολικής ψηφιακής στρατηγικής μάρκετινγκ, ένας πάροχος υγείας μπορεί να δει θεαματικά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την επικοινωνία του με το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

*Η Μπέττυ Κυριακίδου είναι marketing & communications manager στη Health Marketing




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ