Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019
x

ΣΦΥΡΙΞΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΡΕΝΟ ΣΤΗ ΣΙΝΔΟ ΤΗΣ RAIL CARGO LOGISTICS GOLDAIR(VID)

Παρουσία του υπ. Χρήστου Σπίρτζη έγιναν τα εγκαίνια της λειτουργίας της Rail Cargo Logistics Goldair. Οι στόχοι της νέα σιδηροδρομικής εταιρείας.

Το πρώτο δρομολόγιο της Rail Cargo Logistics Goldair, από Θεσσαλονίκη για Ειδομένη, συμβολικά αλλά και ουσιαστικά αποτελεί το σημείο εκκίνηση της απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας, εκκίνηση που γιορτάσθηκε σε πανηγυρική εκδήλωση που έγινε στις εγκαταστάσεις της RCLG στη Σίνδο, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, της πρέσβεως της Αυστρίας κ. Andrea Ikic- Boehm, του προέδρου του ΟΣΕ κ. Γιώργου Κακουλάκη, την πρόεδρο της ΡΑΣ κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου, του διευθύνοντος συμβούλου της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Αθ. Σχίζα και υψηλόβαθμων στελεχών των Ελληνικών Σιδηροδρόμων.

Η RCLG, μεικτή εταιρεία με εταίρους την Goldair Cargo και τους κρατικούς σιδηροδρόμους της Αυστρίας, που ως τώρα μετέφερε φορτία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έκανε σήμερα την αρχή με σκοπό, με δικά της πλέον μέσα, σταδιακά να επεκτείνει τη δραστηριότητά της πανελλαδικά και σταδιακά να ενώσει την Ελλάδα με όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, μέσω του δικτύου της Rail Cargo, όπως δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου της Goldair κ. Κ. Καλλίνικος.

Η RCLG έχει ήδη επενδύσει 3,5 εκατ. ευρώ και αρχίζει μεταφορική δραστηριότητα με ένα δρομολόγιο την ημέρα, στοχεύοντας ως το τέλος του χρόνου να πραγματοποιεί 2- 3 δρομολόγια στη γραμμή Θεσσαλονίκη- Ειδομένη, ώστε από τις 200.000 τόνους ετησίως, να διπλασιάσει τα φορτία που διακινεί στις 400.000 τόνους.

Το business plan της εταιρείας προβλέπει την υλοποίηση συνολικής επένδυσης 20 εκατ. ευρώ, που πιθανότατα θα υλοποιηθεί στα επόμενα 3-5 χρόνια, καθώς θα επιδιωχθεί η προσέλκυση και φορτίων που διακινούνται με containers, μέσω και του λιμένα της Θεσσαλονίκης. H RCLG, στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού, πρόκειται σύντομα να προσθέσει 2-3 λοκομοτίβες στη μία μηχανή που έχει ήδη μισθώσει και η οποία κινεί προς το παρόν κλειστού τύπου βαγόνια.

Όπως είπε ο κ. Καλλίνικος, η Goldair, συνεργαζόμενη με τη δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική επιχείρηση της Ευρώπης, έχει στόχο να αξιοποιήσει τα μεγάλα περιθώρια που υπάρχουν για ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών με το σιδηρόδρομο, καθώς στην Ελλάδα οι σιδηροδρομικές μεταφορές αντιστοιχούν μόλις στο 0,3% του συνολικού μεταφερόμενου φορτίου, όταν στην Ευρώπη έχουν κατά μέσο όρο μερίδιο 11%.

Υπάρχουν συνεπώς μεγάλα περιθώρια για την Ελλάδα να πλησιάσει τους μέσους όρους της Ευρώπης, ενώ το μεγάλο στοίχημα είναι η διεκδίκηση διερχόμενων φορτίων, που έρχονται κυρίως από την Ασία και κατευθύνονται στην Κεντρική Ευρώπη. Τα φορτία αυτά, μέχρι και σήμερα έρχονται στην Ευρώπη από βορειευρωπαϊκά λιμάνια ως επί το πλείστον.

Σημειώνεται ότι οι εγκαταστάσεις της RCLG, στη Σίνδο, που έχουν απευθείας πρόσβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, έχουν κάλυψη 5.000 τ.μ. και μπορούν να εξυπηρετήσουν ημερησίως έως και 4 block trains.

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ