Skip to main content

Ρεκόρ στις κλοπές ποδηλάτων

Πάνω από τους μισούς ποδηλάτες στη Θεσσαλονίκη έχουν πέσει θύματα κλοπής, κυρίως στο κέντρο της πόλης, όπου τούς αρπάζουν τα ποδήλατα, ακόμα κι αν είναι δεμένα με χοντρές αλυσίδες και λουκέτα.
Πάνω από τους μισούς ποδηλάτες στη Θεσσαλονίκη έχουν πέσει θύματα κλοπής, κυρίως στο κέντρο της πόλης, όπου τούς αρπάζουν τα ποδήλατα, ακόμα κι αν είναι δεμένα με χοντρές αλυσίδες και λουκέτα.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα που διενήργησαν οι Ποδηλάτες Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των προσπαθειών τους για την αντιμετώπιση του φαινομένου των κλοπών ποδηλάτων, καθώς, όπως διαπιστώνεται, υπάρχει ραγδαία αύξηση, που φτάνει σε ποσοστά ρεκόρ για το έτος 2010.

Συγκεκριμένα, πάνω από 80 ποδήλατα των ερωτηθέντων στην έρευνα εκλάπησαν μέσα στο 2010, τη στιγμή που τον προηγούμενο χρόνο ήταν περίπου 50.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο Διαδίκτυο κατά το διάστημα 6 Ιουλίου 2010 μέχρι και τις 30 Αυγούστου 2010 και απάντησαν 286 άτομα, εκ των οποίων 73% ήταν άντρες και 27% γυναίκες. Το 53% των ερωτηθέντων είναι μεταξύ 18 και 30 ετών.

Όπως παρατηρείται, οι κλέφτες «προτιμούν» τα ολοκαίνουρια ποδήλατα, αφού το 55% των ερωτηθέντων που έχουν πέσει θύματα κλοπής τουλάχιστον μία φορά έχουν χάσει το μόλις ενός έτους ποδήλατό τους (ποσοστό 60%).

Επιπλέον, το 22% των ποδηλάτων που εκλάπησαν ήταν δεμένα με λεπτό σύρμα, 20% με κουλούρα, 19% με χοντρό σύρμα, ενώ μόλις το 3% ήταν κλειδωμένο με πέταλο, το οποίο αποτελεί το βέλτιστο τρόπο κλειδώματος (ανάλογα βέβαια και με την κλίμακα ασφαλείας του).

Το μεγαλύτερο ποσοστό των κλοπών πραγματοποιείται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και στην ευρύτερη περιοχή, αλλά μεγάλος αριθμός κλοπών σημειώνεται και ανατολικότερα, στις περιοχές νοτίως της λεωφόρου Κ. Καραμανλή. Οι μαρτυρίες, ωστόσο, στο φόρουμ των Ποδηλατών Θεσσαλονίκης δείχνουν εξάπλωση των κλοπών και ανατολικότερα, στην περιοχή της Καλαμαριάς.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των ποδηλάτων που εκλάπησαν ήταν δεμένα σε κάγκελα, στα οποία συχνά καταφεύγουν οι ποδηλάτες λόγω έλλειψης ποδηλατοστασίων σε όλη την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Το 66% των κλοπών δεν δηλώθηκαν στην αστυνομία, παρά το γεγονός ότι οι Ποδηλάτες Θεσσαλονίκης προσπαθούν πάντα και παροτρύνουν τα μέλη τους, που είναι πάνω από 1.000, να δηλώνουν τις κλοπές στις αρχές.

Σημαντικό δεδομένο σε περίπτωση κλοπής, προκειμένου να ταυτοποιηθεί το ποδήλατο, αποτελεί η καταγραφή του αριθμού πλαισίου, κάτι που όμως φαίνεται να αγνοούν οι ερωτηθέντες, καθώς το 72% απαντά πως δεν τον καταγράφει.

Η έλλειψη γνώσης για τη σημαντικότητα του αριθμού πλαισίου, εκτιμούν οι Ποδηλάτες Θεσσαλονίκης, είναι ενδεικτικός σχετικά με το έλλειμμα ενημέρωσης από τις αρχές για τα δεδομένα τα οποία πρέπει να έχουν οπωσδήποτε στην κατοχή τους.

Παράλληλα, σε περίπτωση κλοπής, σημαντικό στοιχείο αποτελεί η φωτογράφιση του ποδηλάτου μαζί με τον κάτοχό του και σύμφωνα με την έρευνα, 43% των ερωτηθέντων έχουν φωτογραφίσει το ποδήλατό τους μαζί με εκείνους.

Μάλιστα, οι Ποδηλάτες Θεσσαλονίκης προτρέπουν τα μέλη τους να φωτογραφίζονται με το ποδήλατό τους, για να μπορούν και μ΄ αυτόν τον τρόπο να αποδείξουν την κατοχή του.

Σε ερώτηση για το αν τούς έχει προταθεί ποτέ η αγορά κλεμμένου ποδηλάτου, 93% απάντησε πως όχι και 7% δήλωσε πως τους έχει γίνει τέτοια πρόταση, κυρίως από αγνώστους σε περιοχές του κέντρου της Θεσσαλονίκης.

Πάντως, το 94% των ερωτηθέντων δεν θα δέχονταν την αγορά κλεμμένου ποδηλάτου, γεγονός που επικροτούν οι Ποδηλάτες Θεσσαλονίκης, οι οποίοι είναι κατά της αγοράς κλεμμένου ποδηλάτου, διότι κάτι τέτοιο απλώς ενισχύει το φαινόμενο των κλοπών και κλεπταποδοχών, όπως επισημαίνουν.

Όσοι έχουν πέσει θύματα κλοπής βρίσκουν πολλές φορές το ποδήλατό τους τυχαία, λίγη ώρα αργότερα, σε σημείο κοντά στο σημείο κλοπής ή το εντοπίζουν σε άλλες πόλεις ακόμα και στην Αθήνα!

Προκειμένου να αντιμετωπίσουν τη ραγδαία εξάπλωση των κλοπών ποδηλάτων, οι Ποδηλάτες Θεσσαλονίκης έστειλαν την έρευνά τους στην Ασφάλεια Θεσσαλονίκης, για τη λήψη άμεσων μέτρων και, παράλληλα, την κοινοποίηση στο Δήμο και τη Νομαρχία Θεσσαλονίκης, καθώς επίσης στα υπουργεία Μεταφορών και Επικοινωνιών, Προστασίας του Πολίτη και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.