Skip to main content

Ρέππας: Πρόκληση για το πολιτικό σύστημα η κρίση

Η κρίση έφερε το μνημόνιο και όχι το μνημόνιο την κρίση που βιώνουμε τώρα, υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
«Η κρίση έφερε το μνημόνιο και όχι το μνημόνιο την κρίση που βιώνουμε τώρα», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, ενώ χαρακτήρισε ως μέγιστη πρόκληση για τους πολιτικούς φορείς να διαγράψουν τον ορίζοντα των φιλοδοξιών τους με εθνικό μέτρο και όχι με κομματικό πήχη.

Μιλώντας την Τρίτη στο 21ο συνέδριο του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι η μεγάλη πρόκληση και ευθύνη της κυβέρνησης είναι να μετατρέψει την κρίση σε ευκαιρία.

Διαβεβαίωσε ακόμη ότι η κυβέρνηση εγγυάται την πολιτική σταθερότητα, χωρίς αυτό να σημαίνει πολιτική νηνεμία αλλά δημιουργικές ρήξεις και ανατροπές μέσα από συγκρούσεις με πολιτικές αντιλήψεις και κατεστημένες νοοτροπίες.

Σύμφωνα με τον υπουργό, η κρίση που βιώνουμε ήρθε να αποκαλύψει όλα όσα κρύβονταν κάτω από τον τίτλο της ανάπτυξης, το τεράστιο έλλειμμα και τον κρατικό υπερδανεισμό, την πτώση των επενδύσεων λόγω έλλειψης πόρων, την αδυναμία παραγωγής πραγματικού πλούτου, τη μεγάλη οικονομική στενότητα και δυσχέρεια κινητοποίησης τραπεζικών και οικονομικών κεφαλαίων, τη δεινή θέση των επαγγελματιών του χώρου των κατασκευών και πολλών άλλων κατηγοριών, την εμπέδωση ολέθριων συνηθειών ως στοιχείων των έργων και την κατασπατάληση πόρων εξαιτίας της διαιώνισης λανθασμένων πρακτικών.

Αναφερόμενος στο νέο αναπτυξιακό μοντέλο που προωθεί η κυβέρνηση σημείωσε ότι οι τρεις βασικούς πυλώνες της πολιτικής στον τομέα των υποδομών είναι εξυγίανση του συστήματος παραγωγής των έργων με διαφάνεια, περιστολή των δαπανών, με κανόνες υγιούς ανταγωνισμού, στρατηγικό σχεδιασμό των έργων με προσανατολισμό στη βιώσιμη ανάπτυξη και εξυγίανση των φορέων που παρέχουν μεταφορικό έργο σε συνάρτηση με το άνοιγμα των αγορών στην υγιή επιχειρηματικότητα.

Παρέθεσε μάλιστα τις δράσεις και παρεμβάσεις του υπουργείου του προς την κατεύθυνση αυτή, όπως η απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών, η εξυγίανση της σιδηροδρομικής αγοράς, τα νομοσχέδια για την Οδική Ασφάλεια, την αναμόρφωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, την αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και τις προωθούμενες αλλαγές για αναμόρφωση των ΕΛΤΑ.

Τέλος, αναφέρθηκε και στα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που προωθεί το υπουργείο του, όπως το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, το αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης, ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, τα Αναπτυξιακά Θεσ/νίκης και της Κρήτης, η προώθηση και επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, η μελέτη για τη δημιουργία εμπορευματικού Κέντρου στην Θεσ/νίκη και άλλα.