Skip to main content

Res, non verba στον δήμο Θεσσαλονίκης, έναν χρόνο μετά

Άρθρο στη Voria.gr του Νίκου Σδούγγου, Πολιτικού Επιστήμονα και μέλος του ΔΣ της Δημοτικής Εταιρείας Πληροφόρησης, Θεάματος και Επικοινωνίας.

Του Νίκου Σδούγγου*

Στις 2 Ιουνίου κλείνει ένας χρόνος από τον εκλογικό θρίαμβο του Κωνσταντίνου Ζέρβα στον δεύτερο γύρο των δημοτικών εκλογών στον δήμο Θεσσαλονίκης. Ένας θρίαμβος που μόνο αναμενόμενος δεν ήταν. Για όλους εμάς που από τις 25 Οκτωβρίου του 2018 ξεκινήσαμε αυτό το ταξίδι, ο δρόμος ήταν τραχύς και δύσκολος. Κόντρα σε κομματικές γραμμές και επιλογές ηγεσίας, επιλογές μιας άλλης εποχής. Από το 2010, εδώ και δέκα χρόνια δηλαδή, η Θεσσαλονίκη απέδειξε, ότι δεν της αρκεί ένας δήμαρχος κομματικό στέλεχος. Δεν της αρκεί κάποιος που βλέπει τον δημαρχιακό θώκο ως σκαλοπάτι πριν από το βουλευτικό αξίωμα. Για τον λόγο αυτό θέσαμε από την πρώτη στιγμή, μια ξεκάθαρη αυτοδιοικητική ατζέντα, βάζοντας ως πρώτη προτεραιότητα, την καθημερινότητα των δημοτών, την καθημερινότητα της πόλης.

Ένα χρόνο μετά η Θεσσαλονίκη φαίνεται ότι αρχίζει σιγά σιγά να κερδίζει τον χαμένο χρόνο. Στην καθαριότητα, ένα πρόβλημα που ήταν πρώτο στις έρευνες της κοινής γνώμης, έχει υποχωρήσει στην τέταρτη ή πέμπτη θέση. Προφανώς η πόλη δεν έγινε καθαρή από άκρο σε άκρο όμως δόθηκε ένα μήνυμα, ένα δείγμα γραφής, τόσο προς τους δημότες όσο και προς το προσωπικό. Ένα μήνυμα ότι «μαζί μπορούμε». Και το πιο σημαντικό όλων, μέσω του παραδείγματος της καθαριότητας είναι πως εμπεδώνεται βήμα το βήμα μία αντίληψη πως ό,τι λέγεται, ό,τι σχεδιάζεται υλοποιείται.

Ο περσινός εορτασμός των Χριστουγέννων ήρθε για να μας θυμίσει ότι φυσά ευρωπαϊκός αέρας στην πόλη μας, τόσο σε επίπεδο στολισμού, όσο και σε επίπεδο εκδηλώσεων. Ένας αέρας που τα προηγούμενα χρόνια είχαμε ξεχάσει. Οι συναυλίες, το άναμμα του δέντρου και η αλλαγή της χρονιάς στην πλατεία Αριστοτέλους έφεραν ξανά πίσω τον κόσμο στο δημόσιο χώρο.

Η ομολογουμένως απολύτως επιτυχημένη διαχείριση της πανδημίας του Covid-19, στην πόλη μας, μιας που από εδώ ξεκίνησε με την patient zero, ήταν μια πολύ μεγάλη δοκιμασία την οποία ο δήμος, στο μερίδιο που του αναλογεί, έφερε σε πέρας. Με διαρκείς απολυμάνσεις, έγκαιρο κλείσιμο των δομών όπου και όπως απαιτούνταν καθώς και η άψογη συνεργασία με τις υγειονομικές αρχές ήταν τα κομμάτια που συνέθεσαν το παζλ μιας επιτυχημένης αντιμετώπισης της πανδημίας. Συνάμα δέσμη οικονομικών μέτρων ελάφρυνσης λήφθηκε για τις πληττόμενες επαγγελματικές ομάδες που οδηγήθηκαν σε αναστολή λόγω της πανδημίας.

Η Θεσσαλονίκη ήταν η πόλη με τα υψηλότερα δημοτικά τέλη επί σειρά ετών. Φέτος τα τέλη μειώθηκαν κατά 12,5% με στόχο την συνολική μείωση 50% στο βάθος της τετραετίας, όπως ακριβώς είχαμε δεσμευτεί προεκλογικά.

Στον τομέα των τεχνικών έργων, ασφαλτοστρώσεις πραγματοποιούνται σε πολλούς δρόμους της πόλης μας, ενώ δεκάδες άδεια οικόπεδα καθαρίζονται από αυθαίρετες κατασκευές και περιφράξεις. Την ίδια ώρα πολλά επικίνδυνα κτήρια που αποτελούσαν εστία μόλυνσης και κίνδυνο για την δημόσια υγεία κατεδαφίζονται, απελευθερώνοντας ζωτικό χώρο για άλλες χρήσεις.

Στην μείωση της γραφειοκρατίας πετύχαμε την απλοποίηση των διαδικασιών και υλοποιήσαμε την ηλεκτρονική πληρωμή προς το Δήμο, σε λίγους μόνο μήνες. Στόχος, να μην έρχεται κανείς στο Δημαρχείο αλλά να τελειώνει τις δουλειές του από το σπίτι του.

Τα ίδια θα μπορούσα να πω και για τον ΟΑΣΘ, όπου αν και η αρμοδιότητα δεν είναι του Δήμου, η πολιτική του Δημάρχου είναι παρεμβατική και εποικοδομητική. Αγορά 50 οχημάτων και διάθεσή τους στον Οργανισμό, εδώ και τώρα. Η συμμετοχή του δημάρχου στο ΔΣ του ΟΑΣΘ όχι μόνο δεν αποδείχτηκε κενό γράμμα όπως πολλοί βιάστηκαν να συμπεράνουν, αλλά αντίθετα με τις ενέργειές του αποτέλεσε κινητήριο μοχλό εξελίξεων για την επίλυση των χρόνιων προβλημάτων του ΟΑΣΘ.

Τέλος, βήμα-βήμα προχωρούμε στην ανασυγκρότηση των δημοτικών ΜΜΕ της TV100 και του fm100. Στόχος μας είναι τα δημοτικά́ ΜΜΕ να περάσουν στη νέα εποχή́ να είναι σύγχρονα και ανταγωνιστικά́ στο σύγχρονο τοπίο των μέσων ενημέρωσης διατηρώντας φυσικά́ τον δημόσιο και κοινωνικό́ χαρακτήρα τους. Ήδη έχουν γίνει πολύ́ σημαντικά́ βήματα που αφορούν στην εικόνα της τηλεόρασης και στο πρόγραμμα του ραδιοφώνου. Έχουμε ζωντανέψει το πρόγραμμα, είμαστε καθημερινά́ μέσα στην πόλη και κοντά́ στους πολίτες. Παρά τις δυσκολίες, τρέχουμε στο ρυθμό του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα, θέλουμε κοντά́ μας την πόλη, τους επιχειρηματίες, τους ανθρώπους της αγοράς. Θέλουμε τα δημοτικά́ ΜΜΕ να είναι η δυνατή φωνή της Θεσσαλονίκης.

Η Θεσσαλονίκη έχει δήμαρχο που ασχολείται με την καθημερινότητα. Το 2019 κερδίσαμε την εμπιστοσύνη των δημοτών μας και δώσαμε μια υπόσχεση, να παραδώσουμε την πόλη καλύτερη απ’ ότι την παραλάβαμε.

*Ο Νίκος Σδούγγος είναι Πολιτικός Επιστήμονας και μέλος του ΔΣ της Δημοτικής Εταιρείας Πληροφόρησης, Θεάματος και Επικοινωνίας.