Τρίτη 18 Ιουνίου 2019
x

ΔΥΟ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Χωρίς συνολική μελέτη οι δήμοι για ενιαίο ποδηλατόδρομο, πρωτοβουλία από Πατουλίδου. Οι προτάσεις των δήμων Θεσσαλονίκης και Νεάπολης - Συκεών.

Σε πρώιμο στάδιο βρίσκεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός μητροπολιτικού ποδηλατόδρομου στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος θα μπορούσε να ενώσει τη δυτική με την ανατολική πλευρά της πόλης.  

Ουσιαστικά, αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει κάποιο ολοκληρωμένο σχέδιο – μελέτη από όλους τους δήμους, για την προώθηση μιας ποδηλατικής διαδρομής, μέσω της οποίας θα μπορούν οι πολίτες να διασχίσουν μια μεγάλη απόσταση πάνω σε δύο τροχούς.

Τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού ποδηλατοδρόμου προτείνει ο δήμος Θεσσαλονίκης, στο «Ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης για την προώθηση του ποδηλάτου», ενώ σχεδιασμό για ποδηλατόδρομο, ο οποίος θα ενώνεται με αυτόν που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης έχει και ο δήμος Νεάπολης - Συκεών.

Από την πλευρά της η Αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου επιδιώκει τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού ποδηλατοδρόμου, προωθώντας τη συνεργασία μεταξύ των δήμων.

Μάλιστα, όπως αναφέρει στη Voria.gr, σκοπεύει να προωθήσει την υλοποίησή του στο πλαίσιο της Βιώσιμης Κινητικότητας. Όπως σημείωσε, πρόθεσή της είναι να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου όλοι οι δήμοι και να εξεταστεί το πώς μπορούν να ενωθούν οι μελέτες.

Οι σχεδιασμοί των δήμων Θεσσαλονίκης και Νεάπολης - Συκεών

Ο σχεδιασμός του δήμου Θεσσαλονίκης για έναν μητροπολιτικό ποδηλατόδρομο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Urbact III – Resilient Europe».  

Διαβάστε επίσης: Το ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης του δήμου Θεσσαλονίκης για την προώθηση του ποδηλάτου.

Η πρόταση του δήμου προβλέπει τη σύνδεση του κεντρικού δικτύου ποδηλατοδρόμου με άξονες των δήμων Καλαμαριάς, Πυλαίας – Χορτιάτη,  Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Κορδελιού – Ευόσμου, Παύλου Μελά και Νεάπολης – Συκεών, ο οποίος έχει ήδη μια μελέτη για την κατασκευή ποδηλατόδρομων στην περιοχή της Ευαγγελίστριας.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του δήμου Θεσσαλονίκης προτείνονται παρεμβάσεις ένταξης ποδηλατικών υποδομών στους παρακάτω άξονες / αρτηρίες:

  • Γεωργ. Παπανδρέου: Προτείνεται η επέκταση ποδηλατικών υποδομών στην οδό Αδριανουπόλεως του Δ. Καλαμαριάς

  • Βασ. Όλγας: Προτείνεται η επέκταση ποδηλατικών υποδομών στη Λεωφ. Εθν. Αντιστάσεως του Δ. Καλαμαριάς

  • Μητρ. Γρ. Κυδωνίων, Μοσχονησίων, Βούλγαρη: Προτείνεται η επέκταση ποδηλατικών υποδομών στη Μητρ. Γρ. Κυδωνίων του Δ. Καλαμαριάς  

  • Λαμπράκη: Προτείνεται η επέκταση ποδηλατικών υποδομών στην οδό 17ης Νοέμβρη του Δ. Πυλαίας – Χορτιάτη
  • Παπαναστασίου και Αναξιμάνδρου: Προβλέπει κατασκευή ποδηλατικών υποδομών στην οδό Μιχ. Ψελλού

  • Περιφερειακή Τάφρος Τούμπας: Σύνδεση με τους Δήμους Πυλαίας – Χορτιάτη και Καλαμαριάς

  • Μοναστηρίου: Σύνδεση με τους Δήμους Αμπελοκήπων – Μενεμένης και Κορδελιού - Ευόσμου

  • Λαγκαδά: Σύνδεση με του Δήμους Νεάπολης – Συκεών, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Κορδελιού – Ευόσμου και Παύλου Μελά

Η κατασκευή ποδηλατόδρομων στην περιοχή της Ευαγγελίστριας

Σύμφωμα με την πρόταση, ο ποδηλατόδρομος θα έχει αφετηρία στο όριο του δήμου Νεάπολης-Συκεών με τον δήμο Θεσσαλονίκης. Θα διατρέχει την οδό Πανεπιστημίου, στη συνέχεια θα συναντά την οδό Μιχ. Καραολή, όπου θα δίνεται η δυνατότητα αμφίδρομης κίνησης, διαμορφώνοντας ένα δίκτυο και οι κυκλικές διαδρομές θα κλείνουν από τις οδούς Γρ. Αυξεντίου και Δήμου Κωνσταντινουπόλεως.

Ο σχεδιασμός των ποδηλατοδρόμων έγινε με βάση τις αρχές προσβασιμότητας του ποδηλάτου σε περιοχές τοπικού κέντρου-λιανικού εμπορίου και γενικής κατοικίας, ενώ δίνεται η προοπτική για επόμενες επεκτάσεις σε περιοχές εκπαίδευσης, αθλητισμού και κατοικίας.

Κατά την εφαρμογή και υλοποίηση της μελέτης θα δοθεί η δυνατότητα ανάπλασης των οδικών αξόνων-τμημάτων με την επέκταση και ανακατασκευή των πεζοδρομίων, την κατασκευή ραμπών ΑΜΕΑ, την τοποθέτηση οδηγού όδευσης τυφλών, τη διαμόρφωση εσοχών για στάθμευση και την ανάπλαση κοινόχρηστων χώρων.



Συνολικά, στο σχεδιασμό του δήμου Νεάπολης – Συκεών προτείνεται η ένταξη ποδηλατικών υποδομών σε περίπου 755 μ. του οδικού δικτύου του συνοικισμού Ευαγγελίστριας.

1. Διάδρομος αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτων (μονής κατεύθυνσης) που διαχωρίζεται με κράσπεδο στους εξής άξονες:

οδός Πανεπιστημίου (άνοδος ποδηλατόδρομου) από τη συμβολή με την οδό Πανόρμου έως τη συμβολή με την οδό Μιχ. Καραολή, μήκος 122,5μ.
οδός Γρ. Αυξεντίου (κάθοδος ποδηλατόδρομου) από τη συμβολή με την οδό Μιχ. Καραολή έως τη συμβολή με την οδό Πανεπιστημίου, μήκος 80,6μ.

2. Λωρίδα ποδηλάτων μη αποκλειστικής χρήσης παράλληλης ροής με την υπόλοιπη κυκλοφορία (συνιστώμενη λωρίδα ποδηλάτων) στους εξής άξονες:
 
οδός Πανεπιστημίου (άνοδος ποδηλατόδρομου) από τη συμβολή με την οδό Αγ. Δημητρίου έως τη συμβολή με την οδό Πανόρμου, μήκος 195,1μ.
οδός Πανεπιστημίου (κάθοδος ποδηλατόδρομου) από τη συμβολή με την οδό Γρ. Αυξεντίου έως τη συμβολή με την οδό Αγ. Δημητρίου, μήκος 242,1μ.
εκατέρωθεν κατά μήκος του άξονα Μιχ. Καραολή από τη συμβολή με την οδό Δήμου Κωνσταντινουπόλεως έως τη συμβολή με την οδό Γρ. Αυξεντίου, μήκος 127,7μ.
εκατέρωθεν κατά μήκος του άξονα Πανόρμου από τη συμβολή με την οδό Πανεπιστημίου έως τη συμβολή με την πάροδο Δήμου Κωνσταντινουπόλεως, μήκος 54,0μ.

3. Διαμόρφωση οδού ως μεικτής χρήσης οχημάτων και ποδηλάτων στην πάροδο Δήμου Κωνσταντινουπόλεως, σε όλο το μήκος της (81,0μ):

Προτείνεται να διαμορφωθεί ως εξής στα δύο διαφορετικά τμήματά της όπου υπάρχει η πάροδος Δήμου Κωνσταντινουπόλεως και μετά το πέρας της παρόδου έως και τη συμβολή της με την οδό Μιχ. Καραολή. Στο τμήμα της οδού όπου παράπλευρα εντοπίζεται η πάροδος Δήμου Κωνσταντινουπόλεως προτείνεται στην οδό να οργανωθεί και να ρυθμιστεί η κυκλοφορία και η στάθμευση και η πάροδος να διαμορφωθεί ως οδού ως μεικτής χρήσης οχημάτων και ποδηλάτων.

4. Αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων αντίθετης ροής με την υπόλοιπη κυκλοφορία με μη υπερβατό κράσπεδο ως στοιχείο φυσικού διαχωρισμού στην οδό Δήμου Κωνσταντινουπόλεως, στο μήκος της από το πέρας της παρόδου Δήμου Κωνσταντινουπόλεως έως τη συμβολή με την οδό μήκος Μιχ. Καραολή (71,0μ). Προτείνεται να εγκατασταθεί στο οδόστρωμα με τον κατάλληλο τύπο διατομής.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ