Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020
x

PRODEXPO NORTH: ΣΕ 2,5 ΧΡΟΝΙΑ Η ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΧΕΔΙΩΝ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ

Κλείνουν όλα τα «παραθυράκια» για την εκτός σχεδίου δόμηση - Η πορεία των έργων υποδομής στη Θεσσαλονίκη μετά τον κορωνοϊό.

Φρένο στο όργιο ασυδοσίας με την εκτός σχεδίου δόμηση προτίθεται να βάλει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας μετά από τουλάχιστον μισόν αιώνα άναρχης διάχυσης κτισμάτων σε κάθε γωνιά της ελληνικής επικράτειας. Για το νομοσχέδιο που φέρνει ριζικές αλλαγές στη χωροταξική και πολεοδομική νομοθεσία, με κατάργηση παρεκκλίσεων οι οποίες σήμερα αφήνουν «παραθυράκια» ορθάνοιχτα, κάνοντας πιο ελκυστική από οικονομική και επενδυτική άποψη την οικοδόμηση εκτός σχεδίου από ό,τι εντός σχεδίου πόλεως μίλησε ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Δημήτρης Οικονόμου κατά τη διάρκεια του online συνεδρίου για την αγορά ακινήτων της Βόρειας Ελλάδας, Prodexpo North, που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Kατά τη διάρκεια της διαδικτυακής του συνομιλίας ο κ. Οικονόμου με τον Μάξιμο Καλατζή, αντιπρόεδρο και CFO, Makt τόνισε πως «με τον νέο νόμο, που αναμένεται να ψηφιστεί στα τέλη Αυγούστου, αρχές Σεπτεμβρίου  απλουστεύονται οι διαδικασίες που οδηγούν στην εκπόνηση, έγκριση των χωροταξικών- πολεοδομικών σχεδίων, για τα οποία σήμερα απαιτούνται 12 με 15 χρόνια, με αποτέλεσμα, όταν ολοκληρώνεται η έγκριση να είναι ήδη παρωχημένα. Στόχος είναι να απαιτούνται 2,5 χρόνια».   

Μάλιστα στις αρχές Σεπτεμβρίου αναμένεται να ξεκινήσει ένα μεγάλο πρόγραμμα εκπόνησης πολεοδομικών σχεδίων σε όλη τη χώρα. Το πρώτο βήμα θα είναι 200 μελέτες σε 200 δημοτικές ενότητες. Συνολικά στη χώρα υπάρχουν 1.135.     

Παράλληλα ενεργοποιείται ο καθορισμός υποδοχής ζωνών δόμησης μέσα στις πόλεις, καθώς τον Σεπτέμβριο αναμένεται να ξεκινήσει σε 50 πόλεις της χώρας ενώ εισάγεται μέσω του νέου νόμου εργαλείο ταχύτατου μηχανισμού τροποποίησης χρήσεων γης για την υποστήριξη σημαντικών επενδύσεων. Με το μηχανισμό αυτό μέσα σε 4 μήνες θα τροποποιούνται όταν απαιτείται η χρήση γης.



H αειφορία στην αρχιτεκτονική

Στις εκδοχές της αειφορίας στην αρχιτεκτονική αναφέρθηκε κατά τη εισήγηση του ο αρχιτέκτονας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αλέξανδρος Σαμαράς και Συνεργάτες.

«Η αειφόρος ανάπτυξη ενέχει μια σειρά από δράσεις και προϋποθέσεις που αναπτύσσονται σε τρία επίπεδα το οικολογικό, το οικονομικό και το κοινωνικό – πολιτισμικό» ανέφερε ο κ. Σαμαράς υπογραμμίζοντας πως «η αειφορία στην αρχιτεκτονική αναφέρεται σε κάτι πολύ παραπάνω  από την ενδεδειγμένη διαχείριση των φυσικών πόρων και την ανταπόκριση σε πολιτισμικές παραμέτρους. Η Αρχιτεκτονική Κοινωνική Ευθύνη (AKE) που εφαρμόζεται από αρχιτέκτονες καθώς και από εταιρείες στον τομέα της  κατασκευής και του real estate υπογραμμίζει, κατ' επέκταση, τη σημασία της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης».

Στη σημασία του κλάδου των ακινήτων στην οικονομία και τα μέτρα για την επόμενη ημέρα αναφέρθηκε ο πρόεδρος της RICS Hellas, Γιάννης Ξανθόπουλος.

«Ο κλάδος στην Ευρώπη απασχολεί 4 εκατ. εργαζόμενους. Ο  ετήσιος κύκλος εργασιών του ανέρχεται στα 385 δισ. ευρώ. Πρόκειται για μία επενδυτική αλυσίδα στην οποία μετέχουν εργαζόμενοι στον κατασκευαστικό κλάδο, δικηγόροι, τράπεζες,  μεσίτες ιδιοκτήτες, ενοικιαστές, αγοραστές ακινήτων, εφοδιαστική αλυσίδα θεσμικοί και ακίνητα» σημείωσε ο κ. Ξανθόπουλος λέγοντας πως το διάστημα του κορωνοϊού υπήρξε προσωρινή επιστροφή στο σπίτι, το οποίο αγαπήσαμε περισσότερο. Το γεγονός αυτό δεν αποκλείεται να ωθήσει σε μεγαλύτερη ζήτηση ποιοτικών κατοικιών αν και εφόσον το επιτρέπουν οι οικονομικές δυνατότητες των ενδιαφερομένων.

Σύμφωνα με τον κ. Ξανθόπουλο οι πυλώνες μέτρων επανόδου είναι η απορρόφηση του σοκ, η απασχόληση, το χρηματοπιστωτικό σύστημα, η επένδυση στην αειφορία.     

Η πορεία των έργων υποδομής στη Θεσσαλονίκη μετά τον κορωνοϊό

Στην πορεία των έργων που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε ο υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης, υπουργείο Εσωτερικών, Θεόδωρος Καράογλου υπογραμμίζοντας πως πραγματοποιούνται βάσει των χρονοδιαγραμμάτων. Σύμφωνα με τον κ. Καράογλου η ανάπλαση της ΔΕΘ - Ηelexpo προχωρά εντός του χρονοδιαγράμματος και τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου αναμένεται η προκήρυξη για τον διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, το μετρό αναμένεται να λειτουργήσει τον Απρίλιο του 2023, το κομμάτι 900 μέτρων πριν τη γέφυρα της Ποτίδαιας δημοπρατήθηκε με ημερομηνία ολοκλήρωσης το Δεκέμβριο του 2021, η οδός Θέρμης - Γαλάτιστας έχει δημοπρατηθεί. Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Καράογλου και στο πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης που αφορά έργα που θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2023.

«Το έργο του μετρό δεν επηρεάστηκε από τον κορωνοϊό. Λειτούργησαν όλα τα εργοτάξια με τις απαραίτητες προφυλάξεις. Δεν υπάρχει πριν και μετά κορωνοϊού εποχή για τα μετρό. Τα χρονοδιαγράμματα τρέχουν χωρίς παρέκκλιση» σημείωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μέτρο, Νίκος Ταχιάος υπογραμμίζοντας πως στόχος είναι να δεσμευτούν πόροι για την κατασκευή της επέκτασης του μετρό προς το αεροδρόμιο.

Μέσα Ιουλίου αναμένεται η έγκριση των τευχών δημοπράτησης για τη β' φάση του έργου του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης, ενώ εκτιμάται πως στις αρχές Οκτωβρίου θα μπει ο εργολάβος.

Σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης προσφέρει λόγω της θέσης του το αεροδρόμιο Μακεδονία, στο οποίο τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη του έτους σημείωσε ο γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος, υπογραμμίζοντας πως στα 10 από τα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες. Στα υπόλοιπα τέσσερα οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν το αργότερο στην αρχή του 2021.   

Στην προμήθεια αστικών λεωφορείων με χαμηλό αποτύπωμα του άνθρακα το 2021 αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, Γιάννης Τόσκας.

Στην ταυτότητα της πόλης και τη σημασία της υλοποίησης έργων υποδομής έκανε αναφορά ο πρόεδρος της Σαμαράς και Συνεργάτες, Δημήτρης Σαμαράς επισημαίνοντας πως η Θεσσαλονίκη πρέπει να βρει την πυξίδα της και να προσανατολιστεί προς τον βορρά. «Να υλοποιήσουμε όσα δεν έγιναν τις προηγούμενες δεκαετίες» τόνισε ο κ. Σαμαράς.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ