Ανθίστανται στην κρίση τα ελληνικά κρασιά, καθώς οι εξαγωγές στις αγορές στόχους της Κίνας και της Ρωσίας δημιουργούν προοπτικές ανάπτυξης. Μάλιστα εφέτος είναι η καλύτερη χρονιά της τελευταίας 20ετία
Ανθίστανται στην κρίση τα ελληνικά κρασιά, τα οποία επηρεάστηκαν μεν, αλλά οι εξαγωγές στις αγορές στόχους της Κίνας και της Ρωσίας δημιουργούν προοπτικές ανάπτυξης, όταν μάλιστα φέτος είναι η καλύτερη χρονιά της τελευταίας 20ετίας για την ελληνική παραγωγή οίνου. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από όσα υποστήριξαν τα μέλη της Ένωσης Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Βορείου Ελλάδος, Γιάννης Βογιατζής, Γιώργος Τσάνταλης, Στέλιος Κεχρής, Ευάγγελος Γεροβασιλείου και Γιάννης Μπουτάρης ως επίτιμο μέλος.
Οσον αφορά τις εξαγωγές κρασιών είπαν ότι φέτος παρουσιάζουν σταθερότητα, με κάποιες εταιρίες να παρουσιάζουν αύξηση, ωστόσο ο κλάδος συνολικά στη χώρα βρίσκεται σε κατάσταση «ελεγχόμενης ύφεσης». Οι συνέπειες της κρίσης υποστήριξαν ότι γίνονται εμφανείς περισσότερο σε νέες οινοποιητικές επιχειρήσεις και λιγότερο στις εταιρίες με παρελθόν, καθώς στηρίζονται σε υγιείς βάσεις και αντιστέκονται στην κρίση με εξωστρέφεια.
Γι΄ αυτό το λόγο εξάλλου, τόνισε ο κ. Βογιατζής, δεν υπάρχουν λουκέτα στον κλάδο. Η κατανάλωση κρασιού στη χώρα μειώθηκε από 5% έως και 30% και οι τζίροι των εταιριών καταγράφουν μεγαλύτερη πτώση, τόνισε ο κ. Τσάνταλης. Οι οινοποιοί αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν στα δεδομένα της κρίσης, μειώνοντας τις τιμές από 5% μέχρι και 20% τα τελευταία δύο με τρία χρόνια, τόνισαν ο κ. Τσάνταλης και ο κ. Γεροβασιλείου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσαν η Ελλάδα εξάγει το 10%-15% της ελληνικής παραγωγής, που αντιστοιχεί σε 25-30 εκατ. λίτρα σε εμφιαλωμένη μορφή και μάλιστα το 40% των εξαγωγών πραγματοποιείται από τα οινοποιεία της Βορείου Ελλάδος, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Γιώργος Τσάνταλης. Οι βορειοελλαδίτες οινοποιοί θεωρούν ως αγορές στόχους για το μέλλον των εξαγωγών τον Καναδά, τη Ρωσία, την Κίνα, Ελβετία και φυσικά τη Γερμανία, η οποία απορροφά το 50% των ελληνικών εξαγωγών, ενώ η βρετανική αγορά δεν είναι φιλική στα ελληνικά κρασιά. Ο κ. Τσάνταλης υποστήριξε ότι ο ανταγωνισμός στην παγκόσμια αγορά είναι μεγάλος, κυρίως από χώρες που έχουν αυξημένες πωλήσεις σε χύμα κρασί, όπως Χιλή, Αυστραλία, Ζηλανδία, Αργεντινή.
Οι οινοποιοί της Βορείου Ελλάδος είναι πολέμιοι του χύμα κρασιού και υποστήριξαν ότι το χύμα κρασί είναι αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης. Ο κ. Μπουτάρης είπε χαρακτηριστικά ότι είναι μύθος ότι το χύμα κρασί από το χωριό είναι αγνό, αντίθετα, «είναι επικίνδυνο, λόγω αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης». Ανέφεραν ότι υπάρχουν ελληνικά εμφιαλωμένα κρασιά, φθηνά, αλλά η κατηγορία που έχει ευρεία κατανάλωση είναι αυτά που τιμώνται από 4 ευρώ έως 7 ευρώ, αλλά και μέχρι 10 ευρώ. Εξήγησε ότι υπάρχει το ψυχολογικό φράγμα στην αγορά της Ευρώπης για την τιμή κρασιού κάτω από 10 ευρώ και κάτω από 10 δολ. στις ΗΠΑ, ενώ τα κρασιά πάνω από 10 ευρώ και 10 δολ. «υποφέρουν», υποστήριξε ο κ.Γεροβασιλείου.
Ο κ. Τσάνταλης είπε ότι όλα τα οινοποιεία της Βορείου Ελλάδος έχουν προσαρμοστεί και έχουν μειώσει την τιμή της φιάλης κρασιού από 5-15%, ανάλογα με την εταιρία.
Ο κ. Βογιατζής είπε ότι η Ένωση μέσω κοινοτικών προγραμμάτων προώθησης των ελληνικών κρασιών ΠΟΠ και ΠΓΕ θα επιδιώξει συνέργειες και με άλλους κλάδους, όπως ο τουρισμός, ώστε η Θεσσαλονίκη να εξελιχθεί σε πρωτεύουσα γευσιγνωσίας. Ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Μπουτάρης μάλιστα υποσχέθηκε ότι αν εκλεγεί δήμαρχος θα προωθήσει δράσεις που θα αναδείξουν τη Θεσσαλονίκη σε «πρωτεύουσα γεύσεων και κρασιών». Ο κ. Μπουτάρης υποστήριξε ότι η αναγέννηση του κρασιού ξεκίνησε από τη Βόρεια Ελλάδα.
Στην εκδήλωση γευστικής δοκιμής κρασιών και αποσταγμάτων του βορειοελλαδίτικου αμπελώνα «ΒορΟινά», που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 25 του μηνός, συμμετέχουν τα 39 οινοποιεία μέλη της Ένωσης Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Βορείου Ελλάδος που πλέον έχουν νέα ταυτότητα και ονομάζονται Οίνοι Βορείου Ελλάδος. Αναμένουν οι επισκέπτες να φθάσουν τους 2.500 και να έχουν δοκιμάσουν τα κρασιά, έχοντας άμεση επικοινωνία με τον οινοπαραγωγό για να ενημερωθούν για τις παλιές και νέες ετικέτες και να εκφράσουν αν θέλουν και παράπονα.
Οσον αφορά τις εξαγωγές κρασιών είπαν ότι φέτος παρουσιάζουν σταθερότητα, με κάποιες εταιρίες να παρουσιάζουν αύξηση, ωστόσο ο κλάδος συνολικά στη χώρα βρίσκεται σε κατάσταση «ελεγχόμενης ύφεσης». Οι συνέπειες της κρίσης υποστήριξαν ότι γίνονται εμφανείς περισσότερο σε νέες οινοποιητικές επιχειρήσεις και λιγότερο στις εταιρίες με παρελθόν, καθώς στηρίζονται σε υγιείς βάσεις και αντιστέκονται στην κρίση με εξωστρέφεια.
Γι΄ αυτό το λόγο εξάλλου, τόνισε ο κ. Βογιατζής, δεν υπάρχουν λουκέτα στον κλάδο. Η κατανάλωση κρασιού στη χώρα μειώθηκε από 5% έως και 30% και οι τζίροι των εταιριών καταγράφουν μεγαλύτερη πτώση, τόνισε ο κ. Τσάνταλης. Οι οινοποιοί αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν στα δεδομένα της κρίσης, μειώνοντας τις τιμές από 5% μέχρι και 20% τα τελευταία δύο με τρία χρόνια, τόνισαν ο κ. Τσάνταλης και ο κ. Γεροβασιλείου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσαν η Ελλάδα εξάγει το 10%-15% της ελληνικής παραγωγής, που αντιστοιχεί σε 25-30 εκατ. λίτρα σε εμφιαλωμένη μορφή και μάλιστα το 40% των εξαγωγών πραγματοποιείται από τα οινοποιεία της Βορείου Ελλάδος, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Γιώργος Τσάνταλης. Οι βορειοελλαδίτες οινοποιοί θεωρούν ως αγορές στόχους για το μέλλον των εξαγωγών τον Καναδά, τη Ρωσία, την Κίνα, Ελβετία και φυσικά τη Γερμανία, η οποία απορροφά το 50% των ελληνικών εξαγωγών, ενώ η βρετανική αγορά δεν είναι φιλική στα ελληνικά κρασιά. Ο κ. Τσάνταλης υποστήριξε ότι ο ανταγωνισμός στην παγκόσμια αγορά είναι μεγάλος, κυρίως από χώρες που έχουν αυξημένες πωλήσεις σε χύμα κρασί, όπως Χιλή, Αυστραλία, Ζηλανδία, Αργεντινή.
Οι οινοποιοί της Βορείου Ελλάδος είναι πολέμιοι του χύμα κρασιού και υποστήριξαν ότι το χύμα κρασί είναι αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης. Ο κ. Μπουτάρης είπε χαρακτηριστικά ότι είναι μύθος ότι το χύμα κρασί από το χωριό είναι αγνό, αντίθετα, «είναι επικίνδυνο, λόγω αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης». Ανέφεραν ότι υπάρχουν ελληνικά εμφιαλωμένα κρασιά, φθηνά, αλλά η κατηγορία που έχει ευρεία κατανάλωση είναι αυτά που τιμώνται από 4 ευρώ έως 7 ευρώ, αλλά και μέχρι 10 ευρώ. Εξήγησε ότι υπάρχει το ψυχολογικό φράγμα στην αγορά της Ευρώπης για την τιμή κρασιού κάτω από 10 ευρώ και κάτω από 10 δολ. στις ΗΠΑ, ενώ τα κρασιά πάνω από 10 ευρώ και 10 δολ. «υποφέρουν», υποστήριξε ο κ.Γεροβασιλείου.
Ο κ. Τσάνταλης είπε ότι όλα τα οινοποιεία της Βορείου Ελλάδος έχουν προσαρμοστεί και έχουν μειώσει την τιμή της φιάλης κρασιού από 5-15%, ανάλογα με την εταιρία.
Ο κ. Βογιατζής είπε ότι η Ένωση μέσω κοινοτικών προγραμμάτων προώθησης των ελληνικών κρασιών ΠΟΠ και ΠΓΕ θα επιδιώξει συνέργειες και με άλλους κλάδους, όπως ο τουρισμός, ώστε η Θεσσαλονίκη να εξελιχθεί σε πρωτεύουσα γευσιγνωσίας. Ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Μπουτάρης μάλιστα υποσχέθηκε ότι αν εκλεγεί δήμαρχος θα προωθήσει δράσεις που θα αναδείξουν τη Θεσσαλονίκη σε «πρωτεύουσα γεύσεων και κρασιών». Ο κ. Μπουτάρης υποστήριξε ότι η αναγέννηση του κρασιού ξεκίνησε από τη Βόρεια Ελλάδα.
Στην εκδήλωση γευστικής δοκιμής κρασιών και αποσταγμάτων του βορειοελλαδίτικου αμπελώνα «ΒορΟινά», που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 25 του μηνός, συμμετέχουν τα 39 οινοποιεία μέλη της Ένωσης Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Βορείου Ελλάδος που πλέον έχουν νέα ταυτότητα και ονομάζονται Οίνοι Βορείου Ελλάδος. Αναμένουν οι επισκέπτες να φθάσουν τους 2.500 και να έχουν δοκιμάσουν τα κρασιά, έχοντας άμεση επικοινωνία με τον οινοπαραγωγό για να ενημερωθούν για τις παλιές και νέες ετικέτες και να εκφράσουν αν θέλουν και παράπονα.