Skip to main content

Στόχος ο μετασχηματισμός της Καλαμαριάς σε «ψηφιακή πόλη»

Στην κούρσα του εκσυγχρονισμού και της καινοτομίας, ο Δήμος επιθυμεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο μέσα σε ένα γενικότερο σχεδιασμό.

Ημερίδα για το 1ο Citylab που αφορά  τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δήμου Καλαμαριάς με την τεχνολογική και οργανωτική υποστήριξη της Ελληνικής εταιρείας καινοτομίας Crowdpolicy, πραγματοποιήθηκε σήμερα  Παρασκευή 1η Φεβρουαρίου, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμαριάς.

Στην ημερίδα συμμετείχαν Αντιδήμαρχοι και στελέχη του Δήμου από όλες τις αρμόδιες διευθύνσεις και τμήματα τα οποία εμπλέκονται με έργα και δράσεις ηλεκτρονικής διακυβέρνησης αλλά και όσοι επιθυμούσαν να συμβάλλουν στην βελτίωση του τόπου και την τοπική ανάπτυξη, με εργαλείο τις καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες και τεχνολογίες.

Ο Δήμος Καλαμαριάς  ανταποκρινόμενος στις ανάγκες, στις προκλήσεις και στις ευκαιρίες της ψηφιακής εποχής, φιλοδοξεί να καταστεί η Καλαμαριά «έξυπνη» πόλη, με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον.

Στην κούρσα του εκσυγχρονισμού και της καινοτομίας, ο Δήμος επιθυμεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο μέσα σε ένα γενικότερο σχεδιασμό φτιάχνοντας χρήσιμα εργαλεία και καλές πρακτικές για πολίτες – επιχειρήσεις – αποδοτικότητα υπηρεσιών.

Στόχος αυτής της σύγχρονης οργάνωσης και λειτουργίας του Δήμου είναι να εξυπηρετεί:

Την δημιουργία προϋποθέσεων για τη διεύρυνση του αναπτυξιακού ρόλου του Δήμου, μέσω της βελτίωσης της ικανότητάς του να σχεδιάζει και να υλοποιεί προγράμματα οικονομικής ανάπτυξης, κοινωνικής πολιτικής, προστασίας του περιβάλλοντος κλπ. και να τα εντάσσει στις διαδικασίες προγραμματισμού σε εθνικό επίπεδο καθώς και στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ

Την βελτίωση του βαθμού εξυπηρέτησης των πολιτών, της ποιότητας και της αποδοτικότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Μία τέτοια αντίστοιχη καινοτόμα υπηρεσία είναι αυτή του αυτόματου ψηφιακού βοηθού ή αλλιώς chatbot. Οι αυτόματοι ψηφιακοί βοηθοί έχουν εισβάλλει στην καθημερινότητά μας και έχουν αναλάβει να διευκολύνουν τις συναλλαγές μας. Πρόκειται για λογισμικό το οποίο αυτοματοποιημένα μπορεί να εξυπηρετεί ερωτήματα και αιτήματα που υποβάλλονται με φυσικό τρόπο μέσα από κάποιο κανάλι όπως είναι το facebook messenger, κανάλι διαδεδομένο σε κάθε ηλικιακό κοινό. Η προώθηση της υπηρεσίας γίνεται μέσα από το facebook και ταυτόχρονα από την σελίδα του Δήμου.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Δήμος Καλαμαριάς έχει ξεκινήσει πιλοτικά το 2018 τη λειτουργία του αυτόματου ψηφιακού βοηθού, ο οποίος είναι προγραμματισμένος να απαντάει σε ερωτήματα που αφορούν την πρόγνωση του καιρού, τις ονομαστικές γιορτές, τα πρόσφατα νέα, τα πολιτιστικά δρώμενα του Δήμου, για το τι χρειάζεται για την έκδοση διαφόρων εγγράφων κ.τ.λ , λειτουργία που εξοικονομεί χρόνο στους πολίτες,  ενώ μελλοντικά θα μπορούν να ενημερώνονται για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται το αίτημά τους.

Μελλοντικός στόχος είναι επίσης  η προσθήκη σύγχρονων συναλλαγών όπως, η έκδοση και αγορά ηλεκτρονικών εισιτηρίων, πραγματοποίηση πληρωμών κλπ αλλά και η επέκταση στις λεγόμενες ασύγχρονες συναλλαγές που αφορούν κράτηση δωματίου ή τραπεζιού, ραντεβού, παραγγελίες, ταξί.

Τον ψηφιακό βοηθό του Δήμου Καλαμαριάς μπορούν οι πολίτες να τον δοκιμάσουν μέσα από τη σελίδα του facebook:  Δήμος Καλαμαριάς Bot