Skip to main content

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: 5.000 ευκαιρίες ανάπτυξης μέσω του Seeds of Growth

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προσπαθεί να αντιστρέψει το brain drain. Μείωση της αγοράς μπίρας κατά 10% το πρώτο εξάμηνο του 2017.

Στη δημιουργία 5.000 ευκαιριών ανάπτυξης στους τομείς του τουρισμού και της αγροτικής παραγωγής μέχρι το 2020 στοχεύει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μέσω του νέου προγράμματος εταιρικής ευθύνης «Seeds of Growth».

Το νέο πρόγραμμα θα στηρίξει νέους επιχειρηματίες, επαγγελματίες και παραγωγούς, στον πρωτογενή τομέα και τον τουρισμό μέσω εκπαίδευσης, καθοδήγησης και συνεργασιών.

Η εταιρεία θα διαθέτει σε αυτό το πρόγραμμα 10.000 ευρώ τον χρόνο ενώ παράλληλα θα συμβάλει προσφέροντας mentoring αλλά και ευκαιρίες εκπαίδευσης και συνεργιών.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, περισσότεροι από 70 παραγωγοί συμμετείχαν στο επιμορφωτικό σεμινάριο που διοργάνωσε η εταιρεία σε συνεργασία με την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή, χθες 3 Οκτωβρίου, στις εγκαταστάσεις της σχολής στη Θεσσαλονίκη. Το ολοήμερο σεμινάριο προσέφερε στους συμμετέχοντες παραγωγούς εφόδια και τεχνογνωσία σε θέματα πρακτικών προστασίας της καλλιέργειας, αύξησης της παραγωγής, αλλά και εφαρμογής νέων τεχνολογιών. Αξίζει να σημειωθεί πως στο κομμάτι της επιμόρφωσης των παραγωγών, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, σε συνεργασία με την Αμερικανική Γεωργική Σχολή, έχει διεξάγει συνολικά εννέα σεμινάρια από το 2014, τόσο στις εγκαταστάσεις της σχολής, όσο και σε άλλες περιοχές όπως ο Βόλος, η Λιβαδειά και η Ξάνθη, τα οποία παρακολουθούν παραγωγοί που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας της εταιρείας.

Όπως ανέφερε σε σχετική παρουσίαση, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Ζωούλλης Μηνά απώτερος στόχος του προγράμματος είναι να βάλει ένα λιθαράκι στην ανάπτυξη της χώρας.

«Για να ξαναέρθει η ανάπτυξη, πρέπει να προσπαθήσουμε. Δεν μπορούμε να λύσουμε όλα τα προβλήματα, αλλά μπορούμε να βοηθήσουμε. Και βλέπουμε ότι αν υπάρχει ανάπτυξη στη χώρα, θα υπάρχει και στις εταιρείες. Πρέπει τώρα όμως να κάνουμε μια προσπάθεια» υπογράμμισε ο κ. Μηνά προσθέτοντας ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποφάσισε να ασχοληθεί με τους πυλώνες του τουρισμού και του αγροτικού τομέα καθώς αυτοί επηρεάζουν περισσότερο την εταιρεία.

Όπως επισήμανε, τόσο το πρόγραμμα αυτό όσο και το πρόγραμμα Growth Makers, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά μια θερμοκοιτίδα επιχειρηματικότητας, αποτελούν μεταξύ άλλων μια προσπάθεια της εταιρείας να αντιστρέψει το brain drain που έχει ξεκινήσει στην Ελλάδα.

Με υπερηφάνεια μίλησε όμως ο πρόεδρος της εταιρείας και για το πρόγραμμα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας «Συμβολαιακή Καλλιέργεια Κριθαριού».

«Το πρόγραμμα της συμβολαιακής καλλιέργειας είναι πολύ σημαντικό για εμάς» τόνισε ο κ. Ζωούλλης, προσθέτοντας ότι τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει περίπου 800 νέες θέσεις εργασίας. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2008, χρονιά κατά την οποία παρήγαγε 8.000 τόνους ενώ τώρα έχει φτάσει τον στόχο του, που είναι οι 50.000 τόνοι. «Το θετικό είναι πως υπάρχει σιγουριά με τους αγρότες ότι θα αγοράσουμε όλη τους την παραγωγή», σημείωσε ο κ.Μηνά, προσθέτοντας ωστόσο ότι δεν θα προστεθούν νέοι αγρότες στο πρόγραμμα τον επόμενο χρόνο.

Ο κ.Μηνά επισήμανε ότι στο πλαίσιο του προγράμματος και σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Έλληνες επιστήμονες, η εταιρεία δοκιμάζει πειραματικά τη δημιουργία σπόρων οι οποίοι αυξάνουν την απόδοση της καλλιέργειας κριθαριού έως και 80%.

Τα προβλήματα στον κλάδο της ζυθοποιίας

Τα παραπάνω προγράμματα αποτελούν μια ακόμα ένδειξη ότι η εταιρεία είναι αποφασισμένη να επιμείνει ελληνικά, με επενδύσεις μάλιστα που την τελευταία δεκαπενταετία έφτασαν το μισό δισεκατομμύριο ευρώ.

Ο κ. Μηνά τόνισε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παραμένει σταθερά στη χώρα και πρόσθεσε ότι τα χρόνια της κρίσης, από το 2010 έως το 2016, οι επενδύσεις της έφτασαν τα 120 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που όπως ανέφερε ο ίδιος δεν έχει «επιστρέψει» στην εταιρεία μέσω των κερδών. Υπογράμμισε ακόμα πως η εταιρεία πιστεύει στην προοπτική της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας.

Ο πρόεδρος της εταιρείας όμως δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Οι υψηλοί φόροι που ανέβασαν με τη σειρά τους και την τιμή της μπίρας αλλά και η γραφειοκρατία αποτελούν τα βασικά προβλήματα που πλήττουν τη ζυθοποιία στην Ελλάδα, όπως υπογράμμισε ο ίδιος.

«Το πρώτο εξάμηνο του 2017, η συνολική αγορά ήταν μειωμένη κατά 10%. Αυτό είναι καταστροφικό», τόνισε ο κ.Μηνά. Ο ίδιος συμπλήρωσε μάλιστα ότι η ετήσια κερδοφορία του κλάδου το 2016 ήταν περίπου 20 με 25 εκατ. ευρώ ενώ το επίπεδο φόρων έφθασε στα 125 εκατ. ευρώ. Παράλληλα με την αύξηση των φόρων όμως, έχει μειωθεί και η κατανάλωση μπίρας από τους Έλληνες, οι οποίοι προ κρίση κατανάλωναν 44 λίτρα μπύρας ανά άτομο ανά έτος, ενώ πλέον καταναλώνουν μόλις 34.

Τέλος, αναφορικά με τη γραφειοκρατία ο ίδιος είπε χαρακτηριστικά ότι η εταιρεία προσπαθεί επί τέσσερα χρόνια να πάρει άδεια για την παραγωγή του μηλίτη «Μηλοκλέφτης».

Η συμβολή της Βορείου Ελλάδος στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Σημαντικό ρόλο στη λειτουργία και παραγωγή της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας παίζει η Βόρεια Ελλάδα, όπου παράγεται το 45% της συνολικής παραγωγής της εταιρείας.

Η παραγωγή της Βορείου Ελλάδος, η οποία περιλαμβάνει συνολικά 66 κωδικούς της εταιρείας, χρησιμοποιείται κυρίως για εξαγωγικούς σκοπούς. Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως στην περιοχή προγραμματίζεται για το 2017 να παραχθούν περίπου τα 220.000 εκατόλιτρα από το 300.000 εκατόλιτρα τα οποία συνολικά θα εξαχθούν φέτος.

Στη Βόρεια Ελλάδα βρίσκεται επίσης η πλειοψηφία των αγροτών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού, και συγκεκριμένα 1.450 αγρότες (65% της παραγωγής του προγράμματος) από τους περίπου 2.000 που παίρνουν μέρος στο πρόγραμμα. Τέλος, στις μονάδες της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη απασχολούνται συνολικά 264 εργαζόμενοι.

Σημειώνεται ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία μπίρας στην Ελλάδα και κατέχει το 53% της εγχώριας αγοράς.