Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2020
x

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ Η ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ

Να δημιουργηθούν περισσότερα διαπολιτισμικά σχολεία ζητά Ένωση Ελλήνων Φυσικών που διοργανώνει σχετικά σεμινάρια 400 ωρών.

Την ανάγκη για περισσότερα διαπολιτισμικά σχολεία επισημαίνει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στις Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων που δημιουργήθηκαν το 2016, εφαρμόζεται εβδομαδιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα 4 ωρών κάθε μέρα που καλύπτει την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, των μαθηματικών, των αγγλικών και των τεχνολογιών πληροφορικής, ενώ περιλαμβάνει αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.

Στην Κεντρική Μακεδονία που σύμφωνα με τον Διευθυντή Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας έχει υποδεχθεί 4000 προσφυγόπουλα, λειτουργούν 34 διαπολιτισμικά σχολεία.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΕΦ, είναι λίγες αν σκεφτεί κάποιος τις βασικές ανάγκες που υπάρχουν και διογκώνονται ακόμα περισσότερο και ακόμα λιγότερες εάν διαπιστώσει κανείς ότι στις προσφυγικές δομές δεν υπάρχουν τμήματα προετοιμασίας και ένταξης των παιδιών που θα φοιτήσουν στα ελληνικά σχολεία.

«Στην περίοδο της πανδημίας, μέσα στο γενικότερο κλίμα ανησυχίας που υπάρχει ακόμη και στις σχολικές μονάδες , ο εκπαιδευτικός καλείται να αναλάβει πολλαπλούς ρόλους», σημειώνεται στην ανακοίνωση.

«Όσοι ασχοληθούν με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση θα μπορούν να στελεχώσουν τις μονάδες που θα δημιουργηθούν το επόμενο διάστημα» , λέει ο εκπαιδευτικός Γιώργος Βρακάς.

Τα σεμινάρια διαπολιτισμικής εκπαίδευσης που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου, συνολικής διάρκειας 400 ωρών, ανταποκρίνεται στα ζητήματα που καλείται να διαχειριστεί σχεδόν καθημερινά ένας εκπαιδευτικός.

Ορισμένες από τις θεματικές που αναπτύσσονται στη διάρκειά του είναι:

  • Έννοια περιεχόμενο και μοντέλα διαχείρισης της πολυπολιτισμικότητας/διαφορετικότητας στο ελληνικό σχολείο
  • Δημογραφική πραγματικότητα. Πληθυσμιακές μεταβολές και η Εκπαίδευση των προσφύγων.
  • Ευρωπαϊκές και Εθνικές Πολιτικές διαχείρισης και πολιτισμικής ετερότητας
  • Ο ρόλος του σχολείου στη διαχείριση της ετερότητας
  • Η αξιοποίηση μαθημάτων όπως η ιστορία και τα μαθηματικά ως εργαλεία διαπολιτισμικής αγωγής
  • Διαπολιτισμικές δεξιότητες του-της εκπαιδευτικού
  • Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη ή ως ξένη γλώσσα
  • Διαπολιτισμική εκπαίδευση και Φύλο
  • Οικογενειακό περιβάλλον και σχολικές επιδόσεις σε πολυπολιτισμικές σχολικές μονάδες
  • Η αξιολόγηση στη διαπολιτισμική εκπαίδευση.



A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ