Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2022
x

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ 1,7 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΤΟΞΟΤΕΣ, ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΛΙΜΑΝΙ, CITY TRAIN

Τρέχουν οι προπαρασκευαστικές εργασίες για τα τρία σιδηροδρομικά έργα Ανταγωνιστικού Διαλόγου που έχουν ως επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη

Η παρουσίαση των μελετών κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τους Τοξότες, της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμένα της πόλης, όπως επίσης και τη κατασκευής προαστιακού στη δυτική πλευρά της πόλης (City Train), πραγματοποιήθηκε σήμερα στα γραφεία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο πλαίσιο τεχνικών συναντήσεων με τη συμμετοχή στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ και τοπικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας.

Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, οι προπαρασκευαστικές εργασίες για αυτά τα έργα Ανταγωνιστικού Διαλόγου που έχουν ως επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη προχωρούν με ταχείς ρυθμούς.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης των έργων αυτών ανέρχεται σε σχεδόν 1,7 δισ. ευρώ και με την ολοκλήρωσή τους θα δώσουν, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, την απαιτούμενη αναπτυξιακή ώθηση στη Θεσσαλονίκη. Οι τεχνικές μελέτες περιλαμβάνουν την περιγραφή των έργων υποδομής και επιδομής, όπως επίσης και τα συμπληρωματικά έργα που θα απαιτηθούν για την αποτελεσματική υλοποίησή τους.

Η κατασκευή της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκη-Τοξότες, αποτελεί κομμάτι της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας και θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με το λιμάνι της Καβάλας και την Ξάνθη και πιο βόρεια με την Αλεξανδρούπολη και το Ορμένιο. Παράλληλα, θα εξυπηρετήσει την υλοποίηση της σύνδεσης των λιμένων της Βορείου Ελλάδας με τα λιμάνια της Βουλγαρίας, στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας(Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσσε).

Με το εν λόγω έργο παραδίδονται σε λειτουργία 206 χιλιομέτρων νέας σιδηροδρομικής γραμμής, με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση, και υπολογίζεται, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, ότι θα μειωθεί κατά τρεις τουλάχιστον ώρες η διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, «επισπεύδονται δύο πολύ σημαντικά έργα υποδομών για την πόλη». Το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης της 6ης προβλήτα Θεσσαλονίκης, που όπως τονίζεται στην ανακοίνωση «θα ενισχύσει τις διατροπικές εμπορευματικές μεταφορές από και προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναβαθμίζοντας τον ρόλο του στις εμπορευματικές μεταφορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης» και το έργο κατασκευής του προαστιακού σιδηροδρόμου δυτικής Θεσσαλονίκης (city train) που σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση «θα λειτουργεί συμπληρωματικά προς το δίκτυο του υπό κατασκευή μετρό Θεσσαλονίκης και σε συνέργεια με τα δίκτυα αστικών μεταφορών, θα συμβάλει στην αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και κατά συνέπεια στην ελάφρυνση της οδικής κυκλοφορίας της πόλης.».

Μετά το πέρας των συναντήσεων, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, δήλωσε ότι «η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στον πυρήνα του σχεδιασμού μιας σειράς έργων, που θα διασυνδέσουν τις λεγόμενες κρίσιμες υποδομές -λιμάνια, εμπορευματικούς σταθμούς και βιομηχανικές περιοχές- με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Όλες αυτές οι υποδομές, συνιστούν μεγαλόπνοα έργα, που δημιουργούν ένα εντελώς νέο τοπίο στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές και δίνουν την αναπτυξιακή ώθηση που χρειάζεται η Θεσσαλονίκη. Βασικό μας μέλημα στην ΕΡΓΟΣΕ, είναι να δώσουμε τη δυνατότητα και στη Θεσσαλονίκη να αναπτυχθεί με όχημα και «εργαλείο» ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο».




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ