Skip to main content

Πήραν 40 σύγχρονα λεωφορεία τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης - Έλεγχος από ΟΣΕΘ

Τι διαθέτουν τα νέα οχήματα - Με τον στόλο του ΟΑΣΘ να βρίσκεται υπό κατάρρευση, ήταν μονόδρομος η επιλογή της ανάθεσης έργου, σχολιάζει ο ΟΣΕΘ

Το πράσινο φως για να κυκλοφορήσουν αναμένουν τα 40 οχήματα της ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ με την οποία ο ΟΣΕΘ προχώρησε στην υπογραφή σύμβασης για την παραχώρηση 25 γραμμών του ΟΑΣΘ.

Στο πλαίσιο του εποπτικού και συντονιστικού ρόλου «αλλά και της ευθύνης του ΟΣΕΘ απέναντι στον μετακινούμενο πολίτη», πραγματοποιήθηκε επιτόπιος έλεγχος σε τερματικό χώρο της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, όπου ήδη παρελήφθησαν τα νέα οχήματα. 

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΟΣΕΘ, διαπιστώθηκε η τεχνική επάρκειά τους και ήδη συντονίζεται η ενσωμάτωση των εκδοτικών και επικυρωτικών μηχανημάτων και των συστημάτων τηλεματικής στα οχήματα.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Οργανισμό, διαπιστώθηκε ότι όλα τα οχήματα των ΚΤΕΛ είναι σύγχρονα, 90-95 θέσεων, είναι χαμηλά και διαθέτουν σύστημα εύχρηστης ράμπας ώστε να είναι άμεσα και απόλυτα προσβάσιμα από ΑμεΑ, εμποδιζόμενα άτομα, ηλικιωμένους, εγκύους κ.ά. δείχνοντας ευαισθησία και μέριμνα για τα άτομα με κινητικά προβλήματα.

Ο ΟΣΕΘ στην ανακοίνωσή του σημειώνει πως «με τον στόλο του ΟΑΣΘ να βρίσκεται υπό κατάρρευση, ήταν μονόδρομος η επιλογή της ανάθεσης έργου και σύναψης σύμβασης του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης με την ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (μαζί με τα ΚΤΕΛ ΣΕΡΡΩΝ, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ και ΚΙΛΚΙΣ) σχετικά με την επικείμενη παραχώρηση 25 γραμμών του ΟΑΣΘ, με 120 λεωφορεία, προς τα ΚΤΕΛ για δύο χρόνια».

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που δεν διαψεύδονται, όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, συγκοινωνιολόγος κ. Γιάννης Τόσκας, «ο ΟΑΣΘ εμφανίζει μεγάλα οικονομικά προβλήματα, σοβαρά προβλήματα ανεπανόρθωτων βλαβών και συντήρησης, αλλά και υλοποίησης των προγραμμάτων του, σταθερή πτώση παραγόμενου έργου κατά τουλάχιστον 42%, κάμψη επιβατικής κίνησης κατά 55% τα τελευταία επτά χρόνια και μείωση του λειτουργικού του στόλου σε ημερήσια κίνηση από 500 σε σχεδόν 240 οχήματα κατά το τελευταίο διάστημα...».

Τα ΚΤΕΛ, σύμφωνα με τον ΟΣΕΘ, ήδη εξυπηρετούν «με πολύ ικανοποιητικό τρόπο άλλες έξι γραμμές του ΟΑΣΘ από τον Μάιο 2019». Η σύμβαση πλέον βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ το υπό παραχώρηση έργο των 25 περιαστικών κυρίως γραμμών του ΟΑΣΘ καθορίστηκε από τον ΟΣΕΘ ως προς τα δρομολόγια κ.λπ. και κοστολογήθηκε στα 18.000.000 ευρώ το χρόνο (χωρίς τον ΦΠΑ) τα οποία ήδη εξασφαλίστηκαν.

Το έργο θα πιστοποιείται από Ανεξάρτητο Ελεγκτή και οι πληρωμές θα καταβάλλονται μηνιαία μετά από έλεγχο του ΟΣΕΘ.