Skip to main content

Σήμερα κληρώνει για το μέλλον της Εγνατίας Οδού Α.Ε.

Μεγάλη σύσκεψη στην Αθήνα για το μέλλον της εταιρείας. Πιέζουν με απεργίες οι εργαζόμενοι, ακυρώθηκε ξανά ο διαγωνισμός για τα διόδια στο Ωραιόκαστρο.

Κρίσιμη ημέρα η σημερινή για την Εγνατία Οδό Α.Ε., καθώς σε διευρυμένη σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί το μεσημέρι στην Αθήνα και ενόσω οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε 24ωρη απεργία, θα επιδιωχθεί η επίλυση των πολλών εκκρεμών ζητημάτων που αφορούν τόσο την εταιρεία του δημοσίου, όσο και την παραχώρηση του οδικού άξονα.

Εξ αιτίας των απεργιών των εργαζομένων στην Εγνατία Οδό Α.Ε. πάει πίσω ο προγραμματισμός για την κατασκευή νέων σταθμών διοδίων στο οριζόντιο άξονα και στους καθέτους που πρόκειται, με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού – όταν και όποτε- να περάσουν στη διαχείριση του παραχωρησιούχου. Αυτές οι απεργίες οδήγησαν στην επαναδημοπράτηση του σταθμού διοδίων Θεσσαλονίκης (8.2), του σταθμού δηλαδή που βρίσκεται επί της Εγνατίας Οδού στο ύψος του Ωραιοκάστρου. Σήμερα, λοιπόν, αφού ακυρώθηκαν οι τρεις διαγωνιστικές διαδικασίες της πρώτης δημοπράτησης, ακυρώνεται και η πρώτη της επαναδημοπράτησης.

Κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ, που στο πλαίσιο των μνημονιακών δεσμεύσεων και της ολοκλήρωσης της δεύτερης αξιολόγησης επείγονται για την προκήρυξη του διαγωνισμού για την παραχώρηση του Οδικού Άξονα, αλλά και την κατασκευή σταθμών διοδίων – μετωπικών σε αυτή την φάση- θα προσπαθήσουν σήμερα να λύσουν τον γόρδιο δεσμό που έχει μπλοκάρει τις εξελίξεις.

Ενδεχομένως κάποια αναφορά στις εκκρεμότητες των ιδιωτικοποιήσεων που σχετίζονται με την έκβαση της δεύτερης αξιολόγησης, να συμπεριλαμβάνονται στο επίσημο κείμενο που θα δοθεί στη δημοσιότητα μετά το κλείσιμο, εχθές βράδυ, της τεχνικής συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών.

Πάντως, ο διαγωνισμός για την παραχώρηση δεν προκηρύχθηκε μέχρι τέλος Απριλίου, όπως είχε σκοπό το ΤΑΙΠΕΔ να κάνει. Σύμφωνα με πληροφορίες ίσως να βγει στον αέρα η προκήρυξη περί τα μέσα Μαΐου.

Για να γίνει αυτό, όπως φαίνεται από την ανυποχώρητη στάση των εργαζομένων, θα πρέπει η κυβέρνηση να πει συγκεκριμένα τι αντικείμενα θα αναλάβει η Εγνατία Οδός Α.Ε. και πώς θα εξασφαλισθεί η βιωσιμότητά της. Οι εργαζόμενοι έχουν διαμηνύσει ότι οι «γενικού χαρακτήρα συστάσεις του ΤΑΙΠΕΔ», όπως είχαν διατυπωθεί σε σχετικό δελτίο Τύπου πριν λίγες ημέρες, δεν αρκούν γιατί δεν παρέχουν την όποια εξασφάλιση. Το θέμα, βρίσκεται στα χέρια των αρμόδιων υπουργών, των κ.κ. Τσακαλώτου και Σπίρτζη.

Πέραν αυτού, μένει να διευκρινιστεί το επίσης καίριο θέμα των διοδίων. Θα είναι μετωπικά ή αναλογικά και πόσα θα είναι τελικώς;  Πληροφορίες διαρρέουν ότι θα είναι σύμφωνα με την ΚΥΑ του 2014, τουλάχιστον σε αριθμό, αλλά…μετωπικά σε αυτή την φάση και όταν είναι έτοιμο το αρμόδιο υπουργείο, θα περάσει η Εγνατία Οδός στην εποχή των αναλογικών διοδίων και των πιο δίκαιων κοινωνικά χρεώσεων για τους χρήστες.