Skip to main content

Σήμερα κρίνεται στα δικαστήρια η προγραμματισμένη για αύριο 24ωρη απεργία στον ΟΑΣΘ

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ αποφάσισε να προσβάλει δικαστικά την αυριανή κινητοποίηση η οποία είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει με την έναρξη της βάρδιας

Στην Ευελπίδων, στην Αθήνα, θα κριθεί σήμερα εάν θα πραγματοποιηθεί ή όχι η προγραμματισμένη για αύριο Τρίτη 24ωρη απεργία στον ΟΑΣΘ καθώς και στις Οδικές Συγκοινωνίες της Αττικής (ΟΣΥ). Οι διοικήσεις των δύο Οργανισμών δεν ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδος, να προσέλθουν σε συνάντηση η οποία είχε οριστεί για την περασμένη Παρασκευή, στα γραφεία του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας, στην Αθήνα, μήπως και βρισκόταν κάποια λύση. Απεναντίας αποφάσισαν να προσβάλουν δικαστικά την αυριανή κινητοποίηση η οποία είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει με την έναρξη της βάρδιας (4.30 το πρωί) και να διαρκέσει έως την ίδια ώρα της Τετάρτης.

Με δηλώσεις του στη Voria.gr ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ Γιάννης Δήμκας σημειώνει ότι «η ευθύνη για την προκήρυξη της απεργίας ανήκει αποκλειστικά στα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και το Οικονομικών καθώς ακόμη δεν έχουν εγκρίνει το σχέδιο της επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στο οποίο έχουμε καταλήξει με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, εδώ και σχεδόν τρεις μήνες».

Πράγματι, τα δύο συναρμόδια υπουργεία επιδεικνύουν μία ακατανόητη κωλυσιεργία καθώς έχουν στα χέρια τους το σχέδιο ΣΣΕ όπως και τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του ΟΑΣΘ, αλλά δεν έχουν προχωρήσει στην αναγκαία έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης προκειμένου να τεθούν σε ισχύ τα συμφωνηθέντα. Μάλιστα, η ΣΣΕ αφορά και το έτος 2021 και έχει ισχύ έως το τέλος του 2022. Όσον αφορά τον ΟΣΥ το πρόβλημα είναι ότι ενώ με το ν. 4850/2021, είχε οριστεί ότι οι εργαζόμενοι θα ελάμβαναν το αργότερο έως την 31.12.2021, τις παροχές που είχαν συμφωνηθεί με τις τελευταίες ΣΣΕ και τις οποίες αδικαιολόγητα δεν είχαν λάβει εγκαίρως, αλλά ενώ παρήλθαν δυόμισι μήνες μετά τη λήξη της προθεσμίας που ο ίδιος ο νομοθέτης έχει ορίσει, δεν τις έχουν λάβει ακόμη.

Νέο μέτωπο

Στο μεταξύ, έχει ανοίξει και νέο μέτωπο μεταξύ των εργαζομένων του ΟΑΣΘ και της κυβέρνησης με αφορμή πρόσφατη ψήφιση τροπολογίας με την οποία ζητείται να ανακτηθεί μέρος των αποδοχών οι οποίες είχαν καταβληθεί στους εργαζόμενους από τον Ιούλιο του 2017 όταν έγινε η κρατικοποίηση του Οργανισμού έως και τον Οκτώβριο του 2019 όταν εντάχθηκαν στο ενιαίο μισθολόγιο. Σύμφωνα με την τροπολογία οι εργαζόμενοι θα πρέπει να επιστρέψουν το 10% από τα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και το επίδομα αδείας και ενδεχομένως και από κάποια άλλα επιδόματα.

Για την ενεργοποίηση της ψηφισθείσας διάταξης θα πρέπει να εκδοθεί ΚΥΑ από τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και το Οικονομικών στην οποία θα καθορίζονται λεπτομερώς τα προς επιστροφή ποσά. "Είναι τελείως παράλογο κάτι τέτοιο. Η ευθύνη για το ότι δεν ενταχθήκαμε στο ενιαίο μισθολόγιο αμέσως με την κρατικοποίηση βαραίνει αποκλειστικά και μόνο τον ΟΑΣΘ και τα συναρμόδια υπουργεία. Εάν πιστεύουν ότι θα πρέπει να ανακτηθούν κάποια ποσά, αυτά θα πρέπει να τα αναζητήσουν από τον ΟΑΣΘ, όχι από τους εργαζόμενους και μάλιστα σχεδόν πέντε χρόνια μετά", επισημαίνει ο κ. Δήμκας.

Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας έχει στείλει επιστολή προς τα δύο συναρμόδια υπουργεία με την οποία ζητά να διευκρινιστεί το ακριβές ύψος των αποδοχών τις οποίες θα πρέπει να καταβάλει ο Οργανισμός προς τους εργαζόμενους, μετά από όσα έχουν γίνει τελευταία. Υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε αποκαλύψει πρόσφατα η Voria.gr, για την ανάκτηση αποδοχών ως αχρεωστήτως καταβληθέντων είχε γνωμοδοτήσει σχετικά το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Προφανώς για τον λόγο αυτόν η διοίκηση του ΟΑΣΘ ζητά να αποσαφηνίσουν τα συναρμόδια υπουργεία το ακριβές ύψος των αποδοχών του προσωπικού (αφορά τα εκτός μισθού επιδόματα) προκειμένου να μη βρεθεί η ίδια εκτεθειμένη. Όλα αυτά θα έπρεπε να έχουν αποσαφηνιστεί με ΚΥΑ η οποία θα έπρεπε να έχει εκδοθεί ήδη από τον Ιούλιο του 2017, αλλά δεν το έκανε ούτε η προηγούμενη ούτε η σημερινή κυβέρνηση.