Skip to main content

ΟΑΣΘ: Μάλλον σήμερα η απόφαση του Ελεγκτικού-Οι τελευταίες πληροφορίες

Σήμερα αναμένεται η απόφαση για τη σύμβαση εκχώρησης 25 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σερρών, Κιλκίς και Χαλκιδικής.

Σήμερα, κατά πάσα πιθανότητα, αναμένεται η οριστική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αναφορικά με τη σύμβαση εκχώρησης άλλων 25 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σερρών, Κιλκίς και Χαλκιδικής.

Η υπόθεση συζητήθηκε στη χθεσινή διάσκεψη του Ελεγκτικού Συνεδρίου και, σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση αναμένεται να δημοσιοποιηθεί σήμερα. Η ταχεία έκδοση της απόφασης συνδέεται με το κατ' επείγον του πράγματος καθώς, η κατάσταση στον ΟΑΣΘ είναι πολύ άσχημη. Πέραν αυτού, το θέμα είχε συζητηθεί εκτενώς στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου στις αρχές Φεβρουαρίου και είχε υπάρξει, τότε, κατ' αρχήν θετική εισήγηση προς τα μέλη της Ολομέλειας για έγκριση της σύμβασης.

Σε εκείνη τη συνεδρίαση κρίθηκε ωστόσο αναγκαίο, να υπάρξει περαιτέρω τεκμηρίωση από πλευράς ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ (Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) για το κατ' επείγον της υπόθεσης. Για το λόγο αυτό το Ελεγκτικό Συνέδριο είχε αναβάλει τη λήψη απόφασης ζητώντας “συμπλήρωση του φακέλου”, δηλαδή πρόσθετα στοιχεία από τα οποία να προκύπτει, εκτός από την μερική ανικανότητα του ΟΑΣΘ να εκτελέσει το συγκοινωνιακό έργο και το κατ' επείγον, ώστε να αιτιολογηθεί η επιλογή για την απ' ευθείας ανάθεση του έργου στα ΚΤΕΛ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, οι οποίες ωστόσο, δεν κατέστη δυνατόν να επιβεβαιωθούν γι' αυτό και μεταφέρονται με τη δέουσα επιφύλαξη, η πολυαναμενόμενη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου θα είναι προς την ίδια κατεύθυνση, δηλαδή προς αυτήν της έγκρισης της σύμβασης.

“Ό,τι επιπλέον μας ζητήθηκε το στείλαμε και νομίζω πως από τα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους τα μέλη του Ελεγκτικού Συνεδρίου τεκμηριώνεται απόλυτα η ανάγκη για κατ' επείγουσα λύση του προβλήματος. Εάν αναγκαστούμε να μπλέξουμε σε πολύμηνες διαγωνιστικές διαδικασίες για την ανάθεση αυτών των 25 γραμμών τότε βελτίωση στις αστικές συγκοινωνίες δεν πρόκειται να δούμε πριν από το τέλος του 2020”, δήλωσε στη Voria.gr αρμόδια πηγή.

Εφόσον επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες και το Ελεγκτικό Συνέδριο ανάψει το πράσινο φως, ΟΣΕΘ, ΚΤΕΛ και ΟΑΣΘ θα τρέξουν ταχύτατα τις διαδικασίες προκειμένου τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ να μπουν σε αυτές τις 25 γραμμές το ταχύτερο δυνατόν. Αυτό αναμένεται να γίνει σταδιακά και πρόκειται να ξεκινήσει μέσα στον Μάρτιο.

Ήδη τα περισσότερα λεωφορεία των τεσσάρων ΚΤΕΛ βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να τοποθετηθούν σε αυτά τα εκδοτικά και ακυρωτικά μηχανήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες σε περίπου τριάντα εξ αυτών έχουν τοποθετηθεί αυτά τα μηχανήματα και είναι πανέτοιμα να εκτελέσουν δρομολόγια. Το μόνο που απομένει είναι η εκπαίδευση των οδηγών, ως προς τις διαδρομές που ακολουθεί το κάθε δρομολόγιο.

Δεν καταβλήθηκε ο μισθός στους εργαζόμενους

Η 9η κάθε μήνα είναι ημέρα καταβολής της μισθοδοσίας στους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ.

Ωστόσο, χθες, χρήματα δεν καταβλήθηκαν στους λογαριασμούς των υπαλλήλων και είναι άγνωστο εάν θα καταβληθούν και σήμερα.

Σε δηλώσεις του προς την Voria.gr ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων Δημήτρης Τσερμενίδης δήλωσε πως επικοινώνησε τόσο με τον διευθύνοντα σύμβουλος Γιώργο Σπανό όσο και με τον οικονομικό διευθυντή οι οποίοι του είπαν πως αιτία της μην καταβολής των μισθών είναι ότι ο ΟΑΣΘ δεν εισέπραξε τα περίπου τέσσερα εκατομμύρια της αντισταθμιστικής καταβολής εκ μέρους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Σε ανακοίνωση την οποία εξέδωσε το Συνδικάτο Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «καταγγέλλουμε τον κάθε αρμόδιο που όφειλε να ενημερωθεί έγκαιρα για αυτή την καθυστέρηση και αντιστοίχως να έχει προβεί σε ενέργειες αντιμετώπισης του προβλήματος».