Κυριακή 18 Αυγούστου 2019
x

ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ: Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΥΝΕΚΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

Άρθρο του υποψήφιου βουλευτή Α' Θεσσαλονίκης με τη ΝΔ, Στράτου Σιμόπουλου, για τον αναπτυξιακό προσανατολισμό της Θεσσαλονίκης.

του Στράτου Γ. Σιμόπουλου*

Ο αναπτυξιακός προσανατολισμός της Θεσσαλονίκης και η υπερτοπική της σημασία, μέσα από την αλληλεπίδραση με τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, απασχόλησαν κατά καιρούς τη δημοσιότητα με τη μορφή συνθηματολογίας και όχι ως τμήμα ενός ευρύτερου και υλοποιήσιμου σχεδίου.

Προτείνω, λοιπόν, να περάσουμε από τα λόγια στις πράξεις και να αξιοποιήσουμε αφενός τα χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ μεγάλα έργα και αφετέρου τις ιδιωτικοποιήσεις που έγιναν την τελευταία δεκαετία και να καταστήσουμε την πόλη μας κόμβο των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών, δημιουργώντας παράλληλα πολλές δεκάδες χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών είναι μια ευρωπαϊκή πολιτική, η οποία αποσκοπεί στην κατασκευή διαλειτουργικών υποδομών, που εξασφαλίζουν την ελεύθερη και άνετη διακίνηση προσώπων και προϊόντων εντός της Ε.Ε, την καλή λειτουργία της κοινής αγοράς και κατ’ επέκταση την οικονομική και κοινωνική συνοχή της Ε.Ε.

Η Εγνατία Οδός με τους κάθετους άξονες (πρέπει να επιταχυνθεί η κατασκευή του κάθετου άξονα Ξάνθη-ελληνοβουλγαρικά σύνορα), τα αναβαθμισμένα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, το λιμάνι Θεσσαλονίκης μετά την ιδιωτικοποίηση και τα έργα στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης που αυξάνουν τη δυναμικότητά του, αποτελούν ένα πολύ ισχυρό οπλοστάσιο. Δίπλα σε αυτά έρχεται να προστεθεί και η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Για να ολοκληρωθεί όμως ο στρατηγικός σχεδιασμός για τις υποδομές και τις μεταφορές στη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη, με κέντρο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που θα είναι ενταγμένος στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών και θα υποστηρίζεται από τα κοινοτικά χρηματοδοτικά εργαλεία πρέπει να προχωρήσουν τα απαιτούμενα έργα στη σιδηροδρομική Εγνατία και η ανισοπεδοποίηση των σιδηροδρομικών κόμβων μέσα στη Θεσσαλονίκη, η απαιτούμενη οδική και σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών και η αξιοποίηση του στρατοπέδου Γκόνου ως διαμετακομιστικού κέντρου.

Με αυτόν το σχεδιασμό, η Θεσσαλονίκη μπορεί να αναδειχθεί ως πύλη εισόδου προς το βορρά και την Ευρώπη, προβάλλοντας ως ένα δυναμικό διαμετακομιστικό κέντρο για τις μεταφορές και τα logistics και να διαδραματίσει η Βόρεια Ελλάδα για την Ν.Α. Ευρώπη, ότι αποτελεί η Ολλανδία και το Ρότερνταμ για τη βορειοδυτική Ευρώπη.

* Ο Στράτος Σιμόπουλος είναι Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Υποψήφιος Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, ΝΔ και πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ