Skip to main content

Συνολικά 400 μαθητές στα Θερινά Προγράμματα του CTY

Oι μαθητές έχουν επιλεγεί από εξετάσεις ανάδειξης ταλέντου που διεξήχθησαν την περασμένη χρονιά σε 18 πόλεις της Ελλάδας και στην Κύπρο.

Με τη συμμετοχή 400 μαθητών από Γ΄ Δημοτικού έως και Β΄ Λυκείου πραγματοποιούνται αυτές τις ημέρες στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη τα Θερινά Προγράμματα του Κέντρου για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά/Center for Talented Youth (CTY) Greece του Κολλεγίου Ανατόλια. Οι μαθητές έχουν επιλεγεί από εξετάσεις ανάδειξης ταλέντου που διεξήχθησαν την περασμένη χρονιά σε 18 πόλεις της Ελλάδας και στην Κύπρο.

Το Κέντρο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2013 με την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, και έχει λάβει πιστοποίηση από τον ευρωπαϊκό επιστημονικό οργανισμό European Council for High Ability (ECHA). Σύμβουλος του CTY Greece είναι το διεθνούς φήμης Πανεπιστήμιο Johns Hopkins.

Από τις 25 Ιουνίου έως και τις 13 Ιουλίου 2018 οι μαθητές παρακολουθούν στη Θεσσαλονίκη (Κολλέγιο Ανατόλια) και στην Αθήνα (OTE Academy), εκπαιδευτικά προγράμματα διάρκειας τριών εβδομάδων, σε 23 διαφορετικά μαθήματα Θετικών και Θεωρητικών Επιστημών, ειδικά σχεδιασμένα για τις ιδιαίτερες ακαδημαϊκές δυνατότητές τους. Οι μέθοδοι διδασκαλίας είναι καινοτόμες και πρωτοποριακές ανταποκρινόμενες στις ανάγκες απόκτησης γνώσης των μαθητών που χαρακτηρίζονται από ταχύτητα και βάθος σκέψης, και μεγάλη αγάπη για τη μάθηση.

Συγκεκριμένα:

Στη Θεσσαλονίκη λειτουργεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα του Κέντρου (με διαμονή) για μαθητές Α΄ γυμνασίου μέχρι και Β΄ λυκείου, στο οποίο φέτος συμμετέχουν 192 μαθητές. Τα πανεπιστημιακού επιπέδου μαθήματα που προσφέρονται είναι: Κρυπτολογία, Εισαγωγή στις Βιοϊατρικές Επιστήμες, Πιθανότητες και Θεωρία Παιγνίων, Αρχές Σχεδίασης για Μηχανικούς, CSI@CTY, H Τέχνη και η Επιστήμη του Κινηματογράφου και Εισαγωγή στην Επιστήμη των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών καθώς και Φιλοσοφία, Ποίηση & Πεζογραφία, Ψυχολογία, Γενετική και Διεθνείς Σχέσεις.

Στη Θεσσαλονίκη 66 μαθητές Δημοτικού παρακολουθούν το ημερήσιο πρόγραμμα (χωρίς διαμονή) που περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: Θέλεις να γίνεις Επιστήμονας, Ρομποτική, Μαθηματικά, Επιστήμη & Μηχανική, και Το Εργαστήρι του Συγγραφέα και Ηνωμένα Έθνη & Γεωγραφία.

Στην Αθήνα πραγματοποιείται για 3η συνεχόμενη χρονιά το ημερήσιο Θερινό Πρόγραμμα για 92 παιδιά Δημοτικού με αντίστοιχα μαθήματα, ενώ για πρώτη χρονιά το πρόγραμμα προσφέρεται σε 48 μαθητές Γυμνασίου που έχουν επιλέξει ένα από τα μαθήματα: Μαθηματικά Μοντέλα, Ο Κόσμος των Οικονομικών και της Επιχειρηματικότητας και Αρχές Σχεδίασης για Μηχανικούς.

Όσον αφορά στους μαθητές που έχουν επιλεγεί για τα προγράμματα του CTY Greece

- Περισσότεροι από το 50% των μαθητών έχουν λάβει ολική ή μερική υποτροφία με βάση το οικογενειακό τους εισόδημα
- Το 50% των μαθητών προέρχεται από δημόσια σχολεία
- Το 50% των μαθητών προέρχεται από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη
- Το 50% των μαθητών προέρχεται από διαφορετικές πόλεις της Ελλάδας & την Κύπρο

Επιμορφωτικά Εργαστήρια για Εκπαιδευτικούς και Στελέχη Εκπαίδευσης σε Καινοτόμες Διδακτικές Πρακτικές με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος

Από τον Μάρτιο του 2018, περισσότεροι από 300 καθηγητές και δάσκαλοι από 70 διαφορετικά σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου έχουν λάβει μέρος στα δωρεάν επιμορφωτικά εργαστήρια, που προσφέρει το CTY Greece με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Οι επιμορφωτικές βιωματικές δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, την Καλαμάτα και τη Λευκωσία, και εντάσσονται στην αποστολή του Κέντρου για τη διάχυση των καινοτόμων πρακτικών διδασκαλίας του προς την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα, και στην επιμόρφωση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου αριθμού εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον εντοπισμό των μαθητών με ιδιαίτερες ακαδημαϊκές ικανότητες. Η υποστήριξη τέτοιων μαθητών μέσα σε μία τυπική τάξη βελτιώνει το μαθησιακό επίπεδο ολόκληρης της τάξης.

Τα εργαστήρια επιμόρφωσης, συνολικής διάρκειας 3,5 ωρών, δομήθηκαν σε τρεις θεματικές ενότητες:

α) «Στρατηγικές διδασκαλίας για την ενεργοποίηση των μαθητών
β) «Τεχνικές άτυπης ανατροφοδότησης για τη μάθηση»
γ) «Χαρακτηριστικά Μαθητών με Υψηλές Ακαδημαϊκές Δυνατότητες»

Με την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς προγραμματίζεται η συνέχεια των επιμορφωτικών σεμιναρίων στην Ελλάδα (Κρήτη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Ρόδο, Θεσσαλονίκη, Ναύπλιο, Κόρινθο) και την Κύπρο.